Beantwoord

Hoe kan ik alles nu het beste instellen zodat ORBI de router is icm DHCP maar dat IPTV nog werkt

  • 17 August 2021
  • 3 reacties
  • 787 keer bekeken

Badge

Beste Forum, ik ben al een tijdje aan het klieren met mijn home setup maar kom er niet geheel uit.

Momenteel in bezit van Glasvezel met de volgende set-up:

  • NTU → FritzBox WAN (Meterkast)
  • FritzBox LAN 1 → LAN 1 Netgear 8 poort Gigabit/Meterkast). Vanuit die Switch nog een aantal Lan poorten in gebruik:
  • LAN 2 Netgear Orbi Router → AP Modus
  • LAN 3 Orbi Satteliet (ipTV Lan 1)
  • LAN 4 Orbi Satteliet
  • LAN 5 Orbi Satteliet (ipTV Lan 1)

Fritz = DHCP + Mesh Master + 2.4GHz)

Orbi = AP Modus + 2.4 GHZ  (waardoor ik praktisch niks meer kan instellen)

in elke kamer staat nu een ORBI die op de UTP kabel zit afkomstig uit de meterkast, aangesloten op de switch. De iptv kastjes zitten in de Orbi’s geprikt (LAN).

Nu loop ik tegen issues aan zoals internet drops, apparaten die hun verbinding met internet kwijt raken (maar niet met Wifi ed). TV doet het uiteraard wel.

Kortom, ik wil de set-up anders hebben waardoor Fritz een Mesh Slave wordt (of niet mee doet als AP) en Orbi het DHCP+Internet gaat afhandelen en verdelen.

Hoe kan ik alles nu het beste instellen zodat ORBI de router is icm DHCP maar dat  IPTV nog werkt (bij voorkeur met gebruik van Lan poorten in de sattelieten / anders moeten er 6 extra switches in huis komen)?

kan ik bijvoorbeeld de NTU Splitsen en Orbi een WAN poort geven en Fritzbox een LAN poort en ze daarna in de switch bij elkaar laten komen of is er iets anders wat ik kan doen?

 

icon

Beste antwoord door wjb 19 August 2021, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Darkevo, welkom hier. 

Dit gaat mij net even boven de pet en valt ook buiten ondersteuning. Ik durf dus niet exact te zeggen hoe het ingesteld moet worden. Hopelijk komt er nog iemand langs die hier meer van weet. In ieder geval kan ik wel zeggen dat je het NTU signaal niet kan splitsen. Die komt op de Fritz. Makkelijkst is om daar ook de tv op aan te sluiten en dan de ORBI voor het internet gedeelte te gebruiken.

Badge +12

@wjb . Jij een idee?

Reputatie 7

Het spijt me, maar de Orbi's zijn niet geschikt om als primaire router te gebruiken voor zowel internet als IPTV. Ze missen de benodigde functionaliteit om naast een pppoe verbinding op vlan 6 (Internet) ook nog een DHCP verbinding op vlan 4 (IPTV) op te zetten en de IGMP proxy server te instrueren de TV streams via vlan 4 op te halen.