Beantwoord

Hoe flush ik de DHCP en ARP cache? (en NIET door uit/aanzetten)

  • 21 March 2020
  • 9 reacties
  • 841 keer bekeken

Badge

Wat mij opvalt is dat bij wijzigen van hostname's van diverse VM's de oude informatie in de lijst LAN Instellingen (vermoed ARP cache aangezien IP en MAC zijn vermeld) zichtbaar blijft. Alleen uit/aanzetten reset deze lijst naar de huidige aangesloten devices. FingApp pakt deze op en vermeld deze als zijnde devices op mijn netwerk. Ik wil deze cache handmatig kunnen flushen zoals ik op iedere goede router (Fritz, Draytek etc) gewend ben.

Kan in de uiterst beknopte handleiding van KPN niets vinden terwijl dit volgens ZTE wel mogelijk moet zijn. Wie weet het juiste antwoord?

icon

Beste antwoord door wjb 21 March 2020, 21:13

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Dat gaat niet lukken op een Experia Box.

Badge

Dat vermoeden had ik helaas ook al. Zoveelste reden om eindelijk een toe te staan dat mensen ook hun eigen apparatuur mogen gebruiken. 

Reputatie 7

Dat vermoeden had ik helaas ook al. Zoveelste reden om eindelijk een toe te staan dat mensen ook hun eigen apparatuur mogen gebruiken. 

Ik gebruik, zoals je in dit topic kunt lezen, al meer dan een jaar mijn eigen router.

Badge

Heb je internet, tv EN ook telefonie werkend? Internet en tv lukte mij ook met mijn draytek. Ik kreeg alleen de voip inlog gegevens niet van KPN. Tot op heden weigeren ze dat voor particulieren. Alternatief was zakelijk of andere voip aanbieder te nemen. Dat heb ik niet gedaan en werk daarom nog met Xperiabox v10

Reputatie 7

Als de coronacrisis geen roet in het eten gaat gooien dan zal het op zeer korte termijn mogelijk gaan worden om ook zonder Experia Box vaste telefonie van KPN te gebruiken.

Deze kunnen dan op een eigen VoIP ATA/telefoon/router ingesteld worden.

Reputatie 2
Badge

Je kan evt ook nog je experiabox achter je eigen router plaatsen voor voip.

dan gebruik je de experiabox alleen daar voor.

heb hier zelf geen ervaring in maar mocht je er niet uitkomen kan ik het hier ook proberen voor je.

 

Martijn

Reputatie 7

Je kan evt ook nog je experiabox achter je eigen router plaatsen voor voip.

Dit gaat alleen als de eigen router in staat is om vlan 7 te bridgen.

Overigens geeft dat weinig zin meer aangezien KPN op het punt staat om de VoIP ook mogelijk te maken zonder daarbij een Experia Box te moeten gebruiken.

Het enige wat nog roet in het eten zou kunnen gooien is de coronacrisis.

Laten we hopen dat dat niet het geval is en als dat wel zo zal blijken te zijn dan hebben we maar even pech.

Badge

VoIP zit op tag 7. Zou hem dan zelf als eerste in bridge modus zetten. Ik hoop van ganser harte dat KPN gewoon haar beleid verandert, en net alsXS4ALL, de mensen vrij laat in hun keuze. Heb er geen moeite mee als ze zeggen. Bij Xperia krijgt u hulp van ons maar bij eigen modem moet u het zelf uitzoeken.

Reputatie 7

Ik hoop van ganser harte dat KPN gewoon haar beleid verandert, en net alsXS4ALL, de mensen vrij laat in hun keuze.

Dat zal binnenkort ook vast en zeker het geval zijn, even geduld nog.

Reageer