Beantwoord

Hdmi switch i.c.m. Humax

  • 12 May 2019
  • 9 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een humax 5300 c en een chromecast 3 aangesloten op een hdmi switch met 5 ingangen. Nu heb ik een probleem met de chromecast verbinding. Deze valt op één of andere manier weg na een tijdje. De humax blijft gewoon doen. Als ik dan weer op de afstandbediening van de hdmi switch het kanaal van de chromecast indrik krijg ik weer beeld. Als ik de chromecast rechtstreeks in de tv doe blijft deze wel continu werken. Iemand een oplossing?
Heb trouwens een experia v9.
icon

Beste antwoord door JeroenVreeEgberts 13 May 2019, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hee, welkom op 't forum, Jeroen. 😃

Door de experiabox ga ik ervan uit dat je KPN hebt. I.i.g. internet. Maar een Humax 5300c is voor kabelontvangst. Heb je wel TV via Ziggo neem ik aan.
(pssst, alles van één provider is goedkoper)

Heb je maar één HDMI ingang op je televisie? Dat is onhandig tegenwoordig zeg. TV lijkt me dan ook niet heel jong meer.

Is het een electronische of mechanische switch. Bij zo'n laatste versie kan ik me bijna niet voorstellen dat de Chromecast, die moet blijven communiceren met de tv, dat niet meer zou kunnen doen.
Reputatie 1
Hoi, heb maar één hdmi ingang op tv. Heb inderdaad internet van kpn en kabel van caiway.
Ga binnenkort waarschijnlijk tv ook over naar kpn. Heb een switch met afstandsbediening.
Reputatie 1

Wat doet de Chromecast als ie in de poort zit waar de Humax in zit? Als ie dan ook wegvalt dan ligt het toch echt aan de combi Chromecast en (deze) switch. Waarbij niet gezegt dat één van beide stuk is. Maar dan wil de combi gewoon niet.
Reputatie 1
Volgens mij het zelfde, zal nog even testen.
Reputatie 1
Hij doet het zelfde. Beeld valt weg na een tijdje (ongeveer half uur.). Heb wel het idee dat als ik via chromecast kijk en de humax aan laat staan(ipv standby) de verbinding wel blijft.
Hmm....
Dan zou dat laatste een oplossing kúnnen zijn.

Ik denk dat de apparaten op zich niet defect zijn. Maar de combinatie v.d. Chromecast en de(ze) switch geen goede match is.

Als je langere tijd via de Chromecast kijkt dan misschien toch beter direct in de TV (of als dat idd werkt de Humax aan laten).

Anders toch uitzien naar nieuwe(re) TV met minimaal 2 HDMI poorten. Ze zijn niet zo heel duur meer. Een 32 inch HDready heb je al onder € 200,-- .
Reputatie 1
Ja, denk dat ik het maar zo doe met de humax aan.
En inderdaad toch maar een keer een nieuwe tv aanschaffen.
Toch bedankt voor de hulp! 👍
Reputatie 1
Denk dat ik het al gevonden heb. De humax gaat spontaan aan en meteen weer uit, af en toe.
Dan zal de switch toch een signaal krijgen en overschakelen naar een andere poort.
Heb nu de 2 energiebespaar standen uitgeschakeld en lijkt nu goed te gaan met humax aan of uit.