Vraag

GROWATT Shine Vision

  • 2 July 2019
  • 6 reacties
  • 687 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een probleem om de gegevens van de GROWATT 3000 zichtbaar te maken in de app op mijn mobiele telefoon, of via de app op mijn laptop. Het scherm op de Shine Vision is blanco.

Via Wifi zie ik geen enkel GROWATT apparaat.

Ik ga er van uit dat de Shine Vision Monitor geen verbinding (meer) heeft met de GROWATT transmitter; deze knippert af en toe rood (in plaats van blauw zoals in een instructiefilm elders op dit forum)

De gehele installatie is destijds (2013) via een project van de Vereniging Eigen Huis geleverd door OSKOMERA (inmiddels failliet) en geplaatst door een installateur.

Ik kan geen enkel aanknopingspunt vinden hoe ik de verbinding kan herstellen.

Een tip is daarom reuze welkom

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

ShineVision staat los van WiFi. Bij de ShineVision heb je het schermpje en een module/dongel gekregen. Die dongel zit in de GroWatt en de ShineVision en de ShineVision Dongel praten op die manier met elkaar.

Waarschijnlijk geeft de handleiding van de ShineVision info over hoe je deze opnieuw koppelt of iets dergelijks. De ShineVision is niet gewoon "leeg" / heeft geen stroom?

Robin
Reputatie 1
Badge
Met of zonder batterijen, aan netspanning, levert vooralsnog geen resultaat op, reden waarom ik via Wifi een verbinding wilde maken om te kijken naar de resultaten. In het manual van de Shine Vision staat op zich duidelijk vermeld wat je in welke volgorde moet doen, maar vooralsnog zonder resultaat. Ik ga nogmaals proberen de transmitter los te maken en de installatie opnieuw uit te voeren.
Reputatie 1
Badge
Weer geen enkele reactie op de display van de Shine Vision
Reputatie 7
Badge +30
Maar, laat het scherm wel iets zien tijdens het koppelen? c.q. is niet gewoon het apparaatje/scherm defect?
Reputatie 1
Badge
Op enig moment zag ik heel even het beginscherm zoals in het manual staat afgebeeld, maar dat verdween onmiddellijk, en verder geen verbinding meer; ik heb de installateur (Heerhugowaard) gevraagd of hij iets kan betekenen; de leverancier in Vietnam aangeschreven, en Vereniging Eigen Huis, dat zal allemaal tijd kosten. Ondertussen werkt de app ook niet omdat het WiFi netwerk niet zichtbaar is. Verder alles ok, de zon schijnt, nu lever ik meer terug dan dat ik gebruik. Zou het alleen graag willen volgen vanwege isolatie die inmiddels is aangebracht. Nu nog te verwaarlozen, maar als geen apparaat of applicatie werkt, wordt dat lastig, knock knock
Reputatie 1
Badge
Probleem is opgelost, met dank aan de Vereniging Eigen Huis, die met de vraag:” Heeft u al geprobeerd zonder netspanning, met nieuwe batterijen geprobeerd het apparaat te verbinden?” Dat werkte, adapter is dus kennelijk defect, of een draadbreukje, wie zal het zeggen. Nieuwe adapter is kennelijk verkrijgbaar bij Mediamarkt. Vanwege de batterij consumptie is het toch verstandiger een adapter te gebruiken. Nu nog wel even de stappen uit het manual volgen, wat wel enige oefening vraagt, maar het werkt

Reageer