HDMI bron werkt niet

  • 15 June 2019
  • 6 reacties
  • 251 keer bekeken

Heb sinds 2 weken KPN internet en tv.
Voorheen Ziggo gehad en via het modem een pc aangesloten die via de tv werd weergegeven.
Nu heb ik Experia V10 box en alles werkt naar behoren, maar een probleem als ik de pc inschakel en de bron kies PC dan krijg ik de melding kan HDMI signaal niet lokaliseren.
Is er iets wat aan de instellingen moet worden veranderd zodat ik beeld krijg op mijn scherm.
Ik ben een leek die de pc en de tv kan inschakelen vandaar hier mijn vraag of iemand mij in de goede richting kan leiden wat evt de oorzaak kan zijn.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Okitrooy, welkom. Ik weet niet zo goed hoe ik me dit precies voor moet stellen, maar hoe is die pc met de tv verbonden? Kan je dat specifieker uitleggen?
Hi Paul
De pc heeft HDMI uitgang en is met HDMI met de tv verbonden.
In de oude situatie met ziggo werkte het zonder problemen.
Zelf denk ik haast de de HDMI uitgang op de pc stuk is.
Weet niet of er een mogelijkheid is om dat te meten.
Ik heb inmiddels een los scherm met DVI aangesloten en dan werkt het wel. Maar met DVI heb je weer dat je alleen beeld krijgt en geen geluid
Reputatie 7
Badge +25
Hi Paul
De pc heeft HDMI uitgang en is met HDMI met de tv verbonden.

Dan heeft dit verder niets met instellingen van KPN te maken in ieder geval. Heb je toevallig nog een andere HDMI-kabel die je kan testen? Dat is over het algemeen wat makkelijker te testen dan dan een HDMI-poort. Ik neem aan dat er maar 1 HDMI-poort aanwezig is?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb geen reactie meer van je gezien Okitrooy dus ga ik ervan uit dat het is gelukt. Anders hoor ik het graag!
Heb verder geen aktie meer ondernomen, ik heb nog steeds geen beeld.
Ga met mijn PC op pad om te kijken of iemand kan meten of de HDMI poort nog intakt is.
Reputatie 7
Badge +25
Succes! Wellicht makkelijker om iemand bij jou thuis langs te laten komen? Ik hoop dat het lukt in ieder geval.