Vraag

Haperend beeld via glasvezel plus wegvallende wifi

• 14 juni 2018
  • 7 reacties
  • 198 keer bekeken

Heb hier sinds ik hier woon enorm slechte beeldkwaliteit. Ook de speciale glasvezel kanalen zijn dramatisch. Nu naar eerste wedstrijd van het WK aan het kijken. De bal lijkt wel een knipperlicht. Is gewoon niet om aan te zien. WiFi is ook elke keer weg. Heb v10 box en TV beneden (4k TV). Met de verhuizing is oude apparatuur gewoon mee verhuisd. Andere kabels geprobeerd etcetera maar helpt niet wat betreft beeld. Volgens mij weer tijd voor Ziggo.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@HaraldTomba, ik ken weinig verhalen van klanten die glasvezel hebben en klachten hebben over slechte kwaliteit van de glasvezelkanalen. Die 10 zenders zijn nou juist van minimaal dezelfde kwaliteit als Ziggo. Heb je gekeken hoe de beeldinstellingen staan ingesteld op je tv ontvanger?
Beste Joss, bedankt voor je reactie. Uiteraard heb ik instellingen nagekeken, ook aantal keren terug gezet naar "fabrieksinstellingen/reset" en daarna weer ingesteld. Helaas geen enkele verbinding.
Heb hier een coax kabel liggen waar standaard een paar zenders van Ziggo doorheen komen, daar is het beeld wel scherp op. Hebben we het over een analoog signaal! Dus Ziggo analoog is nog beter dan wat ik heb via KPN. Maar denk dat mijn experia box gewoon niet goed meer is. Ook die al via website van KPN laten resetten maar levert niks positiefs op. Bedrading gecontroleerd en vervangen, decoder rechtstreeks op tv en zelfs via een Marantz AV met 4k upscaler geven geen verbetering.
Reputatie 7
Badge +10
Maar hoe staan de Beeldinstellingen op de tv ontvanger ingesteld (welke tv ontvanger heb je trouwens)?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Harald, heel vreemd dat de kwaliteit zo tegenvalt. De Experiabox staat los van de kwaliteit van het beeld, die zorgt alleen voor de doorgifte van het signaal. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de beeldinstellingen, kun je die eens controleren op de TV-ontvanger? Dat staat onder Instellingen > Beeldinstellingen. Automatisch of 1080i zijn de goede opties. Het is mogelijk dat de instellingen nu op 720p staan.

Ik zie dat je twee Arcadyan 2260 TV-ontvangers hebt. Is het beeld op de andere TV wel in orde?

Ik wil graag ook verder kijken naar het probleem met WiFi. De verbinding valt op alle apparaten weg? Heb je een Android telefoon? Dan kun je een app als Wifi Analyzer - Apps op Google Play installeren. Hiermee krijg je inzichtelijk op welk kanaal je WiFi het best kunt instellen. Via de Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen | KPN kun je dat kanaal vervolgens toepassen.
Reputatie 7
Badge +28
@HaraldTomba: Ik hoor graag nog van je! Ben ervan overtuigd dat we dit een stuk beter kunnen krijgen.
Beste Joran,

Dank voor je berichten. Excuses dat ik nu pas reageer maar had geen bericht ontvangen dat er een reactie was geplaatst op mijn bericht.
Heb mijn beide ontvangers gereset en de beeldinstellingen op 1080i gezet. Plus ook mijn 4K tv volledig gereset.
Helaas kan ik vanmiddag pas weer kijken of de bal er nu wel goed uitziet tijdens het WK voetbal. Zie dat de andere beelden niet positief veranderd zijn. Dus vrees het ergste! Beeld via Ziggo is vele malen beter en scherper!
Had over willen stappen naar 4k abonnement van jullie maar ik ben dan Spotify kwijt. DE reden dat ik toen voor KPN heb gekozen. Dus daarmee schiet kpn zichzelf in de voet.
Wifi heb ik gereset en ander kanaal aangezet voor 2,4. Ook weinig verandering.
Reputatie 7
Badge +28
Inmiddels zijn er weer een hoop wedstrijden geweest, heb je verschil gemerkt?

Het is mogelijk dat het upscalen (van de TV of de Marantz) niet helemaal goed gaat maar als het op de andere TV ook mis gaat kunnen we dat uitsluiten. Ik had gehoopt dat er in metingen een probleem was te vinden maar de lijn ziet er prima uit. De beide TV-ontvangers ontvangen dus het signaal zoals het is bedoeld. Ik heb de mogelijkheid om een monteur aan te sturen om de verbinding na te kijken. Misschien is dat de beste vervolgstap. Ik ben eerst benieuwd of het nu beter is geworden of niet, laat maar weten!

Reageer