Beantwoord

Goede configuratie met mesh Wifi netwerk (bijvoorbeeld Google Wifi)?

• 6 maart 2018
  • 15 reacties
  • 2349 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Voor mijn nieuwbouwwoning ga ik overstappen van Ziggo naar KPN glasvezel,
Nu wil ik de PC's, spelcomputers, TV kastjes van KPN en dergelijke bedraad aansluiten en op elke verdiepen een Wifi mesh unit plaatsen om zo overal optimaal Wifi te hebben

Is onderstaande opstelling mogelijk en is dit een goede opstelling?
Alvast bedankt voor de hulp. Ik ben nieuw bij KPN, dus ik heb nog geen ervaring met dit netwerk.

|
|
KPN Modem / Experia box
| -------- |----------------------------|
| ---------|--------------------------- |
| KPN kastje TV1 KPN kastje TV2
|
|
Google Wifi Router
|
|
Switch
|---------------------------- | --------|-----| ----------- |
|---------------------------- | --------|-----| ----------- |
Google Wifi 2 Google Wifi 3 PS4 PC Randapparatuur (bedraad)

| = bedrade verbinding
De ------ hebben geen betekenis maar zijn gebruikt om de boel een beetje uit te lijnen.

Google Wifi 2 en Google Wifi 3 worden bedraad aangesloten op de switch.
TV1 en TV2 worden bedraad aangesloten op de KPN experia box.
icon

Beste antwoord door wjb 6 maart 2018, 21:46

Zelf heb ik een V10 en daarbij drie EDIMAX CAP1200 wifi accesspoints en één KPN WiFi "versterker" op de tweede verdieping.
Wij gebruiken alleen 5GHz wifi, vandaar ook dat wij op de begane grond WiFi accesspoints hebben staan in de woonkamer en in de tuinkamer.

Alle WiFi accesspoints hebben dezelfde SSID en mobiele apparaten switchen automatisch. Het switchen naar het beste accesspoint kan soms wat langer duren als de veldsterkte van het accesspoint waarmee een mobiel apparaat verbonden is nog krachtig genoeg is.

Overigens werkt zo'n Google Mesh ook, maar ik ben geen voorstander van dergelijke configuraties.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Je bent mijns inziens een dief van je eigen portemonnee als je voor Google Mesh kiest.