Beantwoord

Geen WiFi verbinding meer met mijn printer

  • 17 July 2019
  • 6 reacties
  • 1685 keer bekeken

Recent heb ik een nieuw Modem van KPN (3 in 1); dus een experia box.
Maar nu werkt de WiFi van mijn Epson printer niet meer.
Wat kan ik hier zelf aan doen....? (ben wel een newbie)
icon

Beste antwoord door GJoost 3 August 2019, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @GJoost , daar de IP-reeks waarschijnlijk gewijzigd is door het nieuwe modem herkent je printer de modem niet meer.
Verwijder alle printersoftware van de computer en installeer de printer als zijnde nieuw uit de doos.
Reputatie 7
Badge +24
Het is een printer die verbonden is via WiFi. Begrijp ik. Je hebt een nieuwe Experiabox gekregen, dus nieuwe inloggegevens voor wifi. Die zul je in de printer in moeten voeren. Gewoon de handleiding opzoeken. Staat het vast wel in hoe je dat doen moet.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @GJoost, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je sinds het nieuwe modem niet meer kan printen. Dat is niet zo mooi. Heb je de printer wel gekoppeld aan de nieuwe WiFi zoals Nick83 aangeeft?

Als dat niet werkt, dan kan je de stap van Jan-D proberen. Ik ben benieuwd of je daarna weer kan printen?
Reputatie 7
Badge +20
Heb je de oplossing inmiddels gevonden? Ik heb namelijk geen reactie meer van je mogen ontvangen. Mocht ik nog wat kunnen betekenen, dan hoor ik graag van je.
Ik was even een paar dagen weg, maar ben inmiddels geslaagd in m'n pogingen om wifi te connecten met mijn printer.
Dank voor de ondersteuning.
Wat ik gedaan heb:
  1. Wifi-knopje op de printer 3 seconden ingedrukt houden
  2. dan knipperen de lampjes afwisselend rood en groen
  3. toen de Wifi-knop op de experiabox (linker zijkant) 3 seconden ingedrukt houden
  4. het ledlampje daar knippert even
  5. vervolgens branden beide wifi lampjes gelijktijdig op de printer
  6. na 5 minuten brandt alleen het groene lampje en is er een wifi verbinding.
Reputatie 7
Badge +20
Top dat het gelukt is. Ik ben blij dat te lezen evenals de manier waarop. 🙂 Bedankt voor het delen. Fijn weekend gewenst.