Beantwoord

Gratis switch?

Hallo,

Ik heb mijn experiabox in de meterkast staan en vanuit daar loopt 1 draad naar de router die bij de tv ontvanger staat.
Aangezien het tv signaal niet door de router kan, zou ik graag een switch tussen de modem en de router willen plaatsen.

Nu lees is overal op het forum dat je eenmalig een gratis switch kan krijgen.
Ik heb contact gehad met de klantenservice en dat was allemaal moeilijk moeilijk en dat kon allemaal niet.

Ik zou nu graag via dit forum proberen of iemand mij kan helpen met de gratis switch aan te vragen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door PeterG 22 januari 2017, 11:27

Hoi, de gratis switch is voor glasvezelklanten die méér dan 2 tv ontvangers in gebruik hebben/nemen. Zie hier.

En een extra router? Ik zou eerder dan een wifi accesspoint (heeft ook LAN poorten) of een ... switch (die IGMP Snooping heeft) nemen.
Als je je router vervangt door het kpn wifi accesspoint (€ 49), dan heb je geen extra switch nodig. Want die ondersteunt ook IGMP Snooping, waardoor je alles door 1 kabel kan laten gaan v.a. het modem.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hoi, de gratis switch is voor glasvezelklanten die méér dan 2 tv ontvangers in gebruik hebben/nemen. Zie hier.

En een extra router? Ik zou eerder dan een wifi accesspoint (heeft ook LAN poorten) of een ... switch (die IGMP Snooping heeft) nemen.
Als je je router vervangt door het kpn wifi accesspoint (€ 49), dan heb je geen extra switch nodig. Want die ondersteunt ook IGMP Snooping, waardoor je alles door 1 kabel kan laten gaan v.a. het modem.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Sean-NL, welkom op het forum! Wat voor router heb je nu naast de tv-ontvanger staan? Als je deze in Bridge-modus zet, én jouw router ondersteunt IGMP snooping, dan kun je de tv-ontvanger daar ook op aansluiten.

Peter geeft ook een goede tip: de KPN WiFi Versterker.

Reageer