Beantwoord

Hoe Experiabox 10A confiigureren als bridge?

  • 9 January 2019
  • 8 reacties
  • 380 keer bekeken

Ik wil graag mijn Netgear Nighthawk gebruiken als DHCP server naar al mijn andere apparaten, zowel wired als wifi.
Hoe richt ik de Experiabox nu in? Moet ik dhcp uitzetten? En heb ik die Experiabox überhaupt nodig, kan ik die er tussen uit halen?
icon

Beste antwoord door wjb 9 January 2019, 22:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
De Experia Boxen ondersteunen geen bridge-mode.
In het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" staat beschreven hoe je toch een eigen router kunt gebruiken.
Let op: De TV ontvangers moeten hierbij wel op de Experia Box aangesloten blijven.
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik geen TV en ook geen telefonie. Heb ik de Experia box dan nodig? Of kan ik de op de experiabox ingaande ethernet kabel gewoon op mijn router aansluiten?
Reputatie 7
Als jij geen televisie en ook geen telefonie bij KPN afneemt, dan kan je vrij eenvoudig een eigen router gebruikt worden.

Begrijp ik dat je een glasvezel aansluiting hebt?
Ja, ik heb glasvezel.
Reputatie 7
Kan jij op die Netgear instellen dat de PPPoE verbinding op vlan6 opgezet moet worden?
Als dat niet kan, dan moet je tussen de NTU (glasvezelmodem) en jouw router een switch plaatsen die vlans ondersteunt zoals deze Netgear GS105Ev2.
Met deze switch kan je er dan alsnog voor zorgen dat de communicatie netjes op vlan6 geplaatst wordt.
Ga ik uitzoeken, bedankt voor je advies.
Reputatie 7
Welke Netgear Nighthawk heb je?
Als je met die switch aan de gang moet, meldt dat dan even, dan plaats ik hier wel een voorbeeld configuratie.
Een Netgear Nighthawk X6 R8000.