Beantwoord

Glasvezel lage snelheid (5.2MB/s GEEN MBIT maar MB per seconde)

  • 15 January 2020
  • 10 reacties
  • 493 keer bekeken

Mijn internet is asociaal traag, Ik betaal voor 500Mbit. Ik voel me opgelicht.

Heb al een hard reset gedaan maar dit wilde niet baten. Verder is de glasvezel vanuit de grond getrokken en geïnstalleerd in 2019. Daar zou het óók niet aan kunnen liggen. Al mijn kabels zijn cat5e of hoger.

Mijn speedtest heb ik gedaan dmv een 1GB test bestand te downloaden bij XS4ALL dus de server locatie moet geen probleem zijn aangezien de server gewoon in NL staat neem ik aan.

Ik heb in 2019 een half jaar moeten wachten op mijn aansluiting. Ik ben hier totaal niet tevreden over. Ik betaal voor hoge snelheden en woon in f****** Amsterdam. Dit is geen buitengebied. Wat is het probleem?! Moet ik zelf een modem gaan kopen ofzo?

500 Mbps = 62.5 MB/s

Ik snap dat ik geen 62.5 zou halen maar 5,2 vind ik wel erg karig

icon

Beste antwoord door Joep1965 15 January 2020, 22:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Opgelicht, asociaal etc. Flinke termen die nergens voor nodig zijn. Glasvezelsnelheden zijn gegarandeerd. Blijkbaar zit er dus ergens iets niet goed en zal er een monteur aan te pas moeten komen. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn speedtest heb ik gedaan dmv een 1GB test bestand te downloaden bij XS4ALL dus de server locatie moet geen probleem zijn aangezien de server gewoon in NL staat neem ik aan.

Dit zegt niets. Hoeveel zegt een echte speedtest over uw snelheid? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm bekabeld uiteraard...

Mijn speedtest heb ik gedaan dmv een 1GB test bestand te downloaden bij XS4ALL dus de server locatie moet geen probleem zijn aangezien de server gewoon in NL staat neem ik aan.

Dit zegt niets. Hoeveel zegt een echte speedtest over uw snelheid? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm bekabeld uiteraard...


Ik vind die speedtest onrealistisch.  Ik wil weten hoeveel megabytes er per seconde binnenkomen. 

Megabit per seconde vind ik minder fijn.

Misschien maar even googlen naar bits en bytes?

———————————————————————————

Heb even gebeld, er komt een monteur langs.


 

Reputatie 7
Badge +24

Mbit / 8 = mbyte. Is gewoon hetzelfde. Wat geeft die speedtest van KPN aan? Ik krijg sterk het idee dat u die monteur voor niets langs laat komen...

Reputatie 7

Megabit per seconde vind ik minder fijn.

Megabit is de standaard eenheid voor bandbreedte / snelheid.

Maar wat was nu eigenlijk het resultaat van die speedtest?

Badge +12

Mbit / 8 = mbyte. Is gewoon hetzelfde. Wat geeft die speedtest van KPN aan? Ik krijg sterk het idee dat u die monteur voor niets langs laat komen...


En dan mag hij hem waarschijnlijk zelf gaan betalen. Zeker als blijkt dat de snelheid gewoon juist is. Want we weten het nog steeds niet wat de uitkomst is van de speedtest ?

Reputatie 7
Badge +24

Mbit / 8 = mbyte. Is gewoon hetzelfde. Wat geeft die speedtest van KPN aan? Ik krijg sterk het idee dat u die monteur voor niets langs laat komen...


En dan mag hij hem waarschijnlijk zelf gaan betalen. Zeker als blijkt dat de snelheid gewoon juist is. Want we weten het nog steeds niet wat de uitkomst is van de speedtest ?

Kans is heel groot. Hij heeft er zelf om gevraagd.

Hoi @TempestSpectre . Welkom op het forum.

Zo te lezen heb je via andere weg een monteur in laten boeken. Ik hoop dat daarmee je problemen opgelost gaan worden.

Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust. 

nb: via klanten service en op de site's worden linkjes gegeven om je snelheid te meten via je browser.

de monteur die langs komt zal een meting doen via zn mobieltje of laptop waarop een zelfde app geïnstalleerd staat, en dan blijkt dat de snelheid er plots wel is dus jou pc te traag is , jou kabels niet goed zijn oid. 

ik kwam er achter nadat ik zelf die app uit windows store had opgehaald dat mn snelheid wel klopt en zelfs boven de 500mb uitkomt. 

daar zit dus het grote vershil. 

ga in de window store naar speedtest en je zal zien dat je snelheid dan plots compleet anders is.