Beantwoord

Growatt omvormer voor zonnepanelen

• 13 november 2017
  • 38 reacties
  • 8713 keer bekeken

Ik heb een Growatt omvormer voor mij zonnepanelen. De wifi module werkt niet meer sinds ik bij KPN zit.
Ik kan niet meer inloggen op shinephone, de app waarop de opbrengsten van de zonnepanelen zichtbaar worden.
Wat moet ik doen om de app werkrnd te krijgen?
icon

Beste antwoord door wjb 20 november 2017, 15:42

Daar staat hij ook nietDan wordt het toch terug naar af en de stappen uit het manual (pdf) nog een keer nalopen.

Misschien dat dit instructiefilmpje je daarbij kan ondersteunen.
Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Die module moet je waarschijnlijk opnieuw koppelen met het WiFi netwerk. Die kent namelijk nog het vorige netwerk.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Growatt, welkom op het forum! Lastig dat je de omvormer niet meer kunt benaderen via WiFi. Ik denk dat Robin op het juiste spoor zit: de omvormer moet verbonden worden met de Experia Box. Gaat dat lukken?

Op deze pagina vond ik een aantal handleidingen voor verschillende Growatts. Wellicht dat je daarmee uit de voeten kunt.
Dat is dus het probleem, dat lukt niet. Vanaf juli zijn we van Ziggo overgestapt naast KPN. Ik krijg geen verbinding met de nieuwe router. KPN zegt dat ze de apparatuur van Growatt niet ondersteunen. Geen idee wat er mee bedoeld wordt, maar geen contact te maken dus.
Geen idee ook wat nu nog te doen.
Reputatie 7
Kan je screenshots plaatsen van de stappen die je doorloopt om die Growatt te koppelen?
Reputatie 7
Badge +22
Wjb stelt een goede vraag, Growatt. 😉 Als je screenshots plaatst van de stappen die je moet doorlopen, kunnen we je daar vast verder mee helpen. 🙂
Daar zijn ze dan,
Reputatie 7
Ik neem aan dat je het onderstaande ook al gedaan hebt.

Ja, klopt. Hij brandt ook prima blauw. Zoals dat zou moeten
Reputatie 7
Wat voor een instellingen kan je voor een apparaat in de device list maken?
Zie je de Growatt wel terug in de DHCP cliënt list op de Experia Box op http://192.168.2.254 ?
Dit gaat boven m'n pet.
Reputatie 7
Wat krijg je te zien als je klikt op:

Ik zie dit
Reputatie 7
Dus er gebeurt niets als je klikt op de CS14370030 in jouw device list?
Ik zie alleen lege schermen te zien als ik verder druk
Reputatie 7
Ik zie alleen lege schermen te zien als ik verder drukEn daar zie je ook een leeg scherm?

Dan zie je dit
Reputatie 7
Dat is niet wat we zoeken.
Ga met de webbrowser eens naar http://192.168.2.254 en log daar in.
Als je nog nooit ingelogd bent geweest, dan is het wachtwoord, als het goed is, nog leeg of kpn (kleine letters). Ga daar eens naar de pagina waar de DHCP cliënts getoond worden. Zie je daar de Growatt ook staan en zo ja, welk IP Adres heeft die?
Lukt het niet via http://192.168.2.254, installeer dan eens Fing op jouw telefoon of tablet. Daarmee kan je ook apparaten op jouw netwerk zoeken.
Die zie ik niet staan.
Onder instellingen moet ik die dan toch vinden?
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Op een V10 is de DHCP cliënt list te vinden onder Status -> Geavanceerd -> DHCP (helemaal naar rechts scrollen met het pijltje rechtsboven).
Dit zie ik, geen Growatt
Misschien heb je deze ook nodig
Reputatie 7
Druk op het pijltje naar rechts totdat het tabblad "DHCP" verschijnt en klik dan op dat tabblad.
Als dat knopje naar rechts niet werkt op jouw tablet, gebruik dan even een PC.

Daar staat hij ook niet
Zie maar

Reageer