Beantwoord

Geforce Now instabiel nieuwe modem en mesh

  • 12 September 2021
  • 12 reacties
  • 175 keer bekeken

Een tijdje geleden werd de verbinding steeds slechter, waardoor het nodig was de oude V9 modem te vervangen door een Box 12, in combinatie met een mesh. Dit resulteerde in een goede dekking, maar Geforce Now is helaas zeer instabiel geworden, via die mesh. Wanneer rechtstreeks het 5ghz netwerk van de router wordt gebruikt, valt het nog net ‘te doen’, maar is de verbinding alsnog lang niet zo stabiel als bij het vorige modem: vaak valt geforce now bijna geheel weg. Dit maakt gamen eerder frustrerend, dan ontspannend.

Ik heb al 2 computers geprobeerd met hun eigen 5Ghz kaarten, zelfs eentje met een externe adapter die hoge snelheden kan halen, en het hiervoor vlekkeloos deed. Verder geeft Geforce Now zelf ook goede waarden aan. Bijvoorbeeld direct op de verbinding met de router:

Via de mesh, die het in de praktijk slechter doet, zijn deze waarden nog beter, voornamelijk de latency, die dan zakt naar 6-10.

Ook via een wifi analyser lijkt alles goed te zijn:


Maar af en toe valt het signaal ook gewoon even helemaal weg, soms zelfs kan ook Windows niet langer verbinden.

Wanneer recht voor het modem wordt gespeeld, via de directe verbinding naar de router gaat het al een heel stuk beter, maar bij die vorige viel zonder problemen boven te gamen. Wanneer er een kabel wordt benut, verloopt het vlekkeloos.

Weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 September 2021, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Arjan J. . Welkom op het forum.

Wat ik nu ga schrijven is een beetje een dooddoener maar het is oprecht het beste advies wat ik kan geven. Als je graag online gamed, gebruik dan altijd een bekabelde verbinding. De 5Ghz is snel, maar ook heel gevoelig voor obstakels/barrières. Bij ‘normaal’ internetten merk je dit niet zo snel. Maar bij tv kijken of gamen, is het dan geen goede oplossing.  

Hoi @Arjan J. . Welkom op het forum.

Wat ik nu ga schrijven is een beetje een dooddoener maar het is oprecht het beste advies wat ik kan geven. Als je graag online gamed, gebruik dan altijd een bekabelde verbinding. De 5Ghz is snel, maar ook heel gevoelig voor obstakels/barrières. Bij ‘normaal’ internetten merk je dit niet zo snel. Maar bij tv kijken of gamen, is het dan geen goede oplossing.  


Dag Erwin,

Hartelijk dank voor je reactie! Ik begrijp het inderdaad, 5Ghz kan wat betreft interferentie wat lastig zijn. Maar ik vind het dan wel apart dat een oudere modem-routercombinatie, waarbij ik aan mijn pc niets heb veranderd, het beter deed. Ik leg liever geen kabel aan, doordat dit onder andere zou vereisen dat ik een gat door de muur boor. Mocht er qua modem-routerconfiguratie nog iets kunnen veranderen, hoor ik het graag!

Je schrijft ‘in combinatie met mesh’. Betekent dat, dat er ook een Experia wifi of Superwifi(s) in het spel zijn? Of is het alleen die box12?

Je schrijft ‘in combinatie met mesh’. Betekent dat, dat er ook een Experia wifi of Superwifi(s) in het spel zijn? Of is het alleen die box12?

Er is ook KPN superwifi in het spel. Ik heb direct op de router proberen te verbinden, beneden, zonder de mesh: toen ging het beter, maar nog steeds niet als vanouds. Probeer ik het via de mesh, zelfs al staat er een superwifipunt in de kamer, dan gaat het slechter.

Kun je gastwifi hier eens mee testen? Dus een apart gastnetwerk aanmaken wat je gamewifi noemt of iets dergelijks. 

 

Kun je gastwifi hier eens mee testen? Dus een apart gastnetwerk aanmaken wat je gamewifi noemt of iets dergelijks. 

 


Ik heb een gastnetwerk aangemaakt, maar deze haalt slechts snelheden van rond de 25 mbps, waardoor het dus nauwelijks werkte.

Die superwifi en de box12 werken niet samen. Mesh is daarvoor nog in ontwikkeling. Wat je nu hebt zijn eigenlijk twee losse netwerken. 

Die superwifi is wel met een kabel aangesloten? En waar staat die? Het zou mij niet verbazen als die beide apparaten nu in elkaars vaarwater zitten.

 

Die superwifi en de box12 werken niet samen. Mesh is daarvoor nog in ontwikkeling. Wat je nu hebt zijn eigenlijk twee losse netwerken. 

Die superwifi is wel met een kabel aangesloten? En waar staat die? Het zou mij niet verbazen als die beide apparaten nu in elkaars vaarwater zitten.

 

De box12 staat momenteel op de begane grond in de meterkast. Daar staat één van de schotels van de superwifi onder, aangesloten op de router via de netwerkkabel. De andere schotel staat op de eerste verdieping, op de overloop, naast de kamer waar ik test.

Kun je de wifi op de box12 uitzetten? Zodat alléén de mesh van de superwifi het draadloos internet verzorgt?

Kun je de wifi op de box12 uitzetten? Zodat alléén de mesh van de superwifi het draadloos internet verzorgt?

Zojuist geprobeerd -- helaas blijven de problemen identiek.

Dan heb ik geen oplossing, @Arjan J.  Die mesh is telkens bezig om het beste signaal te koppelen.  Mocht ie dus van de ene superwifi naar de andere wifi hoppen (omdat er misschien wat interferentie in de lucht zat) zalje dit bij het gamen merken.  Bij ‘gewoon’ internetten is dit geen probleem.

Ik hoop dat het je lukt om een kabel te trekken. Dat scheelt jou veel kopzorgen en zorgt voor een optimale game ervaring.

Reputatie 7

Kan je de "super"WiFi's eens helemaal uit zetten en dan via de wifi van de V12 gamen.

Ervaar je dan ook die problemen?