Beantwoord

Geen VPN via bekabelde verbinding, wel via WiFi

  • 24 July 2020
  • 4 reacties
  • 193 keer bekeken

Sinds enige maanden kamp ik met het volgende probleem.

Bekabelde Vpn geen toegang tot bedrijfsapplicaties

Wifi Vpn werkt alles perfect

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

 

gebruik vpn :kpn connection manager

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

 

icon

Beste antwoord door vriande 26 August 2020, 10:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @vriande. Van harte welkom hier. Als je laptop of PC met WiFi is verbonden kun je dus wel met de VPN verbinden, maar als deze bekabeld is aangesloten dan lukt dit niet? Wat is het IP-adres van het apparaat als je dit met een netwerkkabel aansluit? En wat is het IP-adres als je dit via WiFi verbindt? Verder ben ik benieuwd of je naast de Experia Box nog een ander apparaat hebt voor WiFi. Bijvoorbeeld een eigen router of access point. Als dit het geval is, kun je dan laten weten wat voor merk en type apparaat dit is? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @vriande . Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels via een andere route is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Sorry voor de wat late reactie. Ivm vakantie nog niet kunnen reageren.

heb zelf contact gehad met onze eigen ict. Bleek toch een verkeerd ip adres te krijgen bij bekabelde verbinding. Deze veranderd en alles werkt weer als voorheen.

toch bedankt voor je reactie @Natasja 

Reputatie 6
Badge +9

Geen enkel probleem, @vriande. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Fijn dat de oorzaak duidelijk is en alles weer werkt zoals voorheen. Als je toch nog ergens vragen over hebt, stel die dan gerust. 

Reageer