Beantwoord

HD Smart wireless PT camera sannce

  • 11 november 2017
  • 10 reacties
  • 681 keer bekeken

Badge
Hallo
Ik probeer via mijn telefoon de Camara te koppelen. Maar via de provider kom verbind hij zich niet. Heb op een ander provider geprobeerd en hier doet hij het wel. Wat zou het probleem kunnen Zijn?
Mvg
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 november 2017, 21:39

Weet je toevallig ook op welke router die wel werkt? Zendt die toevallig 2 netwerken uit?

Als je inlogt op de V10 kan je onder WiFi de beveiliging aanpassen naar WPA2 ipv WPA/WPA2. Er zijn enkele camera's die problemen hebben met WPA/WPA2-modus (o.a. cleverdog)
Inloggen doe je via http://192.168.2.254/ en kan de eerste keer zonder wachtwoord.

Wat ook nog kan is dat de WiFi chip in de camera niet helemaal goed is ontworpen en dat 'ie problemen heeft met 2.4Ghz en 5Ghz die dezelfde naam hebben, Vandaar mijn eerdere vraag.

Robin
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke Experiabox gebruik je?
Badge
Hoi,

Welke Experiabox gebruik je?

V 10
Reputatie 7
Badge +30
Weet je toevallig ook op welke router die wel werkt? Zendt die toevallig 2 netwerken uit?

Als je inlogt op de V10 kan je onder WiFi de beveiliging aanpassen naar WPA2 ipv WPA/WPA2. Er zijn enkele camera's die problemen hebben met WPA/WPA2-modus (o.a. cleverdog)
Inloggen doe je via http://192.168.2.254/ en kan de eerste keer zonder wachtwoord.

Wat ook nog kan is dat de WiFi chip in de camera niet helemaal goed is ontworpen en dat 'ie problemen heeft met 2.4Ghz en 5Ghz die dezelfde naam hebben, Vandaar mijn eerdere vraag.

Robin
Badge
Het was een router van Ziggo. Geen idee welke heb het even bij een vriendin geprobeerd.
In de handleiding staat wel dat ie niet bestemt is voor 5Ghz alleen voor 2.4
Reputatie 7
Badge +30
Heeft het aanpassen van WPA/WPA2 naar WPA2 nog geholpen?

Zo niet, dan kan je onder WiFi > Geavanceerd, de naam van het 5Ghz netwerk aanpassen. Bijvoorbeeld -5 er achter zetten. Dan zal dat sowieso geen probleem mogen zijn.

EDIT: volgensmij heeft de TC7210 standaard een gescheiden 2.4 en 5Ghz netwerk. Zou wel kunnen dat dat de "oplossing" is

Robin
Badge
Ze heeft de
Technicolor 7210 van ziggo
Badge
Alles geprobeerd. Niks werkt.
Badge
2.4 staat aan. En kan geen -5 ergens neer zetten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Laartjee, welkom op het Forum! In dit topic van Robin zie je wellicht wat duidelijker hoe je de naam (SSID) kan aanpassen van het 5 Ghz netwerk: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379. Hoop dat het hiermee lukt om de -5 erachter te zetten 🙂 Als dit lukt, hoor ik graag van je of het ook de oplossing voor het probleem is!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Laartjee, welkom op het Forum! In dit topic van Robin zie je wellicht wat duidelijker hoe je de naam (SSID) kan aanpassen van het 5 Ghz netwerk: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379. Hoop dat het hiermee lukt om de -5 erachter te zetten 🙂 Als dit lukt, hoor ik graag van je of het ook de oplossing voor het probleem is!
Ha @Laartjee, ik heb geen reactie meer van je gezien! Is het gelukt om de SSID aan te passen en daarmee het probleem op te lossen? 🙂 Hoor graag van je!

Reageer