Beantwoord

Haperende verbinding bij TV kijken en PS4.

  • 8 October 2019
  • 6 reacties
  • 1446 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Beste allen,

Ik heb een vraag.
Thuis heb ik een KPN abbonement voor TV en 100/10 Mbit internet. In de meterkast hangt een Experiabox V10a. Vanuit deze experiabox gaat er een kabel naar de wanddoos in de woonkamer. De UTP kabel vanaf de wanddoos heb ik in een splitter geplaatst. En de vanaf de splitter loopt er een UTP naar de TV-box en naar mijn PS4.
Al met al gaat dit afzonderlijk best prima. TV kijken werkt en PS4 spellen draaien prima. Echter zodra de TV en de PS4 aanstaan begint de verbinding ontzettend te haperen.
De splitter heb ik al vaker (in het oude huis) gebruikt en zelfs bij LAN-party's met 4 PS4's werkte deze prima.

Wat kan deze hapering veroorzaken? Is het mogelijk dat de kabel van experiabox naar wanddoos niet voldoet. Of is het internet signaal voor de PS4 anders dan het TV signaal en levert dit een conflict op?

Ik hoor graag wat jullie denken

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door RBxx 9 October 2019, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Dag @PGO
Een "splitter"? of bedoel je een switch? Ondersteunt deze IGMP snooping?
Zoals deze bijvoorbeeld: Netgear GS105E

Bij gebruik samen met iTV is een switch met ondersteuning van IGMP snooping belangrijk, anders kan je de problemen krijgen die jij nu ervaart.
Beste RBxx,

Klopt, ik bedoel een Switch. Ik weet niet zeker of deze switch IGMP snooping ondersteund, ik zal dit vanavond met een even controleren.
Ik had de switch ook tijdelijk vervangen door een Asus RT-AC88U router, geleend van een maatje. Deze ondersteund wel IGMP v1/v2/v3. Is dit vergelijkbaar? Bij de router deed het probleem zich ook voor, dus de router heb ik teruggegeven.
Reputatie 7
Badge +21
De Asus RT-AC88U is een router. Dan heb je een router (Asus) achter een router (Experia Box), wat weer andere problemen (kan) opleveren. Een goede switch is voldoende voor jouw situatie.
Beste RBxx,

Ik heb nu de netgear gs605 v5 staan. Ik kan tussen de informatie niet vinden of deze IGMP snooping ondersteund. Dus een switch zoals jij aangaf er tussen zetten zal het probleem oplossen?
Reputatie 7
Badge +21
Ook op de Netgear website kan ik dat niet vinden. Maar omdat je problemen alleen optreden als je iTV en de PS4 tegelijk gebruikt, is het aannemelijk dat (het ontbreken van) IGMP je probleem is.

Ik zou de eerder genoemde switch via KPN proberen. Je valt jezelf er geen buil aan, voor €29 stuurt KPN hem gratis naar een PostNL punt in de buurt en je kan hem binnen 14 dagen gratis terugsturen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi PGO, welkom op het forum.

Net als RBxx verwacht ik ook dat het hier aan de switch ligt. Laat je ons weten of het daarmee is opgelost?