Beantwoord

Het lukt niet om poort 22158 open te zetten op mijn Experia Box V10, voor een Sensecap miner

  • 6 January 2022
  • 16 reacties
  • 269 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben al dagen bezig met het open krijgen van poort 44158. Deze poort zou in beide richtingen open moeten staan (inkomend & uitgaand). Wie zou mij kunnen helpen, ik weet het niet meer. Hieronder alle gegevens en stappen die ik inmiddels heb doorlopen:

  • Apparaat betreft een Sensecap miner
  • Experiabox V10 model ZTE H369A
  • Sensecap aangesloten middels een utp kabel, rechtstreeks op de V10
  • UTP kabel getest op stabiel internet aan mijn laptop, met de kabel is niets mis
  • Ik maak gebruik van wifi versterkers maar zou niet relevant moeten zijn i.v.m. ethernetkabel richting modem → sensecap
  • Sensecap getest met wifi i.p.v. ethernetkabel, mocht ook niet baten
  • UPnP / DMZ / DDNS / IPv6 staan allemaal uit
  • statisch IP adres meegegeven aan de Sensecap via DHCP binding (zie foto's hieronder)
  • portforwarding ipv4 ingesteld (zie foto's hieronder)
  • Windows defender firewall inbound en outbound rule ingesteld voor poort 44158 (zie foto's hieronder, profiel '’privé'’).
  • Modem en Sensecap al menig keer helemaal van de voeding afgehaald en opnieuw opgestart

Opmerking:
Het opvallende is dat wanneer ik de sensecap opnieuw voeding geef, deze 1 à 2 minuten gaat werken en vervolgens zie je bij de ethernetkabel de lampjes uitgaan en wegvallen. Als ik een laptop met de utp kabel aansluit is dit niet het geval.

hierbij de afbeeldingen:

 

 

inbound rules windows defender:

 

outbound rules windows defender:

 

Opmerking:

Het apparaat is nu niet actief / online, mogelijk dat daarom de poort gesloten blijft bij een online port checker? Echter lijkt het toch door een firewall/parameter/instelling o.i.d. dat na 2 minuten de verbinding wordt verbroken. 

 

icon

Beste antwoord door wjb 6 January 2022, 21:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

@wjb 
Ik ben zo brutaal om u te taggen, ik zie dat u namelijk al heel vaak heeft gereageerd op zulk soort vraagstukken en volgens mij goed onderlegd bent in deze materie. Hopelijk zou u kunnen meekijken. 
Alvast bedankt!

Reputatie 7

Welke Windows versie staat op die Sensecap miner?

Is de netwerkaansluiting wel als privé netwerk ingesteld?

@wjb 
Bedankt voor uw snelle reactie! 


Er draait geen windows versie op de miner, dit zijn de specs van het apparaat: https://docs.sensecapmx.com/m1/technical-overview/datasheet

Wat betreft netwerkaansluiting, hoe en op welk element/instelling bedoeld u dat precies?

Reputatie 7

 Er draait geen windows versie op de miner, ...

Waarom heb je het dan over het instellen van inbound en outbound rules in Windows Defender?

@wjb 

Voor het apparaat moeten de in- en uitgaande poorten 44158 opengesteld worden. In de modem kan ik enkel port forwarding instellen, vandaar dat ik dacht om in de windows firewall deze poorten ook te openen zodat uitgaande poorten op mijn netwerk openstaan. Maar als ik uw reactie lees staat dit wel volledig los van elkaar..?

Zijn er nog instellingen die niet goed zijn volgens u? Is het eigenlijk gevaarlijk om die poorten in de firewall open te zetten?

Reputatie 7

Op jouw PC hoef je niets te doen, die staat hier helemaal buiten.

Als de firewall op die Raspberry Pi inkomend en uitgaand open staat voor TCp poort 44158 dan zou het moeten werken.

Ik weet niet of die toepassing (Sensecap?) te vertrouwen is en daarmee kan ik dus niets zeggen over de veiligheid van deze port-forwardings.

Reputatie 7
Badge +24

Het opvallende is dat wanneer ik de sensecap opnieuw voeding geef, deze 1 à 2 minuten gaat werken en vervolgens zie je bij de ethernetkabel de lampjes uitgaan en wegvallen. Als ik een laptop met de utp kabel aansluit is dit niet het geval.

Dit is toch geen goed teken hoor. Is dat ding niet gewoon kapot? Poort forwardings gaan hier in ieder geval niet voor helpen. Ook al staan de poort forwardings verkeerd ofzo, dan nog moet da ding wel gewoon verbonden blijven.

Reputatie 7
Badge +24

Als de firewall op die Raspberry Pi ...

Ik betwijfel of het een Raspberry Pi is. Gezien de prijzen die zag toen ik ff googlde. Maar als da zo is, dan heeft dat ding gewoon een hdmi poort waar je een beeldscherm op aan kunt sluiten?

Reputatie 7

Als de firewall op die Raspberry Pi ...

Ik betwijfel of het een Raspberry Pi is. Gezien de prijzen die zag toen ik ff googlde. Maar als da zo is, dan heeft dat ding gewoon een hdmi poort waar je een beeldscherm op aan kunt sluiten?

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou... dan maken die gasten die deze dingen maken flink winst denk ik. Ik zag prijzen van 500 euro en nog veel meer dacht ik. Ik heb me eigen er niet zo goed in verdiept verder.

Maar als het een Raspberry Pi is, dan kan het een brakke sd kaart zijn. Of een voeding die niet goed is. Waardoor dat ding gewoon crasht na een paar minuten ofzo.

Gebruik je de originele voeding?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lennart1989, ben je er uit gekomen met de hulp van onze forumleden? Of kan je nog verder assistentie gebruiken? Hoor het graag!

@Maja_ 
Niet echt, ik heb nieuwe software op de Sensecap gezet maar dit mocht niet baten. Sinds ik een harde reset van de V10 modem heb gedaan (reset knopje met een pinnetje ingedrukt) krijg ik geen verbinding meer met de Sensecap. Kan dit aan de modem liggen? Zou een andere modem de oplossing zijn?

Reputatie 7

Sinds ik een harde reset van de V10 modem heb gedaan (reset knopje met een pinnetje ingedrukt) krijg ik geen verbinding meer met de Sensecap.

Bedoel je dan een verbinding binnen jouw thuisnetwerk rechtstreeks op het LAN IP adres van die Sensecap?

@wjb 
Ja, inderdaad. Als ik mijn UTP kabel vanaf modem aan de laptop plug heb ik gewoon internetverbinding. Als ik de Sensecap aan de UTP kabel koppel lijkt het internet na 1 of 2 minuten weg te vallen (lampjes vallen uit bij de modem en Sensecap). 

Ook als ik inlog in mijn modem staat de LAN-verbinding er niet tussen:

 

Reputatie 7

Dan ben ik bang dat je die Sensecap het beste kunt retourneren.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als een ander apparaat prima functioneert op dezelfde kabel, lijkt het er inderdaad op dat het met de Sensecap zelf niet helemaal goed gaat @Lennart1989 :confused: Balen!