Beantwoord

Hoe IPTV en internet via 1 kabel op meerdere plaatsen in huis te krijgen.

• 15 juni 2018
  • 98 reacties
  • 3102 keer bekeken

Toon eerste bericht

98 reacties

Reputatie 7
Zie jij in de DHCP cliënt list van jouw router de Siemens Gigaset adapter staan?
Zo ja, welk IP adres heeft hij?
Installeer anders eens de app Fing op een Android/iOS telefoon of tablet en scan jouw netwerk.
Zie je jouw Siemens daarmee?
in de DHCP list staat hij. Kom er alleen niet doorheen.
Dit is al tijden zo via MAC adres in de dhcp lijst van de wrt3200 ingesteld.
Kom er net ineens in.
Zie plaatjes voor en na het uitschakelen van wat overbodige zaken.

In LAN DHCP lijst zag ik voorheen 6 connecties nu 2-3.
Zal later vandaag nog wel eens kijken hoe verbiding opzetten gaat.

Admin: Bijlages verwijderd ivm zichtbaar telefoonnummer
kom er nu vlot bij.
Reputatie 7
Puur uit interesse, welke SIP poorten gebruik je voor de VoIP providers VoipBuster, Poivy en CheapConnect.
Voorbeeld:

meen 5060. Kom er weer even niet spontaan in....
Reputatie 7
meen 5060. Kom er weer even niet spontaan in....Vreemd dat je er nu ineens weer niet in komt. Nu heb ik ook wel eens dat mijn N300A IP niet wil reageren, dus wat dat betreft lijkt Siemens het niet 100% te begrijpen. Een refresh van de pagina levert dan meestal wel direct resultaat.
mmm wat ik merk is niet goed. Als ik iTV kijk in de woonkamer dan kom ik niet bij de sip gateway. Ping tijden van 75ms. Zet ik iTV uit dan ineens zakken de pingtijden naar 8-10ms. En kom ik vrijwel direct in de gui van de siemens gateway.
Reputatie 7
Welke snelheden meet je via http://kpn-itns.speedtestcustom.com als de televisie aan staat en als de televisie uit staat?
Zit er tussen jouw router en de Experia Box toevallig een switch waar ook een TV ontvanger op aangesloten is?
mijn vlan's zijn omgekeerd aan jouw opzet. 1=10 (mijn netwerk) en 10=1 (experia tvb itv).

In de meterkast hangt een GS108E.

Nu was voor vlan (1) poort 1-U (vanaf experia) .en 7(T)+8(T).
Maar 2,3,4,5 waren ook i in vlan1 (U)
Daardoor gaat er ook multicast naar vlan10.

Ik heb nu 234 in vlan10 (pvid=10).

MAAR heel raar ik moet poort 5 (U) in vlan10 ook opnemen in vlan1 (U).Anders krijg ik geen beeld.

Vlan1 zou alleen 1(U),6(U, slaapkamer itv), 7(T, naar vide voor toekomstige split met 105e), en 8(T) naar woonkamer (gs105E) voor itv(1) en pc(vlan10)

Op de GS108E (meterkast) op poort 5 (nu dus zowel vlan 1 als 10 Untagged) zit de kabel van de PI die Domoticz doet. Dus poort5 heeft geen vlan 1 nodig. Maar zonder ook vlan1 untagged erbij te koppelen geen beeld op itV (woonkamer/slaapkamer) en die zitten allemaal U of T op 6,7,8 gevoed vanuit untagged poort 1. Heel vreemd.

Lijkt wel een bug in de GS108E software.

In ieder geval is gateway/webserver en dat soort dingen nu allemaal bereikbaar en snel (weinig latency ook). Dus ik denk dat we er zijn.
vwb je sip poorten heb overal bij cheapconnect 5060. Zo staat het ook voor allerlei toestellen op hun website. Waarom heb jij dan 5072?
Reputatie 7
vwb je sip poorten heb overal bij cheapconnect 5060. Zo staat het ook voor allerlei toestellen op hun website. Waarom heb jij dan 5072?Ik heb al heel lang een CheapConnect account en op onze vorige Experia Box (V9) werd UDP poort 5060 afgevangen door de Experia Box zelf. Daarom heb ik toen een andere door CheapConnect ondersteunde poort ingesteld. Nu loopt er op dit moment een topic van een andere abonnee die net gedwongen overgestapt is naar KPN en tegen dit probleem aanloopt omdat hij een V9 ontvangen heeft. Daar heb ik voorgesteld de V9 te vervangen door een V10 omdat dit probleem op de V10 niet speelt.
Reputatie 7
Dus vlan 1 is jouw Experia Box en vlan 10 is jouw eigen netwerk?
Dat is bij mij ook zo.
Kan jij jouw vlan settings hier eens posten.

In mijn geval zit een LAN poort van de Experia Box op poort 1 (vlan 1 U), de WAN poort van mijn eigen router op poort 2 (vlan 1 U) en een LAN poort van mijn eigen router op poort 8 (vlan 10 U).
Alle andere poorten zijn vlan 1 untagged en vlan 10 tagged.
ik zal dat morgenmiddag even doen. Dan komt toch de reggefiber monteur de nt kast netjes ophangen.
Heb ik wel uurtje om dat te doen.
Hoe voeg ik word document toe?
Reputatie 7
Hoe voeg ik word document toe?Dat kan niet op het forum, alleen afbeeldingen kunnen bijgevoegd worden.
Description of Issue
Currently I must include on GS108E port 5 VLAN01 into the configuration otherwise iTV (interactive tv) is not working via VLAN01 within the network.
Looking at the setup this should not be needed as port 5 should only be using untagged VLAN10.
Is this a firmware bug in Netgear GS108E???

Description of Setup
NT (glasfiber termination ffth) which connect to WAN port of Experiabox.

Experiabox V10
WAN – incoming connection from NT
LAN Port 1 going to WAN port WRTACM3200 (dd-wrt beta)
LAN port 4 going to GS108E port 1 (Untagged)
Other ports not in use.

WRT3200 ACM
Wan port : ip from Experia (192.168.2.1)
Port1: Siemand Gateway S671IP (192.168.1.2)
Port2: Raspberry PI (192.168.1.24) running Solarpower system which upload to PVOUTPUT.org
Port3: going to GS108E port 4 (Untagged)
Port4: Fileserver (Unix) (n.n.1.15)

HOME NETWORK SETUP
This setup is needed as I only have the option for one UTP cable (Cat6) to every location in the house where tv/internet/homenetwork is needed.

GS108EV1 Netgear switch.
Port 1: incoming LAN port from Experia switch (untagged)
Port 2: empty
Port 3: going to UPS systems GUI interface (VLAN10 – Untagged)
Port 4: incoming LAN port from WRT3200 port 3 (VLAN10 – Untagged)
Port 5: connected to Raspberry PI running Domoticz systems (192.168.1.40) (VLAN10 – Untagged)
Port 6: going to bedroom with iTV setup box (VLAN1 Untagged)
Port 7: going to living room GS105E (trunked vlan 1 and 10)
Port 8: going to vide with GS105E (trunked vlan1 and 10). At this position only PC so vlan1 could be left out. But I keep this a 1:1 copy with livingroom GS105E.

Living room GS105E
Port1: Trunked VLAN1 and 10 coming from central GS108 port 8 (Trunked)
Port 2: iTV setup box (Vlan1 untagged)
Port 3: Popcornhour media player (192.168.1.5) (vlan10 untagged)
Port4: PC (Windows) (vlan10 untagged), pc only used when needed.
Port5: Connection for wired laptop when needed (vlan10 untagged) currently this laptop with 192.168.1.120)
Getting DHCP ip number takes very long.
Reputatie 7
Waarom heb je zowel vlan 1 als vlan 10 untagged op poort 5 staan. Alleen vlans ongelijk aan de pvid van de poort horen als tagged gedefinieerd te worden. Dat betekent overigens ook dat je er verstandig aan doet om vlan 1 als untagged op de trunks te definiëren.
Ik heb dat nu op poort 5 staan omdat zonder vlan1 op die poort ik nergens iTV heb !!!

vlan1 op poort 7 en 8 van de GS108E als untagged zetten? En dan ook op poort 5 vlan 1 eraf.
Kan het proberen als je denkt dat ik het goed begrijp.
Begrijp technisch niet waarom 7/8 poorten untagged zouden moeten. Alles wat geen 'device' is en meerdere vlan's herbergt hoort toch als trunk gedefinieerd te zijn.
Reputatie 7
Ik heb de vlan 1 overal untagged staan, ook op de trunks.
Op poorten waar alleen vlan 10 beschikbaar moet zijn wordt vlan 1 niet aangeboden, staat de pvid op 10 en is vlan 10 untagged.
Uiteraard wordt vlan 10 ook niet aangeboden op poorten waar alleen vlan 1 beschikbaar moet zijn.

Op poort 5 zou in jouw geval geen vlan 1 aangeboden hoeven te worden.
Heb je de laatste firmware versie op die Netgears staan?
Heb nu
Port 5 uit vlan1.
Port 6,7 en 8 vlan1 untagged.

Even kijken of iTV blijft werken.

Op de poorten 7 en 8 staat ook vlan10 omdat dit de uplinks naar de andere locaties zijn.
VLAN10 staat dan wel op tagged. ok?
Reputatie 7
vlan 10 staat tagged op poorten waar de pvid 1 is en untagged op poorten met pvid 10.
Dus ja, op de trunks staat vlan 10 als tagged gedefinieerd.
Het blijft werken tot nu toe. Denk dat we er zijn 🥂 🥂 🥂 🥂 🥂

Super bedankt voor je hulp !!!

Reageer