Vraag

Growatt shinelanbox verbinding met modem

  • 9 June 2019
  • 1 reactie
  • 1846 keer bekeken

Beste lezer,

sinds de plaatsing van zonnepanelen (mei ‘19) is de shinelanbox (een kleine switch tussen de omvormer (via radiosignaal) en modem (lan-kabeltje) het centrum van mijn aandacht, helaas.

De bekabelde lan-verbinding tussen de modem en de shinelanbox valt te pas en te onpas “gewoon weg”! Met als resultaat; een groot gat in de registratie van rendement vd zonnepanelen.

Is er iets, kan ik iets doen... om deze verbinding die wel werkt, maar telkens gereset dient te worden door of het lan-kabeltje te verplaatsen (van poort 3 naar 4) of de shinelanbox aan/uit zetten... een STABIELE verbinding te laten zijn?

avast bedankt voor het meedenken!
gr Stefan

ter informatie:
Experiabox v10: poort 1 is internet, poort 2 hue, poort 3 shinelanbox.

Philips hue is ook aangesloten.



Idee van de shinelanbox:
https://stralendgroen.nl/product/shine-link-lanbox/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hoi @Birdy010 . Welkom op het forum en excuus voor mijn late reactie. Je was er helaas doorheen geglipt, excuus!
Ik kan je helaas niet helpen met het issue maar ik hoop dat door mijn reactie jouw topic weer onder de aandacht komt. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!