Beantwoord

HikVision camera activeren op andere gateway?

  • 21 December 2019
  • 9 reacties
  • 460 keer bekeken

Ik heb twee HikVision bewakingscamera’s gekocht (DS-2CD2185FWD-I). Dit zijn camera’s met PoE. 
 

Als ik de camera’s aansluit op mijn Netgear switch met PoE (Experiabox V10a is hier op aangesloten) dan zie ik die camera’s niet verschijnen in mijn netwerk. 


Volgens de quick manual van de camera moet ik de camera eerst activeren door de camera bekabeld aan te sluiten op een laptop of pc en naar 192.168.1.64 te gaan, maar dan gebeurt er niets. Waarschijnlijk doordat de camera niet werkt want dat doet het alleen middels PoE. 
 

Als ik de camera aansluit op de switch met PoE (camera werkt want lampjes branden), de laptop bekabeld aansluit op dezelfde switch, dan zie ik nog niets gebeuren en niets verschijnen in het netwerk. Heeft dit te maken dat het netwerk van KPN internet via een andere gateway geregeld wordt (192.168.2.xxx)? Ook via de SADPtool van HikVision gebeurd er niets. 
 

Alvast dank,

 

Dennis

icon

Beste antwoord door dedewe 21 December 2019, 21:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staat er in de handleiding niet dat je je pc een vast ip moet geven?

"dan zie ik die camera’s niet verschijnen in mijn netwerk."

Waar kijkt u? Waar ziet u ze niet verschijnen?

Nee, er staat niet dat de pc een vast adres moet krijgen. 
 

ik kijk in mijn modem naar alle uitgedeelde ip adressen, ik zie oa mijn switches, tv, printer, tablets, telefoons etc. 
 

maar dus ook via de HikVision SADPtool verschijnt helemaal niets. Als het goed is zou zelfs een niet geactiveerde camera in deze tool moeten komen.

Ik heb trouwens een Synology NAS met surveillance center app (op dezelfde switch aangesloten). Deze kan de camera’s ook niet vinden. Ook niet bij alles handmatig invoeren (incl IP adres, password etc).

 

URL van die manual ?

Er zijn camara’s die onder bepaalde omstandigheden een DHCPserver starten. Als dat hier het geval is, moet je i.i.g. cameras+laptop niet met EB verbonden hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Weet je zeker dat de switch voldoende power kan leveren? Er zijn wat verschillende PoE protocollen dacht ik. Heeft u de camera's nieuw gekocht? Of 2de hands? Is er een mogelijkheid die dingen te resetten met een paperclip ofzo?

Switch levert 802.3af, camera’s hebben 802.3af nodig. 

 

Camera’s zijn nieuw, vers uit de doos. 
 

Reset werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Heeft u al andere kabels geprobeerd? 

Reputatie 7

Sluit de camera met een netwerkkabel rechtstreeks aan op de PC en zorg ook dat deze njet via PoE vevoed wordt maar gewoon via een voedingsadapter..

Ga op de PC naar de IPv4 instellingen van de netwerk adapter en zet het IP adres op 192.168.1.10 en netmask op 255.255.255.0.

Ga in de browser naar http://192.168.1.64 en configureer jouw camera zodat deze zijn IP adres automatisch van de DHCP server gaat krijgen.

Zet de camera uit en sluit deze vervolgens aan op jouw netwerk.

Zet de IPv4 instellingen van de netwerkadapter weer terug op zijn oorspronkelijke waarden.

Dank iedereen!

 

het probleem is opgelost. Op mijn laptop met OS X Catalina werkt de SADP tool blijkbaar niet voldoende. Op een andere laptop met OS X Sierra werkte het wel, terwijl er niets anders was qua instellingen. Zo heb ik de ip adressen kunnen aanpassen en met succes de camera’s kunnen installeren. 
 

Groeten

Reputatie 7
Badge +30

Beste @dedewe, welkom! Fijn om te lezen dat je het inmiddels op hebt kunnen lossen! Bedankt ook dat je jouw oplossing hebt gedeeld, wellicht hebben anderen hier ook iets aan.