Hikvision IP camera verbindt niet met V10 Experiabox

  • 16 January 2022
  • 79 reacties
  • 2499 keer bekeken

Hoe is het afgelopen?

Heb inmiddels als installateur ook al meerder klanten met Hikvision camerasystemen en KPN Experiabox v10 Routers met hetzelfde probleem.
Recorder(s) meerdere malen vervangen, alle instellingen nagelopen….. zonder resultaat.

Probleem lijkt zicht enkel voor te doen bij de Experiabox v10, bij andere routers en providers ondervinden wij praktisch nooit problemen.

@Kpn @Natasja hebben jullie hier een oplossing voor?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Michel Brenters! Ik zie in het topic waar je deze reactie geplaatst hebt dat de link naar alarmsysteemexpert is aangemerkt als antwoord. Ik wil er daarmee vanuit gaan dat via deze weg het probleem opgelost kan worden. Daarmee weet ik natuurlijk niet of dat een tijdelijke oplossing is of niet omdat er verder geen reactie heb. Heb je wellicht een specifiek voorbeeld of heb je zelf deze apparatuur in huis?

Beste @Bram_ …

Had deze link ook voorbij zien komen.
Echter zit het probleem niet in portforwarding (hier gaat de link over)
Voorbeeld zijn 2 klanten van ons bedrijf met veel problemen uitval camerasysteem.
Dit komt enkel voor bij KPN klanten met de Experiabox v10… Lijkt erop dat het modem de Cloud verbinding van het camerasysteem met enige regelmaat blokkeert.

We plaatsten circa 4 camerasystemen per week, en vrijwel altijd zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +17

@Michel Brenters duidelijk. Ik ga het signaal voor je doorzetten. Om dat zo volledig mogelijk te kunnen doen wil ik nog het een en ander bevestigen. Het gaat dus specifiek om Hikvision camera systemen en alleen om de Experiabox V10. Heb je eventueel nog contact met iemand waarbij dit voorkomt die we als voorbeeld mee kunnen nemen? Zo ja zou ik je willen vragen dat in je profiel te vermelden. 

@Bram_  Alvast dank voor de gedane moeite zover…

Klopt: het betreft specifiek een Hikvision camerasysteem i.c.m. een Experiabox V10.
Dit euvel hebben wij nu bij 2 klanten… Lees dat er meerdere mensen dit probleem ervaren als ik op Google zoek, kom alleen nergens een oplossing tegen helaas.

Heb het probleem reeds ook bij Hikvision voorgelegd.

@Bram_ Is het trouwens mogelijk dat desbetreffende klant(en) een nieuwere router kunnen aanvragen/ontvangen?
Zeer hoogstwaarschijnlijk is het probleem daarmee verholpen namelijk.

Reputatie 7
Badge +17

@Michel Brenters nee dat gaat niet lukken. We vervangen alleen defecte apparatuur. Daarbij kijken we ook naar welk type verbinding de klant heeft en wat de beschikbare voorraad is. Dus zelfs als het lukt een wissel voor elkaar te krijgen is de kans groot dat de klant een Experiabox V10 terug krijgt. Ik kan wel voor je verder kijken op het moment dat ik klantgegevens heb. Wat je zou kunnen doen is zodra je dit tegenkomt de klant de link naar dit topic toe te sturen. Als ze een profiel aanmaken en hierin hun klantgegevens invullen kan ik voor ze aan het werk. Wel is het lastige in dit soort kwesties vaak dat het gaat om een kleine groep en het meestal niet zo simpel is als even een update doordrukken. Ik kan dus zodra ik klantgegevens heb je wel beloven dat ik binnen KPN kijk wie ik kan bereiken om dit onder de aandacht te brengen, maar niet dat ik het kan laten oplossen of dat als het opgelost wordt dit snel het geval zal zijn. 

Ik heb precies hetzelfde probleem! Installateur is er al 3 dgn mee bezig. Systeem werkt al 4 jaar probleemloos?! Is er een uodate geweest waardoor dit probleem opeens bij iedereen met hik connect ontstaat?  Wat kan hij nog doen? 
Systeem werkt wel probleemloos bij ziggo modem

@Bram_ @Noranora Vandaag heeft Hikvision circa 2 uur via Teamviewer vanuit Nederland en zelf China meegekeken bij 1 van onze klanten… Maar tevergeefs, niet werkend te krijgen.
Daar de NVR recorder bij deze klant inmiddels al 3x vervangen is kan het niet anders dan dat het probleem zich in het modem bevind… Al werkt de internetverbinding bij klant verder prima… Iets houd het HIK-Connect tegen.

Heb inmiddels een collega installateur gesproken die hetzelfde probleem ondervind bij meerdere klanten blijkt… Ook deze heeft nog geen oplossing helaas. Onderstaand zijn antwoord op mijn bericht…
“Klopt, we hebben dat probleem nog steeds. Ik heb laatst een meeting gehad met Hikvision die was er middels van op de hoogte. Het enige dat zij konden verzinnen om een switch op de Experiabox aan te sluiten en daar dan de NVR. Vervangen van de NVR heeft geen zin. Portforwarding levert geen problemen op. Het heeft ermee te maken dat KPN vroeger speciale poorten op de Experiabox voor tv. Zij gebruikten hiervoor een interne routing. Of dit dmv een switch te omzeilen is weet ik niet, ik moet het nog proberen. Ik heb inmiddels rond de 10 klanten met soortgelijk probleem.”

 

Verder heb ik vandaag ook 1 uur met KPN aan de telefoon gezeten… conclusie, modem is niet defect… klant krijgt geen nieuwe. Helaas dus weinig medewerking vanuit KPN aangaand dit probleem.
Dit met klant besproken, deze gaat zelf contact leggen met KPN om te zien of hij wellicht verder komt… Ik kan als installateur uiteraard niet te veel eisen stellen bij KPN wat volkomen normaal/eerlijk is.

Dit neemt niet weg dat ik bij meerdere klanten nu problemen en gezeur heb…
Ben i.i.g. blij te horen dat ik niet de enige installateur ben die hier tegen aan loopt.

Nu nog een oplossing!

 

Reputatie 7
Badge +17

@Michel Brenters ik ben op het moment aan het kijken waar ik dit het beste door kan zetten. Zodra ik meer informatie voor je heb laat ik het hier weten! :relaxed:

@Bram_  Dank voor de gedane moeite zover… Verneem graag van u zodra er meer bekend is aangaande dit euvel!

Beste @Bram_ …
Zijn er al vorderingen gemaakt?

Ben vandaag wederom bij deze klant geweest en voor de 3e keer de NVR recorder vervangen.
Ook deze keer weer met een fysiek ander type dan de vorige 2.

En jawel hoor, na een aantal uren wederom hetzelfde probleem… uitval Cloud verbinding NVR.

 

Daar er inmiddels 3 verschillende type NVR recorders geplaatst zijn kan ik niet meer dan met zekerheid concluderen dat het probleem zich niet in het Hikvision camerasysteem e/o NVR recorder zit.

Heb ook contact gehad met een collega installateur die ook veelvoudig tegen exact hetzelfde probleem aanloop (zie quote in eerder bericht).

Deze gaf aan dat het probleem waarschijnlijk veroorzaakt wordt door interne routing binnen de Experiabox V10 router… een instelling waar wij als installateurs niet bij kunnen komen.

 

U moet begrijpen dat wij als installateurs hier enorm veel hinder en klachten van ondervinden.
Zou dan ook zeer prettig zijn als er binnen KPN gekeken wordt naar een oplossing voor dit probleem.

Ditzelfde geldt voor mij! Mijn camera beveiligingssysteem ligt er door dit probleem al weken uit!
De hikvision heeft maanden gewoon gedraaid op de experia v10 box en nu sinds enkele weken dus niet meer. Heeft deze een softwareupdate gehad ofzo? 
mijn istallateur kan ook niet ander concluderen dat het aan de experiav10 box ligt nu. Hetzelfde apparaat van hikkconnect draait namelijk wel gewoon op een Ziggo modem, dit is getest dus daar is zelf niks mis mee. 

Hik connect steeds opnieuw geïnstalleerd. Hij draait 1 minuut goed en vervolgens; pats, offline! 
Het systeem wordt er dus steeds uitgeknikkerd door de experiavoxv10

@Noranora van KPN @Bram_  hoeven we geen oplossing meer te verwachten blijkbaar…
Blijft erg stil vanuit @Kpn… beetje jammer.

Heb inmiddels bij 1 van de klanten voor de 3x keer de NVR recorder vervangen…
Tevens een aantal instellingen in de KPN router aangepast, tot op heden werkt het nog, maar voor hoelang??

Volgens KPN zit er in de Experiabox v10 geen IPV6, echter kwam ik deze wel tegen, dus nu uitgezet.

Zou fijn zijn als we als installateur wat meer hulp zouden krijgen vanuit KPN… Wel erg makkelijk om niet te reageren e/o de oorzaak van dit probleem bij het camerasysteem en dus ook bij ons als installateur weg te leggen.

IN AFWACHTING!!

Reputatie 7
Badge +17

@Michel Brenters ik ben uiteraard bezig om dit bij de juiste partij onder de aandacht te brengen. Alleen is de kans dat dit binnen korte tijd opgelost kan worden erg klein. Wat ik vooral wil voorkomen is een verwachting opwekken die ik niet kan nakomen. Zodra ik nieuws heb laat ik het hier gelijk weten. Ondertussen is het enige dat je zelf echt kan doen meer voorbeelden doorgeven.

Blij dat ik dit forum tegenkom. Ik heb vandaag verbinding gelegd tussen een Annke NVR en een Experiabox V10 en loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Het systeem kan geen verbinding maken met de Experiabox en blijft op offline staan met foutcode 0xe0000105. De laptop werkt prima via dezelfde UTP kabel, dus vermoedelijk ligt het aan de router. Ik blijf graag op de hoogte welke oplossing er wordt gevonden.

Beste @Hendrik van K. het wordt langzaam aan een veel voorkomend probleem blijkt…
Krijg meerder mails per week van o/a installateurs en particulieren met dezelfde problemen.

Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit euvel.

Ik als installateur kan dit niet meer verklaren bij onze klanten, en kan geen werkzaamheden onder garantie uit blijven voeren… De kosten rijzen zo de pan uit.
Probeer klanten het maar eens duidelijk te maken dat het probleem niet in het camerasysteem zit maar in de @Kpn Experiabox v10 router.

Hoop stiekem dat er meer mensen zicht hierin in herkennen zodat er wellicht wat vaart achter gezet kan worden.

Reputatie 5

Als ik je goed begrijp treed het probleem alleen op bij KPN klanten die specifiek een Experia V10 hebben.

Kun je ook bevestigen dat KPN klanten die dan een Experia V8 ,V9 ,V10a of een Box 12 hebben, geen enkel probleem ondervinden?

Zit er ook nog een verschil in wanneer KNP klanten ook gebruik maken van Experia Wifi en/of  SuperWifi in combinatie met een van de KPN modems?

Of zijn het klanten die in een buitengebied wonen en gebruik maken van een extra  4G modem ?

 

Zie wel meer berichten voorbij komen waarin men problemen heeft om Hikvision-connect werkend te krijgen. Maar deze valt wel op, helaas geen feedback of dat de oplossing was.

Weet niet of je nu zelf nog energie in het vinden een oplossing wil stoppen of dat je er helemaal klaar mee bent.

Als het echt met alleen een Experia V10 optreed, kan je eens proberen om een aparte router achter de V10 te zetten en daar de Hikvision op aan te sluiten.  

Gebruik een eigen router achter de Experia Box | KPN Community

Kost je wel weer tijd, maar mogelijk levert het je ook een werkbare oplossing op.

@Radioman 

Als ik je goed begrijp treed het probleem alleen op bij KPN klanten die specifiek een Experia V10 hebben.

  • Dit klopt inderdaad, probleem komt enkel voor bij de v10 (niet bij alle klenten gelukkig)

Kun je ook bevestigen dat KPN klanten die dan een Experia V8 ,V9 ,V10a of een Box 12 hebben, geen enkel probleem ondervinden?

  • Correct hierbij geen problemen

Zit er ook nog een verschil in wanneer KNP klanten ook gebruik maken van Experia Wifi en/of  SuperWifi in combinatie met een van de KPN modems?

  • Nee hier zit geen verschil in

Of zijn het klanten die in een buitengebied wonen en gebruik maken van een extra  4G modem ?

  • Nee hoor gewoon aansluitingen binnen de bebouwde kom

Zie wel meer berichten voorbij komen waarin men problemen heeft om Hikvision-connect werkend te krijgen. Maar deze valt wel op, helaas geen feedback of dat de oplossing was.

  • Klopt feedback is niet al te best binnen KPN blijkbaar

Weet niet of je nu zelf nog energie in het vinden een oplossing wil stoppen of dat je er helemaal klaar mee bent.

  • Ik heb als installateur geen keuze… Moet onze klanten tevreden houden

Als het echt met alleen een Experia V10 optreed, kan je eens proberen om een aparte router achter de V10 te zetten en daar de Hikvision op aan te sluiten.  

  • De v10 in bridge en een eigen router erachter bied geen oplossing helaas… De weg naar buiten blijft hoe dan ook door de v10 gaan

Gebruik een eigen router achter de Experia Box | KPN Community

Kost je wel weer tijd, maar mogelijk levert het je ook een werkbare oplossing op.

  • Dit is al bij meerdere klanten getest, zonder resultaat
  • Als men de beelden in de App zet op basis van IP en HTTP poort werkt het meestal wel overigens… De Cloud wordt tegengehouden e/o geblokkeerd door de v10

Ondertussen werkt nu mijn camerasysteem van  3000 euro (!) dus al 3 maanden nier door de Experia V10. Terwijl hij hier wel gewoon een half jaar probleemloos op heeft gewerkt?!!

! Het frustreert mij enorm! Het is immers door mijn installateur aangetoond dat mijn zelfde HIK systeem wel gewoon werkt op bv een Ziggo modem! 

is dan de enige oplossing overstappen naar een andere provider? Zodat je wel een ander modem krijgt???

kan niemand van kpn vertellen waarom ditzelfde probleem zich plotseling bij zoveel HiK gebruikers voordoet? 
is er bv een softwareupdategeweest op de Experia V10. 

@Noranora Het is inmiddels meer dan 2 weken geleden dat @Bram_ van KPN Heeft gereageerd…

Begint er sterk op te lijken dat we vanuit @Kpn geen oplossing kunnen gaan verwachten helaas!

Wij hebben zelf inmiddels bij 2 klanten het camerasysteem stabiel kunnen krijgen zonder uitval van de Cloud verbinding (nu een aantal weken). Echter is dit een hele operatie geweest en zijn hier in de routers van KPN vrijwel alles uitgezet e/o gewijzigd (iets wat KPN uiteraard had moeten aangeven e/o aanpassen).

Dit neemt niet weg dat het probleem zich echt 1000% zeker voordoet in de Experiabox v10 router. Dit is na tal van bezoeken en vervanging van diverse NVR recorders bij diverse klanten de enige uitkomst.

Wachten dan maar tot KPN er iets aan gaat/kan doen!

Reputatie 7
Badge +17

@Noranora 3000 euro is inderdaad een flink bedrag. Ik denk niet dat iemand hier dat tegen zal spreken. We zijn ondertussen bezig om te kijken of hier een oplossing voor is op korte termijn. Als het niet lukt met instellingen zal ik kijken of we met de hardware iets kunnen doen. 

Ik weet dat ik al een paar keer geduld van je heb moeten vragen. En dat moet ik nu nog een keer doen. Maar we zijn voor je bezig. 

Hier ook exact hetzelfde probleem! 
Klant heeft een V10 modem en de recorder loopt vast op de webpagina. Van alles geprobeerd waaronder IPV6 uitgezet maar helaas geen oplossing. Klant heeft nu een duur systeem gekocht welke ze niet kunnen gebruiken op afstand. 

 

Kpn onderneem eens wat meer actie hierop! Nu moeten installateurs zelf dingen gaan aanpassen in de routers om de hik werkend te krijgen. De v10 router in combi met hik connect hiervoor wel prima gewerkt dus is er recentelijk nu wel of niet een update geweest door jullie waardoor de hik nu blokkeert??? Die vraag is meerdere keren gesteld en nooit beantwoord.

 

Beste @Bram_ 

We zijn inmiddels weer een tijdje verder, en het is angstvallig stil gebleven al die tijd.
Kunnen wij nog een oplossing laat staan medewerking verwachten vanuit @KPN?
Ik word nu met enige regelmaat door collega installateurs e/o particulieren (die niet eens klant bij ons zijn) benaderd met de vraag of wij ze verder kunnen helpen.

Dit is uiteraard een omgekeerde wereld. Alles duidt er op dat het probleem in de V10 router zit.