Beantwoord

Glasvezel bekabeling bij overstap naar KPN

• 3 juni 2018
  • 6 reacties
  • 322 keer bekeken

Ik heb de aansluiting voor kpn diensten in mijn stroomkast hangen. Momenteel heb ik Ziggo en de aansluiting voor deze diensten zijn in de woonkamer. Stel....ik stap over naar kpn, moet ik dan sowieso kabels gaan trekken vanuit de meterkast of kan ik ook gewoon de aansluiten in de woonkamer ( waar ik nu Ziggo aansluiting heb) blijven gebruiken?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 3 juni 2018, 21:03

Goedeavond wel kom op het forum Bouhjar1966. glasvezel aansluiting is heel stabiel.. Maar u kunt niet de aansluiting van Ziggo er voor gebruiken. u zal een nieuwe kabel moeten trekken van de glasvezel punt naar naar u tv in de woonkamer. of een draadloos adapters van kpn moeten kopen. Dat gaat ok maar is meestal niet zo stabiel als u een nieuwe kabel trekken. Want de EXPERIA BOX komt te hangen bij de glasvezel punt en van daar kabel naar de decoder. De decoder geeft alle zenders door ook de Radio zenders. heel veel succes en straks wel kom bij kpn ?

Je kunt eventueel MoCa adapters gebruiken waarmee Internet via de bestaande coax kabels mogelijk is. Die dingen zijn echter niet goedkoop.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond wel kom op het forum Bouhjar1966. glasvezel aansluiting is heel stabiel.. Maar u kunt niet de aansluiting van Ziggo er voor gebruiken. u zal een nieuwe kabel moeten trekken van de glasvezel punt naar naar u tv in de woonkamer. of een draadloos adapters van kpn moeten kopen. Dat gaat ok maar is meestal niet zo stabiel als u een nieuwe kabel trekken. Want de EXPERIA BOX komt te hangen bij de glasvezel punt en van daar kabel naar de decoder. De decoder geeft alle zenders door ook de Radio zenders. heel veel succes en straks wel kom bij kpn ?
Reputatie 7

Je kunt eventueel MoCa adapters gebruiken waarmee Internet via de bestaande coax kabels mogelijk is. Die dingen zijn echter niet goedkoop.
Hartelijk dank voor uw reacties. Ik weet voldoende. Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen Bouhjar1966. Graag gedaan. Wat u ook doet veel succes en hopelijk bij kpn en natuurlijk het forum daar kunt u altijd terecht ?
Waar komt de Ziggo aansluiting binnen??
Ik heb enkele jaren geleden bij een broer in een redelijk nieuw huis, waar alle providers in de meterkast binnenkomen, dus ook de kabel de boel veranderd.
Hij stapte toen over van Ziggo naar glasvezel.
Er loopt dan van Ziggo een coax kabel via een buis vanuit de meterkast naar een aansluitpunt in de woonkamer.
Deze kabel heb ik toen met de aansluitdoos verwijderd, hierbij heb ik aan de coax kabel een utp (netwerk) kabel bevestigd waardoor ik met de coaxkabel de utp kabel door de buis heen trok vanuit de meterkast naar dezelfde aansluitpunt in de woonkamer, de doos in de woonkamer is meestal een standaard inbouwdoos voor de elektra, maar daar kunnen ook zonder meer coax contactdozen en netwerk contactdozen op gemonteerd worden. Vervolgens dd kabel op de utp contactdoos in de woonkamer aansluiten en aan de andere kant in de meterkast met een gewone utp connector op de experia box prikken.
Oeps, verhaaltje niet goed gelezen, kabelaansluiting komt in de woonkamer binnen. Dan zul je inderdaad een utp kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer moeten leggen, als je geluk hebt is er een loze leiding ingebouwd tussen meterkast en woonkamer, anders utp kabel via gaten boren o.i.d.

Reageer