Beantwoord

Geen verbinding met Rowenta Pure Air Genius via Experia Box V10a

  • 8 January 2022
  • 7 reacties
  • 459 keer bekeken

Wat is de oplossing? Wel verbinding met wifi (in webinterface mijnmodem.kpn zie ik het apparaat SEB_Product_54B8 in lijst aangesloten apparaten) maar verbinding met cloud (SEB Groupe) lukt telkens niet.

  • Rowenta Pure Air Genius PU3080
  • Experia Box v10A

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 January 2022, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik ga het probleem ook bij Rowenta / Groupe SEB indienen. Als zij kunnen aangeven of ik in de Experia Box iets kan configureren.

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Willem058!

Ik begrijp dat jouw wifi verbinding goed werkt, maar dat deze app van Rowenta niet wil verbinden. Dat je wifi goed werkt betekent dat 't niet in je verbinding zit, dat maakt het voor mij wat lastig om je een oplossing te geven. Goed dat je ook contact gezocht hebt met Rowenta, heb je al terugkoppeling van ze gehad? Heb je het ook vanaf een ander apparaat getest? We hebben daarnaast verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum, mogelijk heeft iemand anders nog goede raad voor je.

Ik kreeg vandaag de volgende reactie. Wordt vervolgd. Als ik een poort of iets open kan zetten voor hun cloud dan hoor ik het graag. Ik kan het inderdaad nog testen bij iemand anders op ander provider/modem. Zat ik ook aan te denken.

 

"Beste Willem,

 

Wat vervelend dat jouw Pure Air geen verbinding kan maken met de cloud.

Ik kan deze vraag niet direct beantwoorden.

Ik heb de vraag uitgezet bij de productmanager.

Zodra ik meer weet laat ik het je weten.

 

Met vriendelijke groet,
--
Rowenta Consumentenservice

Groupe SEB”

Reputatie 7
Badge +19

@Willem058 Goed dat ze navraag voor je doen! Hopelijk kunnen ze je snel naar de oplossing helpen. Als er poorten open gezet moeten worden, kunnen zij je vertellen welke dat moeten zijn. Op het forum vind je in verschillende topics informatie over het openzetten van poorten in de Experia Box V10a

Nog geen reactie van Rowenta of een oplossing. Ik zit nog steeds met de foutmelding "Cloud verbinding mislukt”! "De associatie van uw pure air genius met de cloud is mislukt, probeer het later nog eens.”

Reputatie 7
Badge +19

@Willem058 Jammer dat er nog geen nieuws is. Hopelijk komen ze er snel bij je op terug, of mogelijk komt er nog iemand anders hier op het forum voorbij die tips of ideeën voor je heeft. Ik hoop dat je snel tot een oplossing komt.

Het is opgelost! Een samenvatting:

Het verbinden met het wifi netwerk lukte bij mij wel. Het verbinden met de cloud (vervolgstap) lukte telkens niet via de 'Experia Box v10A'. Ik ben naar mijn ouders gegaan (daar andere provider/modem) en daar was het gelijk klaar, lukte het verbinden met de cloud wel. Dus via mijn ouders' modem het apparaat gekoppeld aan mijn Rowenta account. Toen ging het apparaat automatisch updaten. Eénmaal weer thuis op het KPN-modem werkte de (geactiveerde) verbinding ook en nu kan ik het apparaat ook bedienen via de app op mijn iPhone en dat is erg fijn! Groetjes!

Rowenta Pure Air Genius PU3080
Pure Air app