Beantwoord

Harman Kardon Citation valt steeds weg

  • 25 April 2020
  • 18 reacties
  • 12051 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb sinds een paar maanden twee Harman Kardon Citation speakers (de 100 en de 300). Super mooi geluid maar de 300 valt steeds weg en geeft de melding “kan geen verbinding maken met Wifi.” 

Nu heb ik contact gehad met de servicedesk van Harman Kardon maar de oplossing die zij aangeven (Wifi splitsen in 2,4 en 5 Ghz) wordt niet meer ondersteund door KPN hoor ik via de helpdesk van KPN. 

Ik vind het echt jammer want Harman Kardon zegt dat er geen andere oplossing is. Wat nu? Kan iemand mij helpen? 

icon

Beste antwoord door Susan_ 10 May 2020, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @WAR75, bedankt voor je bericht!

Het is een beetje afhankelijk van welke apparaten je geïnstalleerd hebt. De Experia Box V10 en V10A kunnen namelijk het WiFi netwerk splitsen. Voor de V10A kan je dit alleen doen via de servicetool. Bij de V10 kan je ook handmatig inloggen. Echter, als je daar weer een Experia WiFi op hebt aangesloten (zwarte wifi versterkers), kan je de WiFi netwerk niet splitsen. Dus zoals gezegd, het is afhankelijk van wat je op die Experia Box hebt aangesloten of je speaker van Harman Kardon goed kan gaan werken of niet.

Hallo Susan, 

 

Dank voor je antwoord. Tja, het wordt zo een beetje een kip-ei verhaal...Ik heb inderdaad de zwarte wifi-versterkers aangesloten (want anders heb ik geen goede wifi in huis). Dus wat jij zegt is dat je kiest voor goede wifi, of een goed werkende Harman Kardon speaker, komt het daar op neer in feite? De servicedesk van Harman Kardon heeft al aangeboden om de Citation 300 te vervangen, ook omdat de andere speaker die ik heb, de 100, op dezelfde plek wel goed werkt. Wie het weet mag het zeggen...

Het is de moeite om de speaker te laten vervangen. Het is een simpele optie. Werkt het niet, kan je altijd moeite doen om in je netwerk iets te veranderen.

Reputatie 7
Badge +21

@WAR75 wat Jeroen eigenlijk zegt inderdaad. Ik weet het verschil tussen de twee speakers niet zo specifiek om het te kunnen voorspellen helaas..

Dank je wel, ik ga aan de slag met de MediaMarkt!

Reputatie 7
Badge +21

@WAR75, ik ben erg benieuwd of hier inmiddels al wat nieuws over te vertellen is :smile:

Hallo Susan,

 

Ben inmiddels naar de klanten “service” van de MediaMarkt geweest en heb een nieuwe Citation 300 mee gekregen. Ook deze heeft kuren. Wel iets minder dan de oude maar nog steeds kuren. Ik overweeg nu toch om beide boxen de deur uit te doen en over te stappen naar Sonos. Vind het eigenlijk te gek voor woorden maar ja. Wat moet je dan?

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan het me goed voorstellen. Wij ondersteunen het splitsen niet meer, maar vermoedelijk in de toekomst meer providers. Mesh technologie is een opkomende techniek namelijk. Over het algemeen zijn het voornamelijk de oudere apparaten die problemen hebben met de 5ghz band omdat deze alleen de 2.4ghz steunen. Als Sonos beide frequenties ondersteund, dan lijkt mij dat een goede oplossing, ook voor de langere termijn..

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Een mooi apparaat maar je bent vaker bezig met opnieuw instellen dan naar muziek luisteren. Beslist geen aanrader, deze Harman Kardon Citation 300!

betreft dit alleen de 300 type in combi met de experia wifi versterkers?

en werken de andere types wel?

wij hebben het zelfde probleem namelijk met de 300.

wifi valt steeds weg.

betreft dit alleen de 300 type in combi met de experia wifi versterkers?

en werken de andere types wel?

wij hebben het zelfde probleem namelijk met de 300.

wifi valt steeds weg.

Hier ook hetzelfde probleem, maar dan met de citation one. We hebben er vier en geregeld is de verbinding weg. Overigens niet bij allemaal tegelijk, maar volstrekt willekeurig. Ik krijg de verbinding vaak alleen hersteld door de spanning er even af te halen.

Badge +12

Hallo Susan,

 

Ben inmiddels naar de klanten “service” van de MediaMarkt geweest en heb een nieuwe Citation 300 mee gekregen. Ook deze heeft kuren. Wel iets minder dan de oude maar nog steeds kuren. Ik overweeg nu toch om beide boxen de deur uit te doen en over te stappen naar Sonos. Vind het eigenlijk te gek voor woorden maar ja. Wat moet je dan?

Overstappen op Sonos is geen garantie dat het gaat werken. Ook daar zijn veel problemen in de combinatie Experiabox en Sonos. Je zou de FritzBox eens een maandje kunnen proberen. Dat kan via KPN. Kijk maar eens wat dat doet. Het antwoord kan ik je al geven...

Probleem met de 300 is relatief eenvoudig op te lossen. In de instellingen van je router kan je voor dit apparaat mesh technologie uitzetten. Dit lost 80 procent van de problemen op. Indien je het niet per apparaat in kan regelen kan je ervoor kiezen om mesh technologie volledig uit te zetten maar dat is minder optimaal.

Ik heb het zelfde probleem, de 300 en de one en de klokradio.

deze moet ik om de paar dagen aan en uit zetten.

de soundbar, achter speakers en de basbox blijven altijd online.

de soundbar is bekabeld aangesloten.

ik krijg er een punthoofd van, ik heb de witte expiria box.

Wie kan me helpen 

Gr Toine 

Zeker. Bij mij is t opgelost. Zorgen dat in de router her apparaat (je harman kardon)  niet van mesh gebruik mag maken.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het zelfde probleem, de 300 en de one en de klokradio.

deze moet ik om de paar dagen aan en uit zetten.

de soundbar, achter speakers en de basbox blijven altijd online.

de soundbar is bekabeld aangesloten.

ik krijg er een punthoofd van, ik heb de witte expiria box.

Wie kan me helpen 

Gr Toine 

Als de witte experiabox een v10a is kan er via wifi een apart 2.4ghz wifi netwerk worden aangemaakt voor de harman kardon

Dit loste het in mijn geval niet op...

Geen idee hoe ik mesh kan instellen,

Als ik een ander WiFi netwerk instel, hoe zit het dan mes de bekabelde soundbar, jammer dat Harman Kardon hier geen oplossing voor heeft.

ik had anders de 2 grote speakers al lang gekocht, nu twijfel ik wat ik er verder mee moet?