Geen WiFi met Bose Soundbar 500

  • 24 June 2019
  • 18 reacties
  • 443 keer bekeken

Badge
Ook ik heb een probleem met mijn Bose 500 Soundbar, namelijk de radio ontvangst valt wel tientallen malen uit van 1 tot 10 seconden, volgens Bose ligt dit aan de router en heeft een paar aanbevelingen gedaan, en dingen die gecontroleerd moeten worden.

Opmerkingen van Bose,
Beste heer Ettro,

Wij hebben elkaar net telefonisch gesproken. Bedankt voor uw telefoontje. Geen zorgen wij helpen u verder.

Wij hebben voor u gekeken naar de instellingen van uw router en een aantal aanpassing gedaan.

De aanpassing die wij hebben gedaan zijn:
Uitschakelt:
AP Isolation / Wireless Isolation
WPS
QoS/WMM
IGMP (Proxy)

Inschakelt:
UPnP
Multicast
IGMP Snooping

Daarnaast hebben wij u router van kanaal 1 op kanaal 11 gezet.

Tijdens het controleren van uw router instellingen zijn er ons een aantal dingen opgevallen:

De Firewall van uw router staat heel hoog. Wij hebben niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Wij raden aan om de Firewall laag te zetten of zelf uit voor een aantal uur om te testen of dit het probleem is.

Daarnaast is het ons ook opgevallen dat uw router erg traag is en er maar 1 dual-band is die wij niet kunnen splitsen. Normaal gesproken bij nieuwe routers is dat vaak wel het geval.

Wij raden u aan om contact op te nemen met het bedrijf van uw router om de bovenstaande punten te controlen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen.

Graag uw commentaar???

*Admin: reactie afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @PieterEO, welkom terug! Leuk om te zien dat je je forumaccount afgestoft hebt 🙂. Ik help je hier graag verder mee. Allereerst: welke Experiabox gebruik je? Eigenlijk alle, behalve de V10A, kunnen de dual-band splitsen. Daarnaast ben ik benieuwd of je zelf ook problemen ervaart met de wifi of het bekabelde internet buiten de soundbar om, aangezien zij aangeven dat de Experiabox heel traag zou zijn.

Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als laatste zou ik willen weten hoe je de boel hebt aangesloten. Heb je alles rechtstreeks op de Experiabox aangesloten of maak je ook nog gebruik van een eigen router, splitter, switch etc?
Reputatie 6
Badge +8
Ik zie dat Bose je heeft aangeraden UPnP aan te zetten. Deze zou ik direct weer uitzetten. Deze optie maakt je router ontzettend kwetsbaar en heeft niets met het wel of niet kunnen verbinden met WiFi te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor deze goede toevoeging, @Hsd!
Badge
Hallo Marcia,

Vandaag heb ik de gegevens van mijn profiel zoveel mogelijk aangepast, nu wil niet dat het een van de kast naar de muur verhaal wordt en wil ik graag zo snel mogelijk van mijn probleem afgeholpen worden en wie dat doet is voor mij niet belangrijk.
Al sinds jaar en dag zijn wij klant bij KPN en hopen ook dat dit ergens voor staat en dat jullie ons helpen.

Dus graag hoor ik van jullie hoe nu verder??
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het aanvullen van de gegevens! Ik wil je zeker niet van het kastje naar de muur sturen, vandaar ook mijn bericht dat ik je er graag verder mee help. Wel is het zo, dat als je reguliere internet en/of wifi in orde is, we dus eigenlijk uit kunnen sluiten dat het probleem aan onze kant zit. Daarom is het belangrijk dat je eerder gestelde vragen ook beantwoordt. Ik weet dan beter hoe de situatie is en of wij inderdaad iets voor je kunnen doen.

Allereerst: welke Experiabox gebruik je? Eigenlijk alle, behalve de V10A, kunnen de dual-band splitsen. Daarnaast ben ik benieuwd of je zelf ook problemen ervaart met de wifi of het bekabelde internet buiten de soundbar om, aangezien zij aangeven dat de Experiabox heel traag zou zijn.

Als laatste zou ik willen weten hoe je de boel hebt aangesloten. Heb je alles rechtstreeks op de Experiabox aangesloten of maak je ook nog gebruik van een eigen router, splitter, switch etc?

Als ik je lijn doormeet, lijkt alles in orde. Ik zie dat je naar aanleiding van de wifi tuner een Experia Wifi hebt aangeschaft, klopt dat? Heb je deze ook in gebruik?
Badge
Hallo Marcia,

Het is de Experia V9 en rechtstreeks aangesloten zonder andere poespas zoals versterkers of eigen routers, dus vanuit mijn oogpunt niks fout of verstorend, ik ben alleen niet blij met de oplossing van zowel Bose als van KPN.

Heeeeeelp alstublieft.
Reputatie 7
Badge +30
Dan kan ik helaas weinig voor je betekenen, ben ik bang. Als het internet, dat wat wij leveren, in orde is, dan is de Bose installatie iets voor de Bose klantenservice. Je kunt wel dit topic doorlezen, wellicht haal je daar nog tips uit. Succes!
Badge
Als jaren lang klant van KPN is dit een dooddoener eerste klas en valt mij dit heel erg tegen, om het af te schuiven op Bose en niet ter harte nemen van wat zij hebben gevonden.

Tijdens het controleren van uw router instellingen zijn er ons een aantal dingen opgevallen:

De Firewall van uw router staat heel hoog. Wij hebben niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Wij raden aan om de Firewall laag te zetten of zelf uit voor een aantal uur om te testen of dit het probleem is.

Daarnaast is het ons ook opgevallen dat uw router erg traag is en er maar 1 dual-band is die wij niet kunnen splitsen. Normaal gesproken bij nieuwe routers is dat vaak wel het geval.

Wij raden u aan om contact op te nemen met het bedrijf van uw router om de bovenstaande punten te controlen.

Wat doen jullie hieraan????
Reputatie 7
Badge +30
De Firewall van uw router staat heel hoog. Wij hebben niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Wij raden aan om de Firewall laag te zetten of zelf uit voor een aantal uur om te testen of dit het probleem is.

Daarnaast is het ons ook opgevallen dat uw router erg traag is en er maar 1 dual-band is die wij niet kunnen splitsen. Normaal gesproken bij nieuwe routers is dat vaak wel het geval.


Ik ben vooral heel benieuwd op basis waarvan Bose denkt dat dit het geval is. Zoals ik eerder aangegeven heb, heb ik je lijn doorgemeten en is die gewoon in orde. Dat betekent dat ik niet kan bevestigen dat de router traag is. Met de snelheid die je haalt, zou ook een aangesloten soundbar gewoon moeten werken.

Voor wat betreft de '1 dual-band': je kunt op de V9 alleen gebruik maken van de 2,4 GHz band. Met de Experia Wifi kan je ook gebruik maken van de 5 GHz band. Eerder vroeg ik je of je deze aangeschaft en aangesloten hebt. Ik zie dat je daar nog niet op hebt gereageerd. Op die manier zou je de soundbar kunnen laten verbinden met de 5 GHz band van de Experia Wifi.
Badge
Hallo Marcia,
Ik weet nog niet eens wat een Experia WiFi is, er is nog steeds niets aan mij geadviseerd.
Jij schreef in een eerder bericht.

Allereerst: welke Experiabox gebruik je? Eigenlijk alle, behalve de V10A, kunnen de dual-band splitsen.

Dus begrijp ik niet wat het probleem is, Bose zegt dat het aan KPN ligt en jullie wijzen weer naar Bose, dus het bekende kastje naar de muur principe.

En op de opmerkingen geef jij geen antwoord.

De Firewall van uw router staat heel hoog. Wij hebben niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Wij raden aan om de Firewall laag te zetten of zelf uit voor een aantal uur om te testen of dit het probleem is.

Daarnaast is het ons ook opgevallen dat uw router erg traag is en er maar 1 dual-band is die wij niet kunnen splitsen. Normaal gesproken bij nieuwe routers is dat vaak wel het geval.

Wij raden u aan om contact op te nemen met het bedrijf van uw router om de bovenstaande punten te controlen.

Wat moet ik doen om dit op te lossen????
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, je hebt gelijk. De Firewall kan niet aangepast worden in de Experiabox. Deze is er om jou te beschermen tegen ongewenste activiteiten en kan daarom door de gebruiker niet gewijzigd worden. Wij hebben deze zeer nauwkeurig afgesteld: dat zou dus geen problemen op moeten leveren.

Daarnaast wil ik je dan eens adviseren om de Wifi tuner nog eens door te lopen. Ik zie dat je deze in november hebt gedaan en dat daar het advies uitkwam om een Experia Wifi aan te schaffen.
Badge
Ik weet helemaal niet wat een Experia WiFi is en wat het doet, ik ben niet helemaal een digibeet maar een beetje duidelijkheid zou fijn zijn, en een beetje hulp van jullie zijde.

Dat het niet aan de Bose installatie ligt ben ik nu wel uit, want als ik Spotify gebruik hapert deze helemaal niet, deze heb ik 8 uur achter elkaar aan gehad en niet één keer uitgevallen terwijl dit met een radio uitzending in de zelfde tijd wel verschillende keren het geval zou zijn

Kunnen wij niet bellen zodat jullie via teamviewer in mijn systeem kunnen kijken en de instellingen goed kunnen zetten??
Badge
Zojuist op jou advies WiFi tuner door gelopen, de snelheid is verbeterd van 11Mb naar 27Mb maar dat heeft het probleem niet opgelost???
Reputatie 7
Badge +30
De Experia wifi versterkt het wifi signaal. Als je deze plaatst, wordt het signaal sterker. Mochten de problemen veroorzaakt worden door een lage wifisnelheid, zou zo'n Experia Wifi een optie zijn. Jij geeft nu aan dat je de wifi tuner hebt doorlopen en dat je nu 27 Mbit/s haalt. Dat zou voldoende moeten zijn om de soundbar stabiel te laten werken. Daarnaast zijn er ook geen instellingen in de V9 die deze verbinding tegenhouden.

Wat je via ons nog zou kunnen doen, is een monteur inplannen via onze website. Deze kost 50 euro en helpt je graag verder om bij jouw thuis te kijken waarom het niet werkt. Om eerlijk te zijn, verwacht ik toch dat het probleem aan de kant van Bose ligt. Ik zou dus sowieso nog eens contact met hen opnemen.
Badge
Hallo Marcia,
Vanmorgen nog contact gehad met Bose en hebben mij geadviseerd om de Bose soundbar met een ethernet kabel rechtstreeks met de router te verbinden om te kijken of dan het probleem weg is.

Gaan we dat maar proberen.

Weet jij zo in welk kanaal op de experia box ik dit dan aan kan sluiten??
Reputatie 7
Als jij maar 11mbit, en nu 27mbit behaald via WiFi. Is dat gewoon te weinig om stabiel ‘draadloos’ te kunnen luisteren, een beetje stream verbruikt al gemiddeld 1mbit per minuut. Als jij dan ook nog over de WiFi gebruik maakt van een telefoon, tablet, tv-ontvanger en/of een laptop. Dan blijft er gewoon heel erg weinig capaciteit over. Als je WiFi dan ook nog eens niet optimaal dekkend is in huis, dan gaat je radio stotteren en kan het bufferproblemen krijgen wat resulteert dat je geluid af en toe eens wegvalt. Dmv een vaste kabel kan dit probleem eventueel opgelost worden.
Badge
Hallo Jeroen,
Zou het misschien beter zijn om een groter MB pakket te kiezen, en zou dit het probleem oplossen???
Reputatie 7
Badge +30
Ha Pieter, dat zou in dit geval niet uit moeten maken. Je kunt zo'n 50 Mbit/s halen met je huidige pakket. Daar ligt het niet aan. Wel is het inderdaad zo, wat Jeroen zegt: als je met verschillende apparaten verbinding met wifi maakt, dan blijft er niet zoveel bandbreedte meer over voor de Soundbar. Je zou dit kunnen testen door alle apparaten, incl. de tv-ontvangers uit te zetten of van de wifi af te halen en dan alleen de Soundbar aan te sluiten. Werkt het dan wel naar behoren?

Je zou zelf nog kunnen proberen om de 27 Mbit/s die je via wifi haalt te verhogen door bijvoorbeeld het kanaal aan te passen. Ik ga er vanuit dat de wifi tuner het beste kanaal heeft gezocht, maar je kunt hier zelf ook nog een beetje mee spelen. Ik benoemde eerder ook de Experia Wifi, die versterkt het wifi signaal. Dat is in jouw geval dus ook een optie.

Als laatste wil ik toch nog even benadrukken dat bekabeld aansluiten het beste is.