Beantwoord

Geen VPN meer mogelijk via V10

  • 15 January 2020
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Goedemorgen,
Sinds een paar dagen kan ik geen VPN meer maken met mijn Experiabox V10. Systeembeheerder heeft alles gecontroleerd en het lijkt echt aan de Experiabox te liggen. Middels een hotspot via mijn telefoon (ook kpn) kan ik wel verbinden met VPN.

Graag hiervoor een oplossing.

Bedankt

icon

Beste antwoord door TimHu 17 January 2020, 14:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Goedemorgen,
Sinds een paar dagen kan ik geen VPN meer maken met mijn Experiabox V10. Systeembeheerder heeft alles gecontroleerd en het lijkt echt aan de Experiabox te liggen. Middels een hotspot via mijn telefoon (ook kpn) kan ik wel verbinden met VPN.

Graag hiervoor een oplossing.

Bedankt

Er zijn in de afgelopen maanden opvallend veel meldingen van een VPN die niet meer werkt met een ExperiaBox van KPN, terwijl het dan via een andere verbinding wel werkt. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er gaande is, maar misschien kun je eens het volgende doorbladeren:

https://forum.kpn.com/internet-9/vpn-verbinding-doet-het-niet-meer-vorige-week-nog-wel-482473

https://forum.kpn.com/search?q=VPN

Ik ieder geval zal duidelijk moeten worden wat jouw omgeving is (soort VPN etc), want aanbevelen “Heb je al en fabrieksreset gedaan” is meer zoiets zoals Onslow die altijd even een klap op de TV geeft als ie het niet doet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @tmoesel,  er zijn geen structurele problemen. Meestal is het toch echt een instellingsprobleem. Ik ben nu dus wel heel erg benieuwd welk protocol je precies gebruikt. Hoe de instellingen hiervoor staan. Want mogelijk gaat het daar toch ergens mis. Kun je dit eventueel verduidelijken met screenshots? Ik ben benieuwd.

Hoi @tmoesel,  er zijn geen structurele problemen. Meestal is het toch echt een instellingsprobleem. Ik ben nu dus wel heel erg benieuwd welk protocol je precies gebruikt. Hoe de instellingen hiervoor staan. Want mogelijk gaat het daar toch ergens mis. Kun je dit eventueel verduidelijken met screenshots? Ik ben benieuwd.

Ik heb geen problemen met VPN’s.

Maar het is aan @TimHu om meer details aan te leveren of misschien werkt het nu wel.

Reputatie 7

Wordt L2TP/IPSec gebruikt?

Wordt de VPN verbinding vanaf een Windows 10 machine gestart?

Draait daar Windows 10 versie 1903?

Goedemiddag,
Heb inderdaad begrepen dat het de combinatie is van een VPN L2TP/IPSec met Windows 10. We zhebben nu een VPN opgestart met PPTP waardoor het wel werkt.

Bedankt.

Reputatie 7

Betreft het ook versie 1903 van Windows 10?

Is het probleem ontstaan nadat Windows geupgrade werd naar versie 1903?

Wat gebeurt er bij het opbouwen van de VPN verbinding?

Krijg je geen login schermpje en blijft de status "Connecting..."?

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie het @tmoesel, ik zat even in een after lunchdipje zo te zien. Excuses @TimHu. In ieder geval begrijp ik dat je het werkend hebt gekregen via een ander protocol. Dat is fijn. :)