Beantwoord

Geen wifi/wegvallend wifi en Sonos, 7 Sonos speakers en 3 SuperWifi punten

  • 17 September 2020
  • 62 reacties
  • 4668 keer bekeken

Reputatie 2

bij mij hetzelfde probleem. Geen WiFi geen Sonos. alles geprobeerd. Site meldt dat betere kanalen ingesteld zijn, en zou weer werken. Dus weer een tijdje helemaal niets.

Ik overweeg nu toch glasvezel te nemen, die nu bij ons in de straat komt. Niet KPN. Ik was altijd zo tevreden.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door BruisTablet 10 November 2020, 14:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Reputatie 2

Het probleem komt mij helaas o zo bekend voor.

Kan het zijn dat de Experia V10 niet 6 Sonos boxen en 3 SUPERWiFi kan aansturen.

Ellendig dit alles.

 

*Admin: bericht verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Eerst eens WiFi, werk dat helemaal niet?

Reputatie 2

Nu blijkt dat WiFi uitvalt, maar bovendien internet. Op tv geen gids meer.

Wifi viel als eerste op. Tv doet het wel

 

Ik vrees een goede router te moeten kopen, of naar glasvezel. Wordt hier in de straat nu aangelegd. Niet kpn

Reputatie 2

Soms wel soms niet.

Alsof de router overbelast raakt. Wordt echter niet warm.

Wifimanager gedaan. Gereset.

Steeds uitval.

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop als u een speedtest doet?

Wat zegt deze site over uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 2

Bekabeld op pc

Downl 59.9

Upl 12.8

 

Ben ik tevreden mee, als hij het maar doet.

 

Heb 7 sonosboxen, en 3 SuperWifi punten

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi is verbonden met de originele meegeleverde platte kabel rechtstreeks op de Experiabox? 

Reputatie 2

Nee, met een klasse 6 datakabel

Met switch bij tv

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hans van Mook, welkom op het forum!
Gebruik je heel toevallig ook SonosNet naast je gewone WiFi?
Kun je ook toelichten wat voor switch je precies gebruikt en wat je daar nog meer op aangesloten hebt zitten?

Reputatie 2

De switch is een tp-link LS 1005G Gigabit 5 port. Vanaf de meterkast met Cat 5E naar woonkamer, op die switch, daar de tv, de super wifi base en de Cat 5E naar 2de tv.

In de meterkast ligt de SonosBridge, aangesloten op experia.

In totaal 7 sonos boxen en 3  KPN super WiFi .

Meer kan ik toch niet doen?

NB

internet valt uit, dus wifi ook, maar tv blijft het doen, echter zonder gids.

Ik word er gek van , bijna dan.

 

Gereset, gereboot. Bij rebooten na 8 min weer wifi, blijft echter in routine, even wachten.

Na 20 min was ik het zat.

 

Morgen haal ik een nieuwe experia op.

 

Tot zover Thomas

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Hans! is het gelukt je nieuwe experiabox te installeren? 

Reputatie 2

Thomas, heel attent.

Om 15 uur opgehaald en om 16 uur klaar. Sindsdien geen problemen meer. Gelukkig, wat een opluchting.

Ik kreeg wel de v10, niet de nieuwste. Maar hij doet het!!

Fingers crossed.

Nu nog snel beslissen of toch naar glasvezel,  niet KPN. Optie is een jaar dubbel abonnement,  is goedkoper dan later glasvezel aansluiting.

Reputatie 7
Badge +20

ah top! Fijn dat het weer werkt!
Wat betreft de glasvezel, dat blijft altijd een lastige afweging. Wie weet leveren wij dat ooit ook nog wel op jouw adres.:slight_smile:

Reputatie 2

Ik hoop het. Is trouwens een veelgehoorde wens. KPN ipv die wazige providertjes.

 

Bedankt,

Over en sluiten :-)

Reputatie 2

Beste Thomas, 

Ik mail weer zonder wifi, gewoon 4G tel net.

Het is weer helemaal niks.

Ik denk dat ik nu een monteur nodig heb. Ik ben het moe.

Overweeg nu toch maar zo'n wazige glasvezel provider te moeten nemen

Hans

Badge +12

Beste Thomas, 

Ik mail weer zonder wifi, gewoon 4G tel net.

Het is weer helemaal niks.

Ik denk dat ik nu een monteur nodig heb. Ik ben het moe.

Overweeg nu toch maar zo'n wazige glasvezel provider te moeten nemen

Hans

Over welke providers heb je het dan?

 

Overigens heb ik in het verleden ook wel problemen gehad met Sonos via wifi. Sinds ik een Sonos Boost heb draait alles als een tierelier. 

 

Reputatie 2

Hier in Mook komt glasvezel via oa Trined, Tweak, RapidXS.

Op dit moment herkent KPN thuis mijn net niet meer. Ook mijn 3 SuperWifi punten niet meer. Branden wel mooi groen.

Sonos doet het wel. TV werkt ook. Gids op TV werkt niet.

Badge +12

RapidXS ken ik niet. Over Trined hoor ik zeer wisselende ervaringen. Met name de helpdesk blijkt een ramp te zijn. Tweak is volgens mij zo slecht nog niet. TV loopt dat via Canal Digitaal. Let er wel op dat Tweak max 100/100 Mbps levert als je niet in hun gigabit-gebied valt.

Reputatie 2

Ik was altijd tevreden met KPN. Zij doen hier echter niet mee.

Nu ben ik maximaal ontevreden, nadat ik 199 Euro investeerde in 3 x SuperWiFi.

Ze dwingen mij naar een andere provider.

Badge +12

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de V10 ligt. Dat is een van de beste routers die KPN geleverd heeft. De opvolger V10a was een ramp. Toen ik bij KPN de V10 had draaide alles zonder problemen. 

 

Staan die Sonos boxen door het hele huis en wat voor boxen zijn het allemaal? Draai je Sonos 1 of 2?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hans van Mook, dat is wel balen zeg! Gebruik je ook SonosNet? Ik vermoed dat iets van software in de sonos apparatuur deze storing veroorzaakt. Gewoon WiFi gebruiken in plaats van SonosNet zou dan al een heel eind helpen.

Reputatie 2

Thomas, ik ken SONOSNet niet.

Ik had het SONOS systeem al ca 5 jaar, heel tevreden.

Probleem sinds SUPERWiFi.

Het is mij te complex, weird. Zo werkt iets wel, dan weer niet, dan weer KPN Thuis niet. SONOS draait wel. Tenminste nu.

Ik hoop een monteur te zien.

Badge +12

SonosNet is het eigen netwerk wat door Sonos wordt opgezet als je een van de speakers met een kabel aan de switch of V10 koppelt of als je een bridge of boost gebruikt. Bij mij werkt dat juist WEL. 

Als je de Sonos-app opent en je gaat naar Instellingen, Systeem, Over mijn Systeem, wat staat er dan bij Informatie over mijn Sonos Systeem na de ip-adressen? Staat daar WM: 0  of WM: 1?

Badge +12

@Hans van Mook

 

Kijk anders hier even. Of deze. Blijkbaar hebben de SuperWifi's nogal wat problemen met Sonos (of andersom). 

Reputatie 2

Even naar Edwin 

Bij de producten staat overal wm 0

Maakt dat iets duidelijk?

Ik wil natuurlijk geen kabels naar mijn boxen, dat is het mooie van WiFi, slechts de power cable.

2 boxen staan dicht bij datakabel. 

Alvast bedankt

??