Beantwoord

Hoe kan ik de KPN afstandsbediening koppelen aan de Google TV (Chromecast)?

  • 7 December 2022
  • 7 reacties
  • 1262 keer bekeken

Hi,

Is het mogelijk om de KPN afstandsbediening ook te koppelen aan een chromecast met Google TV?

De chromecast kan alternatieve bluetooth afstandsbedieningen koppelen, zo zie ik het instellingen menu. Ik vroeg me dus af of ook de bijgeleverde afstandsbedieng van Arris VIP5202 hieraan gekoppeld kan worden? Uiteindelijk doel zou zijn om naast de TV ontvanger ook Google TV te gebruiken met dezelfde afstandsbedien.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 7 December 2022, 12:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@Vledderos Maar vind je de afstandsbediening van jouw chromecast niet handig dan?

Ik heb maandag van Sinterklaas zo'n chromecast gekregen en ben over de afstandsbediening en ook over de chromecast zelf erg tevreden. Wat een gebruiksgemak en wat een mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +24

Hi,

Is het mogelijk om de KPN afstandsbediening ook te koppelen aan een chromecast met Google TV?

Nee, dat kan niet.

De chromecast kan alternatieve bluetooth afstandsbedieningen koppelen, zo zie ik het instellingen menu. Ik vroeg me dus af of ook de bijgeleverde afstandsbedieng van Arris VIP5202 hieraan gekoppeld kan worden? Uiteindelijk doel zou zijn om naast de TV ontvanger ook Google TV te gebruiken met dezelfde afstandsbedien.

Hoe ziet u zich dat voor u? Als u dan op de aan/uit toets drukt, wat moet er dan aan gaan? De tv ontvanger van KPN? Of het Google TV apparaatje?

Hmm, als het al zou kunnen, wat niet zo is, hoe ga je dan de Arris vip5202 bedienen????

Uiteindelijk doel zou zijn om naast de TV ontvanger ook Google TV te gebruiken met dezelfde afstandsbedien.

Gaat nooit zo werken met afstandsbedieningen. Die kunnen maar aan één apparaat gekoppeld worden. Anders is het BT speakers. Die kunnen soms wel met meerdere apparaten gekoppeld zijn.

Ikzelf vind cijfertoetsen op de ab toch wel fijn, Katana321. Dat is bij deze streamingbox het geval.

Hi,

Is het mogelijk om de KPN afstandsbediening ook te koppelen aan een chromecast met Google TV?

Nee, dat kan niet.

De chromecast kan alternatieve bluetooth afstandsbedieningen koppelen, zo zie ik het instellingen menu. Ik vroeg me dus af of ook de bijgeleverde afstandsbedieng van Arris VIP5202 hieraan gekoppeld kan worden? Uiteindelijk doel zou zijn om naast de TV ontvanger ook Google TV te gebruiken met dezelfde afstandsbedien.

Hoe ziet u zich dat voor u? Als u dan op de aan/uit toets drukt, wat moet er dan aan gaan? De tv ontvanger van KPN? Of het Google TV apparaatje?

Nee, zodra ik van bron wissel (bijvoorbeeld HDMI 2) en android TV verschijnt dat ik het android menu met dezelfde AB kan bedienen en niet een andere AB hoef te pakken. Overigens is de chromecast AB prima in gebruik, maar 1 AB voor alles zou toch wel relaxed zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe ziet u zich dat voor u? Als u dan op de aan/uit toets drukt, wat moet er dan aan gaan? De tv ontvanger van KPN? Of het Google TV apparaatje?

Nee, zodra ik van bron wissel (bijvoorbeeld HDMI 2) en android TV verschijnt dat ik het android menu met dezelfde AB kan bedienen en niet een andere AB hoef te pakken. Overigens is de chromecast AB prima in gebruik, maar 1 AB voor alles zou toch wel relaxed zijn.

Bron wisselen is iets wat op de tv gebeurt. De aangesloten apparaten weten daar niets van. Die gaan gewoon door met wat ze altijd doen. 

De afstandsbediening van KPN is ook een dom ding wat alleen aan het kastje van KPN gekoppeld kan worden. Andere mogelijkheden zijn niet voorzien. Willen ze niet bij KPN ook. Kost allemaal veel te veel om dat te ondersteunen. 

1 AB voor alles zou toch wel relaxed zijn.

Dat kan via HDMI CEC met de afstandsbediening van je televisie zelf. Alleen ondersteunt de kpn ontvanger (5202,2952, 2260) helaas geen bediening via CEC.

Afstandsbedieningen voor specieke apparaten zijn echt alleen voor dié apparaten. Zeker als het BT afstandsbediening is voor het apparaat. Ik heb nog geen universele ab's gevonden die anders werken dan IR.

Zelf heb ik een Samsung televisie. Die (en ook LG) ondersteunt bediening van de kpn ontvanger via IR (!) met dus resp. de Samsung ab of de LG ab. De ab van Samsung zelf (Samsung One Remote met een minimum aan knopjes) heeft alleen een Bluetooth verbinding met de televisie. Onderaan het scherm zit een IR-hub die de signalen dan weer IR doorgeeft.

Andere apparaten kan ik ermee via HDMI CEC bedienen.

Maar zelf heb ik toch liever de ab in de hand die bij het apparaat hoort wat ik op dat moment gebruik.