Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Goede 8 poorts switch voor ITV + andere apparatuur

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb sinds 1,5 jaar KPN internet en ITV en dat bevalt prima op 1 ding na. Af en toe krijg ik de melding zender niet beschikbaar en moet ik zappen of wachten om de melding weg te krijgen. Ik heb dit op beide decoders. Deze zitten beide via een 8 poorts sitecom switch aangesloten. Deze switch verdenk ik als de boosdoener.

Kan iemand me een goede merk/type doorsturen van een 8 poorts switch (ik heb 8 poorten in gebruik) waar ook de decoders van KPN het goed op doen?

bvd

Groeten

Erik
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 18 april 2017, 10:30

Een goede switch hiervoor is de GS108E, niet al te duur en werkt geweldig.
Je zoekt gewoon een switch met IGMP Snooping

Maar, is die switch wel de boosdoener? Want persoonlijk zou ik andere problemen associëren met een slechte switch (haperingen etc). Is het op een of andere manier mogelijk om die switch uit te sluiten?

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Een goede switch hiervoor is de GS108E, niet al te duur en werkt geweldig.
Je zoekt gewoon een switch met IGMP Snooping

Maar, is die switch wel de boosdoener? Want persoonlijk zou ik andere problemen associëren met een slechte switch (haperingen etc). Is het op een of andere manier mogelijk om die switch uit te sluiten?
Reputatie 1
Hallo Robin,

Dank voor de info.

Het probleem treed soms dagen niet op en soms op een avond 2 keer. Is helaas geen pijl op te trekken. Alles werk verder ook gewoon. Om te testen zou ik die switch dan moet omzeilen echter werkt dan alle apparatuur niet op die switch ivm het testen. En die test zou dan een paar weken moeten duren om te weten of het aan die switch ligt of niet.

Ik heb nu vanaf de Experiabox V10 een UTP naar de woonkamer liggen. Hier zit de bewuste switch op aangesloten en tevens 2 ITV decoders. Alles is bekabeld aangesloten verder.
Reputatie 6
Badge +10
Zit er nog meer op die switch aangesloten?
Reputatie 1
Hoi,

Ja buiten 2 decoders is mijn smart TV, receiver, XBOX, IP toestel erop aangesloten. Deze functioneren allemaal prima.
De switch zal ook niet stuk zijn, maar het zou iets te maken kunnen hebben met IGMP snooping. Ik verwacht dat mijn huidiuge switch dat niet ondersteund
Reputatie 6
Badge +17
Als het met IGMP Snooping te maken zou hebben dan zou je 2 problemen kunnen hebben:
  • Alle TV Streams gaan naar alle apparaten. De waarschijnlijk gigabit apparaten zullen dan niet in staat zijn om volledig gigabit te halen omdat de TV Stream ook hun kant op gaat en gedropt wordt
  • De TV Streams haperen (of stoppen; deze melding die je nu ervaart) omdat de TV Streams de snelheid aannemen van het apparaat met de laagste snelheid en dat zou alleen een probleem worden als je een apparaat hebt met 10Mbit/s (bijvoorbeeld als zo'n apparaat in slaapstand gaat)
Reputatie 1
Goedemiddag,

Wederom dank voor de antwoorden. Ik heb een nieuwe switch besteld (de netgear uit je link) om de switch in ieder geval uit te sluiten. Kost ook niet de hoofdprijs.
Ik zal het laten weten als deze aangesloten is en het resultaat bekend is.
Reputatie 1
Ik heb de switch gisteren binnen gekregen en aangesloten. Tot nu toe werkt het prima, maar dat is even afwachten.
Ik kwam er wel achter dat mijn uplink vanuit de Experiabox maar 100 Mbit was. Dit heb ik kunnen herstellen door de connector opnieuw aan te knijpen, uplink is nu dus 1Gb, misschien scheelt dat ook al iets.

Moet ik verder nog iets speciaals aanpassen op de switch voor KPN iTV of staat alles standaard al goed? Ik zag IGMP snooping al aanstaan.
Reputatie 6
Badge +17
Nee hoor, je hoeft verder niets aan te passen!
Reputatie 1
Vooralsnog geen klachten meer gehad met TV kijken dus voorzichtig gezegd trek ik de conclusie dat het probleem verholpen is.
Reputatie 1
Nu ik de switch een aantal weken in gebruik heb kan ik zeggen dat er 0 storingen meer voorgekomen zijn. Probleem zat dus ook blijkbaar in de switch.
Reputatie 6
Badge +17
Fijn om dit te lezen! Leuk dat je dat nog even kwam vertellen. Veel plezier er verder van 😉

Reageer