Beantwoord

Geen VPN op V10

  • 6 December 2019
  • 22 reacties
  • 514 keer bekeken

Goedenavond,

Heb de reset en allerlei vervolg pogingen qua instellingen etc. gedaan. Echter ik ben absoluut niet technisch dus snap weinig van alles wat hierboven genoemd wordt qua instellingen.

Verder is mij ook in het begin stadium 3 maanden geleden beloofd dat er telefonisch contact met mij zou worden opgenomen. Kan dit ajb. nu echt een keer spoedig gebeuren. Graag maandag, dan kunnen we eindelijk hoop ik de problemen met mijn VPN verbinding een keer oplossen!!

 

Admin: reactie en vervolgen afgesplitst van V10A VPN topic

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 10 December 2019, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7

Heb jij al de laatste versie van de firmware op jouw Experia Box staan?

Ja heb de reset gedaan op de modem, maar kan nog geen verbinding maken.

Reputatie 7
Badge +21

  

Hallo @MK22, ik zie dat al eerder in dit topic door KPN moderator @Erik_ is vastgesteld, dat jij een v10 hebt (geen v10A). Daarom zal een factory reset niet helpen om de nieuwe firmware te krijgen.

Hopelijk kan hij de juiste mensen (nogmaals) aansturen om jouw probleem nu eindelijk te vinden én op te lossen. Sterkte!

Reputatie 7

@MK22, welke versie van de firmware heb je op jouw Experia Box staan?

Wat voor een melding krijg je bij het opzetten van een VPN verbinding?

Waar naartoe wil je een VPN verbinding opzetten?

Wat voor een type VPN verbinding is gebruik je? (PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN, anders ...)

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MK22 , ik zie dat je in gesprek bent geweest met een collega van de telefonische klantenservice, dat hij je een aantal keren heeft geprobeerd te bellen maar je niet te pakken kreeg en uiteindelijk de voicemail in heeft gesproken. Heb je dat voicemailbericht ontvangen?

Hij heeft aangegeven dat het een goed idee is om jouw V10 om te ruilen voor een V10A, maar heeft dat nog niet in gang gezet. Ik heb nu een omruilverzoek ingediend bij onze logistieke afdeling, als dit verzoek goed wordt gekeurd, zal je een sms ontvangen met informatie over hoe, waar en wanneer je de V10 om kunt ruilen!

Als je met de V10A tegen dezelfde problemen aan blijft lopen, ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @wjb, die is hier superhandig mee!

Reputatie 7
Badge +24

De v10 heeft toch helemaal geen VPN problemen?

Reputatie 7
Badge +20

Bij een handjevol klanten zijn er problemen ontstaan met VPN via de V10 na de meest recente software update. We hebben hier tot nu toe geen duidelijke oorzaak voor kunnen vinden en hebben dus ook geen oplossing voor handen. Het kan zijn dat dit de problemen van @MK22 veroorzaakt, vandaar dat we het de moeite waard vinden om de V10 om te ruilen:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

Kun je niet beter de update terug draaien bij die gebruikers? Want ... de v10a is ook al wat ... Tevens is het zonde van de apparatuur.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is bij andere klanten geprobeerd, maar heeft dit niet opgelost. Vandaar dat we de vinger niet echt op de zere plek kunnen leggen en voor een andere oplossing kiezen. Als we @MK22 uit de brand kunnen helpen met een nieuwe Experia Box, vind ik dit niet zonde van de apparatuur:relaxed:

De V10A zou na de software update die momenteel uit wordt gerold, geen structurele problemen meer moeten hebben met de VPN.

Beste Maja,

Dank voor je reactie. Ik zou inderdaad heel graag met spoed de experia box willen omruilen voor de V10a, zeker als ik nu hoor dat er ook problemen zijn bij anderen en dat dit ook niet is opgelost.

 

Ben helaas maar 1 keer gebeld door de KPN n.a.v. meermalig verzoek, Deze oproep had ik gemist, helaas zijn er niet meer pogingen gedaan en ook geen voicemail bericht. Maar fijn te merken dat ik nu iig weer in beeld ben!

 

Hoop heel snel van jullie te horen wanneer ik de nieuwe experia box V10A kan zien en dat dan hopelijk eindelijk de problemen zijn opgelost.

 

Wil ook nog wel de gegevens omtrent de VPN verbinding doorgeven waar WJB om vraagt maar dan graag telefonisch/persoonlijk en niet via dit forum. Heb ik geen toestemming voor vanuit zakelijk oogpunt.

Reputatie 7

Wil ook nog wel de gegevens omtrent de VPN verbinding doorgeven waar WJB om vraagt maar dan graag telefonisch/persoonlijk en niet via dit forum. Heb ik geen toestemming voor vanuit zakelijk oogpunt.

Maar je hoeft ook helemaal geen details te noemen.

Waarschijnlijk wil je een VPN verbinding met je werkgever/kantoor opzetten.

Dat antwoord is voldoende, ik hoef echt niet te weten wie jouw werkgever is.

De andere drie vragen zijn mijns inziens zonder problemen op een publiek forum te beantwoorden.

 

Hoop heel snel van jullie te horen wanneer ik de nieuwe experia box V10A kan zien en dat dan hopelijk eindelijk de problemen zijn opgelost.

Hoe lang heb je die problemen dan al?

Klopt wil inderdaad een VPN verbinding maken vanuit huis met de werkgever.

Maken gebruik van VPN-type: PPTP

En de servernaam synology.me

 

Melding is:

A connection to the remote computer could not be established. You might need to change the network settings for this connection.

 

Heb de problemen al sinds september!!

Reputatie 7

En de servernaam synology.me

De severnaam zal dan vast xyz.synology.me zijn waarbij xyz waarschijnlijk iets als de naam van jouw werkgever/bedrijf zal zijn.

 

Heb de problemen al sinds september!!

Als dit probleem al zo lang speelt dan heeft het in ieder geval niets met de nieuwste firmware van de V10 (zonder a) te maken.

 

Bij jouw werkgever staat dus blijkbaar een Synology NAS die als VPN server dienst doet.

Is de port-forwarding voor PPTP naar die NAS in de router van jouw werkgever nog correct?

Kan het zijn dat jouw IP adres geblokkeerd is op de NAS door te veel mislukte inlogpogingen?

Wat is het subnet van het netwerk bij jouw werkgever? Is dat ook 192.168.2.0/24?

Hi hierbij reactie op je vragen:

 

Bij jouw werkgever staat dus blijkbaar een Synology NAS die als VPN server dienst doet.

Klopt

 

Is de port-forwarding voor PPTP naar die NAS in de router van jouw werkgever nog correct?

Deze is correct

 

Kan het zijn dat jouw IP adres geblokkeerd is op de NAS door te veel mislukte inlogpogingen?

Het IP wordt niet geblokkeerd

 

Wat is het subnet van het netwerk bij jouw werkgever? Is dat ook 192.168.2.0/24?

Hier is niets aan gewijzigd

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MK22, ik zie dat er vanmiddag contact is geweest over het nieuwe modem en dat er nu een monteur aan is gestuurd  voor 16 december tussen 15:00- 17:00 uur. Ik ga er van uit dat deze monteur je goed verder gaat helpen, mocht je na het monteursbezoek toch weer hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MK22, hoe is het nu? Als ik je dossier bekijk, zie ik dat je contact met ons op hebt genomen omdat de monteur niet op het afgesproken tijdstip langs is gekomen, is die uiteindelijk wellicht toch nog bij je langs geweest of wacht je nog op bericht hierover vanaf onze kant? En heb je de V10 al omgeruild voor de V10A? Als ik mijn systemen moet geloven, ligt de V10A nog voor je klaar bij de Spar City en heb je de V10 nog in gebruik, maar ik hoor graag van jou zelf of dat inderdaad het geval is!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

helaas werkt het nog steeds niet, zowel PPTP als L2TP getest, vanuit een andere locatie geen problemen maar vanuit de thuis internetconnectie kom ik er nog steeds niet op.

dus aan de instellingen van de VPN zelf ligt het ook niet want anders zou dit vanuit een andere locatie ook niet werken.

hij komt ook niet eens aan bij de VPN server, ook geen meldingen in het logboek, ook geen IP blokkade op het nieuwe IP adres.

het server adres waar ik verbinding mee maak kan ik prima via de webinterface bereiken dus de DNS vertaling gaat ook goed.

 

Hoor graag weer van jullie en hopelijk dit keer met echt een oplossing!

 

helaas werkt het nog steeds niet, zowel PPTP als L2TP getest, vanuit een andere locatie geen problemen maar vanuit de thuis internetconnectie kom ik er nog steeds niet op.

Is die andere locatie ook KPN infrastructuur?

dus aan de instellingen van de VPN zelf ligt het ook niet want anders zou dit vanuit een andere locatie ook niet werken.

hij komt ook niet eens aan bij de VPN server, ook geen meldingen in het logboek, ook geen IP blokkade op het nieuwe IP adres.

het server adres waar ik verbinding mee maak kan ik prima via de webinterface bereiken dus de DNS vertaling gaat ook goed.

Er zijn af en toe meldingen dat iets via een KPN verbinding niet werkt maar wel via een andere verbinding.

Je moet zelf maar kijken in hoeverre je zaken/software wilt of kunt aanpassen aan beide kanten. Via dit forum kom je niet veel verder denk ik, want niemand kan jouw situatie reproduceren. Als je wel zegt verbinding te kunnen maken via de webinterface dan zijn er volgens mij mogelijkheden om een VPN verbinding te leggen. Dat zal dan wel met radicaal andere software (en e.v.t. hardware) aan beide kanten moeten zijn.

 

Goedenmorgen,

Ook ik heb de reset en allerlei vervolg pogingen qua instellingen etc. gedaan. En ook  ik ben absoluut niet technisch dus snap weinig van alles wat hierboven genoemd wordt qua instellingen.

Diverse telefonische pogingen gedaan om geholpen te worden met mijn VPN verbinding en slechte internet maar helaas zonder resultaat. Wie kan mij helpen weer thuis te kunnen werken via een VPN verbinding????

Ik krijg constant de melding: The VPN connection is terminated due to a loss of communication with the secure gateway. A new connection is necassary, which requires re-authentication

Reputatie 7
Badge +24

De verbinding word in eerste instantie wel gemaakt? Heeft u uw pc of laptop met de Experiabox verbonden dmv een kabel? Zonder dat daar iets tussen zit?

Reputatie 7

Dat de VPN verbinding verbroken wordt heeft in jouw geval zeer waarschijnlijk te maken met het feit dat de wifi verbinding of zelfs de hele internet verbinding wegvalt.

Als jouw PC via wifi verbonden is, gebruik dan eens een netwerkkabel. Heb je het probleem dan ook nog?