Beantwoord

Laptop geen verbinding met V10 na Windows Update

  • 12 September 2019
  • 8 reacties
  • 570 keer bekeken

Ik heb ook sinds een aantal maanden soortgelijk probleem: Alhoewel Android toestellen met 2.4 Ghz wel gewoon verbinding maken met de Experiabox V10 Wifi doet een Windows 10 laptop dat niet, SSID wordt gewoon niet gevonden door de laptop. Het is een HP laptop met ralink wifi adapter. Dit WIFI netwerk wordt versterkt door een WIFI extender, daar kan ik met mijn laptop vaak wel verbinden. Ik verdenk Windows 10 updates / netwerk adapter driver maar weet het niet zeker. Dus moderator, als soortgelijke problemen ook bij andere klanten gelden zou ik dat graag willen weten evenals een oplossing.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Jarenlange KPN Gebruiker 24 September 2019, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Jarenlange KPN Gebruiker, welkom terug! Gelukkig voor ons horen we dit niet zo vaak! Jij schiet daar natuurlijk niets mee op 😞. Ik maak uit je verhaal op dat de Wifi Extender een ander SSID heeft dan de V10? Is het een (draadloze) wifi versterker of Experia Wifi van KPN? Of is het een andere? Zo ja, welk merk/type is het dan? Als laatste: zijn er andere apparaten in huis die ook gebruik maken van 5GHz? Kunnen deze wel verbinden met de V10? En werkte het vóór de update wel? De combinatie V10 en HP laptop dus?
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je de boel inmiddels aan de praat gekregen? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Sorry voor de late reactie, het is nog altijd niet opgelost. De Wifi extender heeft inderdaad een ander SSID en het is een draadloze van TP-link.
Ik meen me inderdaad te herinneren dat de 5 Ghz verbinding werkt maar ik heb eigenlijk geen devices die op 5 gHz werken.
Van de week weer nieuwe windows 10 update gehad en had gehoopt dat het nu wel zou werken maar nog altijd niet. SSID wordt die computer simpelweg niet getoond/gevonden.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, goed dat je terug bent gekomen 😉. Gek dat het met de TP-link wel gewoon werkt! Had je al eens geprobeerd een ander wifi kanaal in te stellen op de V10? Als dat nou ook niet werkt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik vanuit onze kant eens met je mee.
Hallo @Jarenlange KPN Gebruiker , binnen W10 kun je ook de netwerkinstellingen resetten.
Je kunt binnen de modem en de wifi extender de 5.0-band uitschakelen of een andere naam geven die ongelijk is aan de 2.4-band.
Sommige apparaten hebben moeite met het draadloos verbinding maken met modems/extenders die een gelijknamig SSID hebben.
Beste Marcia / Jan-D,

Bedankt voor de reacties, de 5.0 band een andere naam geven bracht geen oplossing (al had die inderdaad dezelfde SSID). Ik heb binnen W10 de netwerkinstellingen gereset en ook dat hielp niet. Wat uiteindelijk de oplossing bracht (want het is gelukkig opgelost ☺️ ) is inderdaad het instellen van een ander wifi kanaal (channel) zoals Marcia voorstelde. Deze stond vast op 12 en heb ik op 3 gezet. Schijnbaar (en dat wist ik niet) kan die Ralink RT3290 wifi adapter niet op alle kanalen werken.
Hallo @Jarenlange KPN Gebruiker , beter is het om bij de 2,4-band een vast kanaal te kiezen zijnde 1, 6 of 11, dan zijn namelijk kanalen die niet verstoord worden door andere kanaalnummers
Met een WiFi analyzer kun je uitvinden welk kanaal het minst druk is en dan die kiezen.
.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn om te lezen! Top dat je het nog even liet weten 🙂. Jan, bedankt voor de aanvulling!