Hoe bandsteering V10 configureren?

  • 5 October 2019
  • 7 reacties
  • 4515 keer bekeken

BandSteering zojuist gesignaleerd in de V10 met nieuwe firmware V1.01.00T03.7.
Kan iemand me vertellen hoe die juist geconfigureerd moet worden?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
BandSteering zojuist gesignaleerd in de V10 met nieuwe firmware V1.01.00T03.7.
Kan iemand me vertellen hoe die juist geconfigureerd moet worden?


Wat wil je dr aan configureren dan?
.
De drempel staat standaard op 0 dbm. Lijlt me niet goed. Verder de bounce frequency op 2. Ik weet niet wat een goed getal zou zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Waar zie je dat staan?


Voorlopig heb er ik maar -70 dBm van gemaakt en de rest laten staan. Standaard stond het op 0 dBm, terwijl de BandSteering uit stond. Ik las ergens dat -80 een lage waarde was.
Reputatie 7
Ik zou juist verwachten dat je groter dan zou moeten selecteren immers hoe lager de veldsterkte hoe beter het is om op 2.4GHz aangesloten te blijven.
Maar ja, ook op de oude witte KPN WiFi "versterker" stonden die waarden standaard ook vreemd.


Ik heb nog nooit een uitleg van de bandsteering instellingen gezien en ik kan me de vragen daarover dan ook heel erg goed voorstellen. Voor de gemiddelde abonnee is dit waarschijnlijk abacadabra.

Overigens denk ik dat de bouncing frequentie en interval aangeven dat een apparaat maximaal 2 keer per 3 minuten mag switchen van 2.4GHz naar 5GHz vice versa.

Ik hoop dat een KPN moderator zich geroepen voelt om wat helderheid te verschaffen.
Als je toevallig ook een WiFi Experia zwart hebt, zou je de bandsteering-instellingen daarvan over kunnen nemen.