Beantwoord

Geluidsboxen Harman Kardon verliezen verbinding met wifi, wat nu?

  • 28 December 2021
  • 9 reacties
  • 434 keer bekeken

beste MODERATOR

Ok ik heb al een paar maanden een paar geluidsboxen van Harmon en Kardon.

ik moet elke dag de geluidbos resetten en weer aanmelden via Google Home.

de reset modem reset Google home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Maar nl resultaat, de wifi manager van KPN geprobeerd valt na alles te hebben ingesteld, in storing wat voor device ik ook gebruik.

Maar elke avond als ik mijn OASIS wekker radio van H&K  wil zetten “he Google zet wekker om ...uur”

krijg ik elke keer weer te horen dat ik de wekker weer moet aanmelden aan de wifi.

Heel soms werkt het een dag of drie, meestal moet ik elke avond de boel weer herstellen.

En dat telt ook voor de Citation one die ik beneden heb staan en dan twee andere geluid boxen die ik heb.

Twee KPN super wifi versterkers aangeschaft en er tussen gezet.

niks helpt……….

wat nu ?????



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 3 January 2022, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Henk Xtra! Dit zou een probleem met bandsteering kunnen zijn. Je wifinetwerk een enkele naam maar twee frequenties, 2,4GHz en 5GHz. Daarbij hoort je apparatuur automatisch verbonden te worden met de juiste van de twee. Dit proces heet bandsteering. Het zou kunnen zijn dat dit proces nu niet goed gaat waardoor je apparatuur verbinding met elkaar verliest. Zou je specifieker aan kunnen geven welke apparatuur je in huis hebt? Welke Experiabox, hoeveel SuperWifi versterkers en welke boxen van Harman Kardon? Er wordt overigens gewerkt aan een update voor het bandsteering proces. Hier hangt echter nog geen datum aan vast dus ik kan je niet vertellen wanneer deze ook echt wordt ingevoerd. 

Goedemorgen 

Dank voor de reactie.

In antwoord op de vragen, van KPN hebben we de Expedia v12 box met twee extra WiFi punten Wit rond super WiFi.

van Harman en Kardon, hebben we de HK Citation 300, de HK oase, de HK Citation one 2x

 

Vooral de 300 en de oase moet ik elke dag aanmelden, omdat volgens de systemen er geen contact met WiFi is.

Ik zien reactie graag tegemoet.

Henk Xtra

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Xtra dat klinkt als een mooi uitgebreid netwerk. :wink: Ik heb nog even overleg gehad en zie een paar opties. Het zou kunnen dat het toch met de firmware versie te maken heeft en dat we hier iets aan kunnen doen. Dit vergt van jouw kant weinig moeite maar kan wel een paar dagen duren. Zou je om die reden je klantnummer in je profiel kunnen zetten zodat we dit voor je uit kunnen voeren? Dit heeft overigens ook effect op de manier waarop de SuperWifi verbonden hoort te zijn met de Box12. Is die op dit moment verbonden via een LAN kabel of draadloos? Als tweede zou ik je willen vragen of je gebruik maakt van de Harman Kardon Controller app. Wellicht dat die nog zou kunnen aangeven op welk moment of om welke reden de Harman Kardon de verbinding verliest. Als laatste zou ik je willen vragen of je de mogelijkheid hebt om de apparaten die daar geschikt voor zijn met de internetkabel aan te sluiten in plaats van draadloos. 

De super WiFi is bekabeld rechtstreeks met de router V12.

ik gebruik de HK app. niet omdat deze mijn speakers niet ondersteunen of herkennen.

Heb het vele malen geprobeerd maar dat werkt niet ( heb volgens HK de laatste versie).

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Xtra het klantnummer dat je in je profiel hebt gezet hoort volgens wat ik zie niet bij een actief KPN abonnement. Kan het zijn dat je een verkeerd klantnummer hebt opgegeven? Wat ik voor je had willen nakijken is in ieder geval de software versie van je Box12. Met de mesh update naar versie SGEJ10000448 hoeft namelijk de SuperWifi niet meer met een internetkabel aangesloten te worden op de Box12. Je kan dit nakijken door zelf naar mijnmodem.kpn te gaan en na het inloggen te klikken op de blauwe knop “My modem”. Dan zie je onder “Device info” de software versie staan. Deze zal eindigen op 312 of 448. Zie je hier de versie eindigend op 312 staan laat dan de eerste SuperWifi bekabeld aangesloten op de Box12. Zie je de versie eindigend op 448 dan kan je deze het best op enige afstand van de Box12 draadloos neerzetten. Mocht dit in de eerste instantie geen verbetering opleveren zou ik je willen vragen te resetten en opnieuw in te stellen. Heeft ook dat niet geholpen zou ik je willen vragen het klantnummer van je lopende KPN abonnement in je profiel te zetten zodat ik voor je kan kijken of ik vanuit onze systemen iets kan vinden. 

De superwifi op afstand gezet( bekabeld) echter probleem met Harman Kardon is nog niet opgelost. Wattuur?

modem reset, geen resultaat☹️

De controller app. van Harman Kardon ondersteund mijn geluidboxen niet, heb de vraag bij Harmon Kardon gelegd geen reactie.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Xtra met de firmwareversie die je op dit moment op de Box12 hebt staan is het de bedoeling dat de SuperWifi draadloos verbonden is met het modem. Op onze pagina over het installeren van de SuperWifi kan je eventueel zien hoe je deze kan resetten als dat tussendoor nog nodig is. Ook staan daar de stappen voor het installeren. Wat ik nog wel zou aanraden is even aan te kijken of de Google Home ook problemen geeft als je tijdelijk alleen die gebruikt. 

Beste Bram

ik was het uiteindelijk zo beu dat ik een collega van je heb geregeld via KPN.

Kosten wel wat, maar scheelt een berg ergernis.

Mijn huis hangt nu vol 4 stuks super WIFI punten (de witte), volgens mij heb ik nu zo veel wifi straling dat mijn dak van de woning automatisch sneeuwvrij wordt gemaakt als het zou sneeuwen.
Alles bedraad. 

Het resultaat is nu wel dat alle Harman en Kardon speakers werken, en daar ging het om.
Dank voor uw hulp 

Henk