Beantwoord

Hoe kan ik DNS wel aanpassen bij de Experiabox v10?

  • 5 August 2019
  • 3 reacties
  • 1637 keer bekeken

In verband met opgroeiende kinderen wil ik mijn DNS-adres aanpassen om ongewenste websites te blokkeren met bijvoorbeeld OpenDNS. Kan ik DNS wijzigen met de Experiabox v10.

Op de DHSP-server, de ISP DNS uitgeschakeld en vervolgens onderschepte ik de serverwaarde 208.67.222.222 en probeerde de andere 208.67.220.220 en 208.67.222.123, maar het werkte niet.

is er een andere manier?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 August 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Shadi Akel , je kunt 1 alternatief DNS invullen.
Of de DNS waarden op de betreffende apparaten zelf instellen.
Hoi @Shadi Akel . Als je een v10 hebt kun je inderdaad centraal de DNS aanpassen. Dit wordt verder niet actief ondersteund door KPN.
Om in te loggen in je modem kun je gebruik maken van 192.168.2.254 . Mocht je nog nooit zijn ingelogd kun je het wachtwoord leeg laten en dan wordt je gedwongen om zelf een nieuw wachtwoord te bedenken. Je kunt centraal een andere DNS invoeren. Succes!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 🙂