Beantwoord

Handleiding Experia Box v10a

  • 7 February 2019
  • 18 reacties
  • 44317 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zoek de complete handleiding (evt in het Engels) voor de Experia box v10a. Weet iemand waar ik die op internet kan vinden?
Wim
icon

Beste antwoord door Tycha 7 February 2019, 18:19

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Goedenavond Wim2019
Zie deze link https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Wim2019, Heb je genoeg aan de informatie die in de link staat die Tycha je gestuurd heeft? Als we je ergens mee kunnen helpen, laat je het dan ook weten?
Reputatie 1
Bedankt voor je terugmelding. Ik was de link kwijt geraakt na de melding van Tycha. Vandaar dat ik nu pas reageer.
De info van Tycha heb ik doorgenomen, maar is niet voldoende. Ik zoek de volledige handleiding evt in het Engels. Daar wil ik zoeken naar poorten open zetten en toegang krijgen.

Ik wil een paar poorten open zetten in de Experiabox 10a maar dit lukt mij nog niet, ondanks dat ik ze ingevuld heb in de Port Mapping List. Nu kan ik dit ook doen bij de Special Applications, maar er komt geen toegang via wifi van intern of buiten mijn woning naar de domotica pc van mij of naar de camera's die geinstalleerd zijn.

Wim
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Wim2019, Een andere handleiding is er niet, ook niet in het Engels. In dit topic heeft @Radioman een goed stuk geschreven over veel voorbijkomende vragen over poort forwarding t.b.v. IP-cameras. Misschien helpt dit je al een stuk verder. :)
Reputatie 1
Bedankt voor de informatie. De topic die je aangeeft, is om de poorten te gebruiken duidelijk. Nu weet ik ook waar de fout zit waarom ik geen toegang krijg.
Ik moet nieuwere firmware installeren op de ExpediaBox 10a. Als dat zou gaan gebeuren, zou ik ook een backup willen maken van alle instellingen.
Is een backup maken mogelijk?
En kan ik de firmware handmatig uitvoeren?

Wim
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat het nu al een stuk duidelijker is @Wim2019 🙂 Je kunt geen back-up maken van de huidige instellingen, maar het is wel handig om een screenshot van je instellingen te maken. Wat betreft het handmatig uitvoeren van de firmware, dit gaat normaal automatisch. Maar het helpt nog wel eens op het modem te resetten. Hoe je dit doet leggen we uit in dit topic.
Reputatie 1
Bedankt voor de info.
Dat is natuurlijk erg jammer, dat een backup niet mogelijk is en een manuele firmware update.
Ik denk dat ik beter de Expediabox 10a kan omruilen tegen een Expediabox 10.
Hopenlijk is het bij de Expediabox 10 wel mogelijk wat betreft backup en poorten open zetten.

Wim
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wim, Een backup maken lukt ook niet met de V10. Het beste wat je kunt doen is een screenshot of foto van je instellingen maken, zodat je weet hoe je alles weer kunt instellen na de reset. Vervolgens kun je de poorten open zetten aan de hand van de instructies die ik je eerder stuurde. Mocht je in de tussen tijd vragen hebben of je komt er niet uit, dan help ik je graag verder.
Reputatie 1
Vorige week heb ik de Experiabox 10 aangevraagd, maar nog niets vernomen van KPN. Ik zal vandaag opnieuw bellen.
Over de backup is jammer, maar dat opnieuw type en invoeren kost mij max 30 minuten. Is jammer van mijn tijd, maar hopelijk valt dat niet vaak voor.
De poorten open zetten en interne ip-adressen bevriezen, ga ik opnieuw proberen zo gauw de andere Expediabox binnen is.

Wim
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wim, Ik kan ook voor je uitzoeken hoe het zit met je V10 die je hebt aangevraagd. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 1
Is gebeurd.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Wim2019, Ik lees dat je hier al contact over hebt gehad en dat mijn collega al een onderzoek heeft gestart naar het modem die je (nog) niet hebt ontvangen. Ik houd het ook even in de gaten. Laten we hopen dat mijn collega hier snel duidelijkheid over kan geven.
Reputatie 1
Over de wisseling van het Expediabox naar Expediabox 10 heb ik tot op heden niets vernomen, van KPN.
Waarschijnlijk moet je zelf actief blijven om dit te regelen.
Afgelopen dagen is het huidige modem geupdate met nieuwe firmware. Nu is de versie: v5.00.20 build190.
Helaas krijg ik nog geen port forwarding voor elkaar op dit modem.
Buiten mijn huis kan ik nog steeds niet mijn domotica computer benaderen sinds ik overgestapt ben naar KPN.
Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Wim2019, Er zit jammer genoeg nog geen schot in. Er is nog steeds geen nieuw modem opgestuurd. Zojuist heb ik een mail gestuurd naar de afdeling logistiek om uit te zoeken waarom het verzoek wat is ingediend nog niet in behandeling is genomen. Hopelijk krijg ik snel een reactie van ze en heb je jouw nieuwe modem deze week nog in huis.
Reputatie 1
Bedankt.
Reputatie 1
De portforwarding is gelukt.
Kan ik de wisseling van Expediabox 10a naar 10 nu stoppen? Wat moet ik daar voor regelen?

Wim
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Wim2019, Dat is nog eens goed nieuws. Aannemelijk dat het nu wel kan omdat het modem is geüpdatet. Je gelooft het niet, maar ik kreeg zojuist het bericht dat het modem is verzonden en morgen geleverd wordt. De verzendgegevens heb ik niet ontvangen, maar als het goed is heb je deze ontvangen via de sms. Als het modem wordt thuisbezorgd kun je het pakket weigeren aan de deur. Als het wordt afgeleverd bij een servicepunt kun je het modem daar laten. Het pakket wordt na een week teruggestuurd naar ons. Als je in de buurt ben van het servicepunt, kun je altijd naar binnen wandelen en aangeven dat het pakket retour kan.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie.
Ook had ik heden morgen naar KPN service gebeld. Daar werd gezegd dat er geen modem wisseling op mijn naam meer bekend is. Toen ging ik ervan uit dat het wisselen stop gezet was.
Maar met jouw bericht begrijp ik dat het onderweg is. Ok, ik zal je advies opvolgen.
Bedankt voor de hulp.

Wim

Reageer