Beantwoord

Hoe gebruik ik DMZ op mijn Experiabox V6

• 28 maart 2017
  • 5 reacties
  • 574 keer bekeken

Hallo,

Ik wil een Router achter mijn experiabox V6 (Arcadyan ARV7519 Firmware Version:01.01.123) gebruiken omdat ik specifieke extra eisen aan mijn router stel.
In de huidige situatie heb ik diverse poorten geforward in de experia-box (VNC,VPN,HTTP,SSH etc) .
Dadelijk wil ik port-forwarding van mijn eigen router gebruiken en niet nogmaals (dubbel) in de experiabox.
Dit wil ik doen door in de experiabox DMZ te gebruiken voor het ip-adres van mijn eigen router onder de experiabox.
Nu zou ik de optie DMZ moeten vinden onder DATA, FIREWALL volgens diverse handleidingen.
Bij mij staat hier niets. Hoe kan ik DMZ gebruiken op mijn experia box om een dubbele port-forwarding te vermijden?
Is mijn experiabox te prehistorisch, of is hij dichtgetimmerd??

Erik

icon

Beste antwoord door wjb 28 maart 2017, 19:44

De ARV7519 heeft helaas geen DMZ functionaliteit.
Waarom heb je overigens nog een ARV7519 en is dit de ARV7519i (ISDN)?
Als je een ISDN lijn hebt, waarom heb je die nog?

Als het niet ARV7519i betreft maar de "gewone" pstn uitvoering, dan had deze al lang vervangen moeten zijn.
Bel in dat geval met klantenservice (0800-0402) om die Experia Box om te ruilen.

*Admin: quote toegevoegd i.v.m. beste antwoord
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Nee, het is geen ISDN, het is ADSL 2, met internet plus bellen. Ik haal max 3mbit.
Als deze zo oud is, hoe kan ik met de tijd meegaan en DMZ gebruiken?

mvg Erik
Reputatie 7

Als het niet ARV7519i betreft maar de "gewone" pstn uitvoering, dan had deze al lang vervangen moeten zijn.
Bel in dat geval met klantenservice (0800-0402) om die Experia Box om te ruilen.

*Admin: quote toegevoegd i.v.m. beste antwoord
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Erik, welkom. Ik zie dat je al goed geholpen wordt door wjb. Heb je inmiddels de klantenservice al gebeld? Als ik wat voor je kan betekenen laat het dan vooral weten.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je inmiddels gebeld @erikrensink? Als er nog vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Reageer