Beantwoord

Hikvision camera

• 27 februari 2018
  • 16 reacties
  • 969 keer bekeken

Ik kan de hikvision camera niet benaderen vanaf 4G of WiFi. Na weken zoeken waarom ik de camera niet kan benaderen met de V9 experiabox geef ik het op. Zelfde systeem bij mijn buren geïnstalleerd met ziggo deze werkte binnen 20 minuten. Waarom staat alles zo dicht getimmerd op de V9
icon

Beste antwoord door Justin_ 3 maart 2018, 13:53

Hoi Johnieboy, welkom terug op het forum! Vanwege drukte kom ik nu pas aan jouw topic toe. Goed dat Robin je al van wat antwoorden voorzien heeft. :)

Als je reageert op m'n privébericht, dan kijk ik of we jouw Experia Box kunnen omruilen.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Via WiFi thuis ook niet? Heb je wel het goede IP?
Alles geprobeerd. Ik heb 2 weken beeld gehad daarna lukt niets meer!!
Reputatie 7
Badge +30
Maar, heb je thuis nu wel beeld?
Wat had je die 2 weken? thuis beeld of ook buitenhuis?
Als ik inlog met het ip-adres op de pc heb ik beeld. Dat is de enige manier hoe ik de camera beelden kan bekijken.
2 camera’s camera 1 niet zichtbaar (KPN) camera 2 wel zichtbaar (ziggo)

Reputatie 7
Badge +30
Welk IP gebruik je op je PC en welke cameras zie je dan?
Ik gebruik het ip adres was de KPN experiabox de hikvision camera heeft toegewezen. Als je de hikvision zelf een IP adres geeft dan ziet de experiabox hem sowieso niet.
Op de pc zie ik de camera prima, echter op de telefoon via WiFi of 4G niet.
Mijn buren hebben Ziggo camera 2 deze zie ik zelfs op mijn telefoon (wel wachtwoord ingevuld)
Reputatie 7
Badge +30
Nou, als je de Hikvision een IP geeft in de goede range ziet de Experiabox hem wel. Maar, is dit iets van 192.168.2.xx?

Via WiFi kan je volgensmij datzelfde IP openen.

Camera 2 zit op een totaal ander netwerk?
We hebben beide een hikvision, beide aangesloten. Mijn netwerk KPN zijn netwerk ZIGGO. Beide werkend geweest. Maw we konden op elkaars telefoon de beelden van beide camera’s bekijken. Na twee weken blokkeert de experiabox 9 opeens de beelden en lukt het niet meer om de beelden van het netwerk van KPN te bekijken. Experiabox geresset middels de kleine knop, fabrieksinstellingen dus. Alles ingevuld maar helaas niets meer te zien via 4G of WiFi
Reputatie 7
Badge +30
Nou, ik denk dat de Experiabox niets blokkeert maar ik denk dat je op je telefoon het WAN IP invulde of iets dergelijks en dat de DHCP lease verlopen is waardoor de camera een ander IP kreeg en de port forwarding niet meer werkte.

Kwestie van opnieuw instellen van de forwarding. Maar ik zal eerst even kijken of hier een V10 voor in de plaats kan komen. Dan moet je nog steeds alles opnieuw instellen, maar kan je veel makkelijker die beelden bekijken omdat de V9 geen NAT Loopback doet en de V10 wel.

Robin
Ik zou je zeer dankbaar zijn
Nou, ik denk dat de Experiabox niets blokkeert maar ik denk dat je op je telefoon het WAN IP invulde of iets dergelijks en dat de DHCP lease verlopen is waardoor de camera een ander IP kreeg en de port forwarding niet meer werkte.

Kwestie van opnieuw instellen van de forwarding. Maar ik zal eerst even kijken of hier een V10 voor in de plaats kan komen. Dan moet je nog steeds alles opnieuw instellen, maar kan je veel makkelijker die beelden bekijken omdat de V9 geen NAT Loopback doet en de V10 wel.

Robin

Kan Jij aangeven of het mogelijk is dat is de V10 ontvang?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wordt achteraan gegaan en dit topic wordt gewoon opvolgorde afgehandeld. Dan zal bekeken worden of je een V10 kan krijgen, en kunnen we daarna verder met het instellen van de Experiabox zodat de IPCamera goed werkt!
Bedankt voor je antwoord
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Johnieboy, welkom terug op het forum! Vanwege drukte kom ik nu pas aan jouw topic toe. Goed dat Robin je al van wat antwoorden voorzien heeft. :)

Als je reageert op m'n privébericht, dan kijk ik of we jouw Experia Box kunnen omruilen.
Reputatie 1
Badge
Als je de hikvision zelf een IP adres geeft dan ziet de experiabox hem sowieso niet.
Je gebruikt dan wel een IP adres zoals 192.168.2.x? (Er van uit gaande dat je modem 192.168.2.254 is.)

Wij hebben nu een Huawei B525 4G+ MIR met meerdere Foscam IP camera's erop aangesloten. Deze zijn van buitenaf bereikbaar middels UPnP-functionaliteit. Voordat we de B525 hadden werkte UPnP ook op de Experia Box v9 bij ons thuis.
Check eens of je UPnP in je Hikvision IP camera kan activeren.

- UPnP regelt het poorten openzetten voor je.
- Stel een statisch IP adres in voor de IP camera's (bijv. 1ste IP cam 192.168.2.50 en 2de IP cam 192.168.2.51).
- UPnP moet je zowel in de IP camera's als in de modem activeren.
- Bij meerdere camera's moet je de poorten veranderen (bijv. poort 90 en 91) in de IP camera's zelf zodat er niet meerdere camera's op één poort zitten.
- Smartphone app: Lokaal verbinding maken via 192.168.2.x + poort en van buitenaf verbinding maken via je WAN IP adres + poort. (Ik gebruik zelf de OWLR Android app. Deze is er voor Foscam, DLink en Amcrest.)

Reageer