Beantwoord

Haperend/langzaam wifi

  • 14 June 2021
  • 24 reacties
  • 98 keer bekeken

Sinds we overgestapt zijn naar glasvezel is onze wifi onbetrouwbaar en onvoorspelbaar geworden. Op de telefoons komt het signaal meestal wel goed door, maar op de laptops valt het signaal regelmatig weg. Ook de printer is de ene keer wel te vinden en de volgende keer niet. Hetzelfde verhaal met de televisie, X-Box, noem maar op, alle apparaten die gebruik maken van de wifi.

 

Uiteraard heb ik de router gereset, stroom overal af, alles opnieuw opgestart en dan werkt het voor een bepaalde tijd weer, maar er gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder problemen.

*admin: titel aangepast

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 June 2021, 08:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rutger van Driel, welkom op ons forum!
Slecht wifi word niemand vrolijk van!
Dit moet gelukkig goed op te lossen zijn. Had je onze online wifimanager al doorlopen? Waar komt deze op uit? (in de allerlaatste stap).

In het onderstaande topic kun je ook een hoop tips en trucs vinden om wegvallend/slecht wifi op te lossen!

 

De manager komt uit op 25 MBit/sec. Erg laag als ik betaal voor een abonnement van 500MBIt/sec. Verder geen van de 100 tips die je zou kunnen krijgen, alleen de melding dat dit de maximale snelheid is die mogelijk is op mijn adres, maar dat lijkt me sterk.

 

Na nog een keer de manager, is de mededeling dat het niet gelukt is, en dat ik contact op moet nemen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

De ondergrens voor gratis apparatuur is 20Mbit/s, als je daar overal in huis boven zit in wordt je wifi gezien als snel genoeg en kom je daar niet voor in aanmerking.
Dat gezegd hebbende wil het wel vaak helpen de wifimanager vaker te doorlopen om het meeste uit je wifi te halen, gezien deze snelheden denk ik dat er nog wel winst te behalen valt!
In het topic uit mijn vorige bericht staan ook nog een hoop tips om je wifi te verbeteren.

Dus als ik jou goed begrijp, betaal ik voor 500 MB maar moet ik tevreden zijn met 25 en anders zelf de monteur betalen? Dat vind ik wel een beetje vreemd. Ik mag toch hopen dat er nog winst te behalen is, dat was de belofte bij de overstap naar glasvezel. Misschien dat ik met een stabiel 25 MB wifi net nu ook nog wel tevreden zou zijn, maar zoals het topic aangeeft, hapert de boel. Wifi valt regelmatig weg (laptop, TV, xbox, printer, noem maar op) en dan moet de boel gereset (ja, ook het glasvezelkastje)worden en dan doet ie het weer even. Zoals gezegd, de manager al een paar keer gedaan, en er komt of niets uit of dat ik contact op moet nemen. Uiteraard had ik op dit forum de tips al bekeken en geprobeerd. 

Badge +19

Hoi, Welk type modem heb je en waar staat het modem?

Het is een Expedia v10A. Hij staat inmiddels weer op de plek waar de monteur hem opgehangen heeft, in de meterkast, nadat de tests buiten de meterkast niet veel winst opleverden.

Badge +19

Haal je bekabeld gemeten wel de 500? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets? Heb je al iets van Wi-Fi versterkers staan?

Bekabeld komt ie tot de 130/140.

 

Op het modem zitten wisselend 1 of 2 laptops, 2 of 3 telefoons, 1 tv via de stopcontacten en een printer.

 

Ik gebruik naast het modem verder nog niets. 

Badge +19

En je hebt echt een abonnement 500??? En je hebt dit soort dingen?

 

Ja op beide vragen. Ik proef dezelfde verbazing als die ik ervaar.

Badge +19

Ben je alleen thuis of zit de rest van de familie tv te kijken? Want we moeten even wat gaan testen. Ik ben er bijna zeker van dat je met een beetje geluk zometeen die 500 wel hebt.

Tv is uit, er is 1 telefoon naast de mijne in gebruik.

Badge +19

Ok. Wil jealle draadloze verbindingsets losmaken? Het modem direct in het normale stopcontact doen. Glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen, modem resetten en dan meten met een bekabelde pc of laptop?

Ga ik morgen doen. Voor vandaag is de dag wel klaar voor mij. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

Badge +19

Ok laat even weten hoe het afloopt. Ik ben er voor 90% zeker van dat je de 500 haal. Mocht dat niet zo zijn dan is kpn aan zet. En heb je geen kosten.  Je hebt namelijk snelheidsgarantie met glasvezel.  Maar als de lage snelheid veroorzaakt wordt door iets in het klantdomein dan heb je wel kosten. Dus je slaat twéé vliegen in één klap.

Ik heb de speedtest een paar keer gedaan nadat ik alle handelingen uitgevoerd hebt en bekabeld is de snelheid tussen de 125 en 250.

Badge +19

Dan is kpn aan de beurt. Een moderator pakt dit weer op. Wellicht toch een probleem met het modem. Probeer overigens de draadloze verbindingsets te vervangen door een kabel.  Vroeg of laat moet dat toch want ze gaan een keer problemen geven.

Top. Dankjewel nogmaals voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bekabeld zou je met dit abonnement véél meer in de buurt moeten zitten van de 500Mbit/s. Dat duidt misschien wel op een probleem inderdaad! Bedankt voor het meedenken @Joep1965!
Ik kijk graag even mee naar de aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb de (meeste) gegevens ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens! Ik heb meteen even meegekeken en zie dat mijn collega gisteren al een ticket voor je ingediend heeft!
Laat ons vooral weten hoe dat afloopt!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rutger van Driel, ik lees dat de monteur vanochtend langs is geweest, het een en ander vervangen heeft en alles nu weer goed moet werken!
Klopt dat?

*admin edit: Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!

Hoi,

 

Ik heb even afgewacht, aangezien de problemen zich meestal gaan voordoen als de monteur weg is ;-) De snelheid halen we nog steeds meestal niet (wel zo'n 250 mb), we hoeven niet meer iedere keer de modem te resetten, dat is fijn, maar verbinding met internet maken lukt nog niet altijd, maar meestal wel. Ook de televisie reageert nog niet heel goed op de nieuwe modem. Er is dus wat verbetering maar nog niet helemaal 100%.