Beantwoord

Google Router zorgt ervoor dat iTV niet meer werkt

• 8 februari 2018
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

Op dit moment is m'n huidige setup zoals in de bijgevoegde afbeelding. Vanuit de Experiabox in de gang loopt er één ethernetkabel naar de woonkamer (hier kan er helaas geen één meer bij). Deze gaat direct in de Google router. Vanuit de google router naar een switch en van daaruit naar meerdere apparaten. Nu moet de google router echter in bridge modes staan omdat anders iTV het niet doet. Ik wil alleen niet dat de google router in bridge modus staat aangezien ik dan functies mis.

Hoe zorg ik ervoor dat iTV het blijft doen, zonder dat de Google Router in bridge-modes staat?
icon

Beste antwoord door csjah 8 februari 2018, 15:28

Vlan staat voor virtual Lan. Daarmee kan je oa een 'tweede LAN' aanmaken en door dezelfde utp kabel tranporteren...
Echter heb je daar wel geschikte apparatuur voor nodig. Je kan dit al bereiken door bijv twee Netgear gs105e's te gebruiken. 1 bij Experiabox en 1 bij tv.

Jouw voorstel werkt ook zeker, maar hou rekening met IGMP op de switch na de Experiabox. Dit heb je echt nodig anders kan je problemen krijgen met de itv streams...

Daarnaast is het uitbreiden van je '2e' netwerk vanaf de experiabox (naar boven bijv) weer niet mogelijk omdat je router bij je tv staat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Om de google router ook als router te laten functioneren, krijg je twee routers achter elkaar. Dubbele NAT in vakjargon...
In dit topic (https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983) staat beschreven hoe je dat doet.

Echter is het wel zo dat je itv ontvangers alsnog op de experiabox aangesloten moet worden. Je geeft aan dat een extra kabel geen optie is. Dan is de enige mogelijkheid om met vlan's te werken.

Groet Jaap
Om de google router ook als router te laten functioneren, krijg je twee routers achter elkaar. Dubbele NAT in vakjargon...
In dit topic (https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983) staat beschreven hoe je dat doet.

Echter is het wel zo dat je itv ontvangers alsnog op de experiabox aangesloten moet worden. Je geeft aan dat een extra kabel geen optie is. Dan is de enige mogelijkheid om met vlan's te werken.

Groet Jaap

Bedankt voor je antwoord Jaap.
Ik heb werkelijk waar geen flauw benul wat vlan is, maar ik bedacht me dat dit (zie bijlage) misschien ook een optie is. Denk je dat dit ook zou werken?
Reputatie 2
Vlan staat voor virtual Lan. Daarmee kan je oa een 'tweede LAN' aanmaken en door dezelfde utp kabel tranporteren...
Echter heb je daar wel geschikte apparatuur voor nodig. Je kan dit al bereiken door bijv twee Netgear gs105e's te gebruiken. 1 bij Experiabox en 1 bij tv.

Jouw voorstel werkt ook zeker, maar hou rekening met IGMP op de switch na de Experiabox. Dit heb je echt nodig anders kan je problemen krijgen met de itv streams...

Daarnaast is het uitbreiden van je '2e' netwerk vanaf de experiabox (naar boven bijv) weer niet mogelijk omdat je router bij je tv staat.

Reageer