Beantwoord

Growatt-omvormer niet zichtbaar

  • 5 August 2019
  • 5 reacties
  • 1888 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een vergelijkbaar probleem, onlangs via de Vereniging Eigen Huis een GROWATT adapter met Wifi gekregen en aangesloten, controlelampje knippert rood, maar op basis van alle manuals die ik heb gezien en het instructie-filmpje op YOUTUBE, is het nieuwe apparaat niet zichtbaar. Als ik de klantenservice bel, krijg ik als antwoord dat ik de leverancier moet bellen. De officiële leverancier van de GROWATT (via een project van de Vereniging Eigen Huis) is OSKOMERA, die is inmiddels failliet, dus dat wordt lastig. Naar Vietnam bellen waar het hoofdkantoor van GROWATT is gevestigd is niet echt realistisch. Volgens de instructies uit het op het forum geplaatste YOUTUBE filmpje zou je verbinding moeten kunnen maken met een bepaald type WiFi netwerk, maar een dergelijk netwerk verschijnt niet. En als je dan wordt doorverwezen naar de leverancier; up a creek without a paddle zeggen de Engelsen; graag nog een tip waar ik kan zoeken om de resultaten van mijn zonnepanelen zichtbaar kan maken

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 August 2019, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Dat klinkt als een behoorlijke ergernis, @jjrtoussaint . Ik zie in het vorige topic ook geen echte oplossing. Wat voor experiabox heb jij en ben je wel eens in de zogenaamde webinterface geweest? Bij een v10 kun je namelijk de 2,5 en 5Ghz 'uit elkaar' halen en tevens het kanaal aanpassen waarop het signaal verzonden wordt. Wellicht is dat het experimenteren waard.
Reputatie 1
Badge
Dank je wel, ik ga hier mee aan de slag; ik heb een V10 Experia-box nog niet helemaal los op de instellingen, zeg maar: net leren fietsen, maar daar ga ik mee aan de slag en laat weten hoever ik ben gekomen
Prima! Dan ga ik er voorlopig van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂
Wat is het probleem, @jjrtoussaint ? Zoals ik de voorzieningen ken heb je een dongle in de omvormer van de zonnepanelen en een kastje dat verbonden moet zijn met internet, meestal met een kabeltje aan de Experiabox. Als alles goed draait moeten op dit kastje 3 lampjes branden. De eerste geeft aan dat het kastje elektrisch aangesloten is. Het 2e lampje geeft aan dat er netwerk-verbinding is. Het 3e lampje geeft aan dat er verbinding is tussen dongle en kastje.
Welke lampjes branden er?

Groet,
Jan
Reputatie 1
Badge
@graafj bedankt voor je reactie, ik heb een WiFi stick die op de omvormer wordt aangesloten.

Tot zover de aansluiting; ik had dus na het uitvallen van het apparaatje dat d.m.v. een radiosignaal verbinden was, van de VEH een WiFi stick gekregen; die kreeg ik ondanks alle beschrijvingen en aanvullende tips van GROWATT niet aan de praat. De stick was volgens GROWATT defect, en ik heb via Solar NRG een nieuwe besteld en deze week ontvangen. Na het opnieuw installeren van de app op mijn iPhone, en via de app de datalogger te hebben aangemeld, en verbonden via het lokale WiFi netwerk werkte alles, blauw knipperend licht, keurig dashboard.

Geen idee, waarom alles nu wel werkt, maar merkte wel op dat de app nu bij de keuze van WiFi nu een optie aanbiedt: S/X, die gekozen, en daarna kun je zelfs via de app een account aanmaken, en het werkt.

PS: ik ga de defecte WiFi stick niet meer testen, maar retourneren aan VEH

met dank aan VEH, Yi Wang van GROWATT, en Sander de Graaf van Solar Energy