Beantwoord

Geen verbinding met SolarEdge omvormer zonnepanelen

  • 25 May 2022
  • 3 reacties
  • 474 keer bekeken

sinds vrijdag over naar KPN en sinds de overstap kan ik de zonnepanelen niet meer uitlezen op de pc. Op de omvormer de melding dat het pingen fout gaat. Als ik de omvormer weer via dezelfde kabel op Ziggo modem aansluit werkt alles goed. Lees op internet dat hier nogal wat problemen mee zijn. Inloggen op de KPN box 12 gaat goed alleen moet ik de weg even weten. Iemand die kan helpen? Zie wel allerlei meldingen over de box 10 maar niet over de 12. 

icon

Beste antwoord door Jan1106 26 May 2022, 15:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Deze post is al wel een keer of 10 langsgekomen.  

Meestal wordt die opgelost door de soloar edge wifi te resetten, want hij behoudt het IP adres van je oude provider en zit dan in de verkeerde ip range. Onafhankelijk van de experiabox :-)

Hallo EAZ1964, vanmorgen even bezig geweest. De omvormer had idd nog een ip adres die buiten KPN valt?(192.168.178.200) Nu handmatig een ander ip adres ingegeven(192.168.2.42 deze gepingd en was niet bezet).Na reset van de omvormer nog geen verbinding. ??

 

Update!! Alles werkt weer als voorheen. Voor degene die zich net als ik een slag in het rond hebben gezocht en vele reacties maar niet de oplossing kregen hier mijn oplossing. Na veel leeswerk kwam ik een opmerking tegen over de Gateway IP. Deze stond bij mij ook verkeerd. Ziggo communiceert via 192.168.2.1 en Kpn via 192.168.2.254. Dit adres moest dus ook gewijzigd worden.