Beantwoord

Genexis Gigabit glasvezel modem

  • 3 March 2019
  • 10 reacties
  • 19957 keer bekeken

Geachte medewerker(s),

Sinds afgelopen week heb ik mijn eerste woning gekocht en probeerde hier vandaag mijn KPN internetmodem op aan te sluiten. Hierover heb ik twee vragen/verzoeken;

- Voor het opzetten van de verbinding tussen het glasvezelmodem en de experia box wordt aangegeven gebruik te maken van de rode kabel. Deze heb ik helaas niet mogen ontvangen in mijn installatiepakket. Kan ik deze krijgen? Is dit een must-have?

- Er mist een stroom-adapter bij de Genexis Gigabit glasvezelmodem. Hoe kan ik hieraan komen? Deze modem zelf lijkt tevens verouderd, is vernieuwing een optie?

Ik hoor graag naar de mogelijkheden!

Met vriendelijke groet!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 March 2019, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Kan je hier eens een foto plaatsen van jouw glasvezelmodem (NTU).
Je kunt overigens een gewone netwerkkabel tussen NTU en Experia Box gebruiken, dat hoeft echt niet specifiek die rode te zijn.
Dag Wjb,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb hierbij een foto geüpload van het kastje. Bedankt voor je bevestiging m.b.t. de rode kabel. Zelf had ik idd al een standaard utp kabel gebruikt.

Reputatie 7
Ik heb hier precies dezelfde Genexis, prima apparaat.
Ik hoop dat KPN je snel een nieuwe voedingsadapter kan toesturen.
Overigens is die voeding gewoon een "standaard" 5V 0,5A voeding.
Leuk je even gesproken te hebben. Ik moest het inplannen helaas uit handen geven omdat het simpelweg niet lukt via die online omgeving. Je wordt nu door een speciaal team teruggebeld. Morgen ga ik dat met je checken.
Als ik het idee krijg dat het niet snel genoeg wordt opgepakt heb ik nog wel een alternatieve route. Ik werk morgen overdag. Mocht je tegen die tijd succesvol een monteur hebben kunnen plannen, laat het mij weten. Anders duik ik er weer bovenop :-)
Fijne avond
Leuk je even gesproken te hebben. Ik moest het inplannen helaas uit handen geven omdat het simpelweg niet lukt via die online omgeving. Je wordt nu door een speciaal team teruggebeld. Morgen ga ik dat met je checken.
Als ik het idee krijg dat het niet snel genoeg wordt opgepakt heb ik nog wel een alternatieve route. Ik werk morgen overdag. Mocht je tegen die tijd succesvol een monteur hebben kunnen plannen, laat het mij weten. Anders duik ik er weer bovenop :-)
Fijne avond


Dag Erwin,

Hartelijk dank voor je vlotte follow-up. Jammer dat we het plannen niet vandaag hebben kunnen doen, ik hoop uiterlijk vrijdag de boel i.i.g. op orde te hebben zodat ik verbinding kan maken.
Mocht deze week niet mogelijk zijn, dan zou ik graag alsnog een adapter ontvangen voor de genexis kast tot de tijd dat de monteur langskomt. Tof dat KPN deze adapters wilt verzorgen.

Met vriendelijke groet!
We hebben samen het een en ander besproken. De praktische kant:

-Ik heb een nieuwe FTU (plus voedingsadapter) opgestuurd. Woensdag na 14:30 ligt deze klaar bij de Jumbo.
-We laten de afspraak met de monteur voorlopig doorgaan. Deze moet nog ingepland worden. Het team dat jou gaat terugbellen doet dit vandaag of morgen.
-Ik stuur je een privébericht waarin we een klacht gaan afhandelen. Uiteraard staat het je vrij om dit ook publiekelijk kenbaar te maken. Dat laat ik aan jou.
Privé heb je aangegeven blij te zijn met mijn (onze) hulp maar dat er wel een hoop dingen zijn misgegaan. Ik betreur dit. Tevens geef je aan dat je nu wel een werkende verbinding hebt. Ik hoop dat deze stabiel is. Ik betreur dat een hoop zaken ergens in het proces 'blijven hangen' en dat had ik zelf ook graag anders gezien.
Beste Erwin, bedankt voor je reactie. Heb je reeds uitgevonden waarom de voedingskasten tot 2 keer toe niet bezorgd zijn zoals je verwachtte?

De afgelopen 3 dagen zijn we flink aan het klussen geweest. Wat ik helaas van ieder heb moeten horen is dat de verbinding periodiek wegvalt. Veelal worden apparaten om de 5 minuten eventjes ontkoppeld van de internetverbinding. Ze zijn echter wel verbonden met de Experia box gedurende dit proces.

Ik zou vriendelijk willen verzoeken een nieuwe generatie FTU box op te sturen naar mijn huisadres, opdat ik deze aangetekend in ontvangst mag nemen. Als dit de fluctuatie in de verbinding niet oplost, dan zal ik je wederom moeten benaderen voor het inplannen van een monteur.

De kabelverbinding heb ik reeds nog niet kunnen testen.
Ik laat momenteel onderzoeken waarom die FTU ( die ik tot 2 keer toe heb proberen te verzenden - wat goed leek gegaan aan mijn kant ) nooit is aangekomen. Ik ga er van uit dat ik daar snel antwoord op heb en tevens een oplossing. Ik houd je op de hoogte!
Het verbreken van de verbinding zou ik voorlopig eerder toeschrijven aan de v10a zelf. Ik kan namelijk de toevoer van het signaal meten en jouw modem draait nu al een week onafgebroken. Dat maakt dat ik de FTU niet direct als boosdoener zie. Uitsluiten kan ik dat nog niet.
Valt de verbinding op meerdere apparaten tegelijk weg? (ik weet dat je druk bent met klussen, en kan me voorstellen dat je hier niet direct een antwoord op hebt.) Het zou me helpen in mijn analyse.
Bij de meting komt wel naar voren dat je nieuwste firmware in die v10a hebt zitten: v5.00.20_build190
Wellicht is een (wifi) monteur op termijn de beste oplossing.

Dag Erwin, bedankt voor de snelle reactie.

Ik durf niet te stellen dat de verbinding op meerdere apparaten tegelijk vervalt. Het is ontzettend lastig te waarnemen wanneer er geen internetverbinding is, of wanneer er even fluctuatie in de snelheid van het laden van webpagina's is. Volgens mij gebeurt het randomly en heeft het betrekking op verbindingen in isolatie, van de router met een extern apparaat.

Mijn eerste gevoel zegt dat het gaat om een her-identificatie proces van het verbonden apparaat, maargoed ben er zelf geen expert in.