Beantwoord

Het aansluiten van een Quad 33 op digitale ontvangst

  • 3 April 2019
  • 13 reacties
  • 1084 keer bekeken

Goedemiddag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een quad 33 tuner + versterker quad 303,
mijn vraag is als ik het bovengenoemde wil aansluiten op digitale radio ontvangst van KPN waar kan ik hem in plaats van de coaxkabel op aansluiten?

Graag uw advies.

Met vriendelijke groet,
Fred Zeij
mail adres; (...)

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Uriah 5 April 2019, 14:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Uriah ,
je zou dan het beste een SP/DIF-kabel kunnen aansluiten tussen de tv-decoder en de tunerversterker, er van uitgaande dat deze een SP/DIF-aansluiting IN heeft.
Dan hoeft de tv niet aan te staan om radio te luisteren.
Beste jan D.
volgens mij heeft hij geen SP/DIF kabel.
@uriah (Fred.Z)
Beste Jan D.

Ik heb een scan van de achterzijde toegevoegd,

Hallo @Uriah ,
Dat is wel een stokoude installatie met DIN-pluggen.
Je zou een verloopkabel moeten hebben van luidsprekeruitgang van de tv decoder naar een DIN-ingang van de radioinstallatie.
Het beste kun je daar bij een onderdelenzaak voor radioelectronica voor kijken.
Neem dan de handleiding van de radio en versterker mee. De sp dif aansluiting moeten we vergeten.
Beste Jan D.
Hartsikke bedankt voor je reactie, ik zal bij een bedrijf waar deze installatie wordt gerepareerd en gereviseerd vragen om een oplossing.

met vriendelijke groet

Fred Zeij
Hallo @Uriah ,
Ik lees graag de afloop.
Neem desnoods de tv-decoder ook even mee zodat het bedrijf precies kan zien welke uitgangen het heeft.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Uriah Volgens mij heeft @Jan-D je uitstekend advies gegeven en ik kan daar verder niets meer aan toevoegen. Als audioliefhebber ben ik wel bijzonder nieuwsgierig naar de afloop!
Beste Bart en Jan D.
Ik ben eruit gekomen om het goed aan te sluiten zal ik aan audiolab-DAC moeten aanschaffen ze zijn wel prijzig(€399 ) met een DIN/tulip kabel en optische coaxkabel.

Dus ik denk er nog even over na.

Groet,
Fred Z.
Hallo @Uriah ,
De DAC's zijn een stuk goedkoper te krijgen, gewoon even shoppen, bij BOL.com bijvoorbeeld vanaf ongeveer 20 euro, afhankelijk van welke uit- en ingangen deze moet hebben.
Ik had er een paar jaar terug een nodig en kostte ongeveer 60 euro.
Ik zou geen 399 euro uitgeven voor een DAC, dat moet véél goedkoper kunnen.
Ik weet ook niet welk type tv-decoder jij van KPN hebt, maar ik heb geen digitale coax-aansluiting.
Ik heb een Toslink aansluitpunt voor een Toslink-kabel voor optisch S/PDIF-geluid en een Audio L/R-uitgang voor een 3,5 mm plug.
Voor de Toslink heb je inderdaad een DAC-nodig en voor de audio L/R-uitgang een verloop van 3,5 mm plug naar DIN zonder DAC, en dat laatste is het goedkoopst.
Hieronder een link naar de genoemde kabel, voor ongeveer 6 euro kun je klaar zijn:
https://www.onlinekabelshop.nl/eenvoudige-din-5pins-3-5mm-jack-kabel-1-5-meter



Succes,
ik lees graag de afloop.
Hoi, Jan D.

Ik heb een foto van de achterzijde van de tv- ontvanger van KPN gemaakt. Ik ben maar een leek in het aansluiten en van al die benamingen .
Er zit naast de voeding-aansluiting (12v DC) een uitgang daar zit nu een groene kleurige plug in met aan het uiteinde tulip 1x rood en 1x zwart.
Momenteel heb ik een receiver merk Pioneer en daar zit het bovenstaande aangesloten op de tv/sat aansluiting. Daar werkt de receiver (radio) prima op.
Ik vind € 399 veel geld voor een aansluiting volgens mij moet het eenvoudiger kunnen.
Ik wil graag de quad tuner en voorversterker enz. wil aansluiten vanwege het sublieme geluid.
Misschien kan je me toch adviseren wat ik het beste kan doen om het spul aan de praat te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Fred. Z.

Hallo @Uriah ,
Die derde groene aansluiting van rechts bedoelde ik om de eerder genoemde kabel op aan te sluiten.
Dat is namelijk een audio out aansluiting waarop je de combikabel aan kunt sluiten voor weinig geld, daar heb je geen dure DAC voor nodig.
Goedemiddag Jan D.

Bedankt voor je hulp, ik ben je erg dankbaar hiervoor heb het kabeltje besteld en inmiddels binnen.
Graag zou ik je nog willen vragen in wat wat de juist ingang is om de din-plug aan te sluiten is op de quad.

Met vriendelijke groet,
Fred Z.

Mijn vraag is of het inderdaad is gelukt om via de Coax ingang van 75 Ohm de Quad-tuner te verbinden met de optische TV-ontvanger-uitgang.

Ik begrijp uit de bovenstaande reacties niet dat op deze vraag is ingegaan; ik begrijp dat de antwoorden meer gaan over de vraag: hoe verbind je de Quad-voorversterker met de TV-ontvanger.

Ik ben benieuwd…..

Dank alvast, JNLS