Beantwoord

Hoe kan ik mijn FritzBox koppelen als klant bij Budget

  • 16 July 2022
  • 67 reacties
  • 1380 keer bekeken

ik zit op budget (telfort) met experia 10 en 7590 fritzbox , wil graag dect gebruiken via fritzbox maar ik mis paswoord en username

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 August 2022, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Hallo @bouchine , heb je een koper- of een glas-aansluiting? Indien koper en  je een vast telefoon-abo hebt kun je de DECT beter op de Phone1-poort van de V10 aansluiten.

Als je een glasabo hebt kun je de Fritzbox rechtstreeks op het glasmodem aansluiten en de voipinstellingen inprogrammeren, die je eerst even op moet vragen bij KPN. Dan heb je de door jou gevraagde gegevens.

 

 

 

 

Hallo @bouchine , heb je een koper- of een glas-aansluiting? Indien koper en  je een vast telefoon-abo hebt kun je de DECT beter op de Phone1-poort van de V10 aansluiten.

Als je een glasabo hebt kun je de Fritzbox rechtstreeks op het glasmodem aansluiten en de voipinstellingen inprogrammeren, die je eerst even op moet vragen bij KPN. Dan heb je de door jou gevraagde gegevens.

 

 

 

ik heb fiber , het ip van experis is 192,168.2.x  van mijn netwerk met fritz is alles 192.168.1.x , het zijn vele apperaten , dus daarom mijn fritz achter de expria.

 

maar ik zit op telfort via budget , en wil graag mijn fritz dect toestellen gebruiken .

 

maar ik mis username en paswoord.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @bouchine 

 

Telfort bestaat niet meer, heb je nu dan een Budget Internet aansluiting en dus niet van KPN zelf?

Zo ja, dan moet je bij Budget die sip gegevens opvragen en dat gaat volgens mij niet lukken heb ik gelezen op een andere forum.

Enige mogelijkheid is dan om je nummer te verhuizen naar een VOIP provider, dat kan wel bij Budget Internet.

 

budget ging via telfort , wat nu kpn zou zijn , inderdaad via budget lukte het niet , telfoon via experia lukt wel , maar ik heb een aantal fritz dect toestellen , en die moet ik via de fritzbox aanmelden , dat lukt dus niet

Reputatie 7
Badge +18

Zonder sip gegevens lukt dat i.d.d. niet.

Enige wat je kan doen is je een voip nummer bij b.v. CheapConnect of een andere VOIP provider aanvragen en dan met nummerbehoud je huidige telefoonnummer meenemen.

Daar krijg je dan sip gegevens van die je in kunt voeren in de Fritz!Box.

Zie hebben daar bij CheapConnect zelfs handleidingen voor: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/

Ook budget moet meewerken aan de vrije modem keuze, doen ze dat niet zijn ze wettelijk fout bezig, dus een melding maken bij de ACM is dan de stap.

 

Reputatie 7
Badge +18

Melding doen is zeker aan te raden.

Maar voor daar eindelijk eens actie op volgt zal nog wel even duren, tot die tijd dan maar een VOIP provider gebruiken of overstappen naar een provider die wel die gegevens beschikbaar stelt.

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben bang dat KPN als provider je niet aan deze gegevens kan helpen @bouchine. Gelukkig zijn er mede-forummers die met je meedenken. 

werkt de procedure nog met wireshark

Ook budget moet meewerken aan de vrije modem keuze, doen ze dat niet zijn ze wettelijk fout bezig, dus een melding maken bij de ACM is dan de stap.

 

dat lukt van geen kant , op je krijgt een call center , of een automatische buddy , die steeds zegt  “ik begrijp je niet , probeer het nogmaals” , en om de acm in te schakelen , lijkt me teveel moeite

Ook budget moet meewerken aan de vrije modem keuze, doen ze dat niet zijn ze wettelijk fout bezig, dus een melding maken bij de ACM is dan de stap.

 

dat lukt van geen kant , op je krijgt een call center , of een automatische buddy , die steeds zegt  “ik begrijp je niet , probeer het nogmaals” , en om de acm in te schakelen , lijkt me teveel moeite

Maar KPN kan hier ook niets voor je doen omdat je geen klant bent van KPN, maar van Budget, die toevallig capaciteit huurt bij een andere tak van KPN @bouchine 

Helaas.

 

werkt de procedure nog met wireshark

 

Reputatie 7
Badge +18

Voor zover ik weet werkte dat alleen bij een Telfort V8 EB en het Zyxel modem wat i.i.g. Telfort toen had, bij de EB V10 wordt dat sip password versleuteld verzonden door de provider en kan je er niets mee.

Budget is een andere provider. Die huren ruimte bij KPN Wholesale.

Je bent hier bij kpn de PROVIDER. De kpn moderators hier kunnen je niet helpen. 

Nmm zou Budget de sip gegevens moeten verstrekken. Maar ja, het is een goedkope budget provider. Dus of je daar moet en wilt zitten als je een eigen modem wilt gebruiken…

 

Voor zover ik weet werkte dat alleen bij een Telfort V8 EB en het Zyxel modem wat i.i.g. Telfort toen had, de EB V10 stuurde dat sip password versleuteld.

 

ik heb ook nog een experia v9 , maar ik begrijp dat het niet gaat lukken , dan maar mijn fritz dect maar niet gebruiken , kan bellen direct via experia (panasonic toestel).

 

als ik de fritzbox 9570 direct aansluit zonder de experia , kan ik dus ook niet bellen , via de fon aansluiting en via de dect , dus zomaar dan laten.

toch maar een aanmelding gedaan bij cheapconnect  prepaid en 5 euro saldo gestort.

 

infi in fritzbox geladen en het is groen , het zou moeten lukken met bellen , maar nog ff niet

Reputatie 7
Badge +18

toch maar een aanmelding gedaan bij cheapconnect  prepaid en 5 euro saldo gestort.

 

infi in fritzbox geladen en het is groen , het zou moeten lukken met bellen , maar nog ff niet

De registratie is dan gelukt.

Heb je alleen uitgaand getest, wat gebeurt er als je dat nummer met b.v. een mobiel belt?

Werkt dat of wat krijg je dan te horen als het niet werkt?

Heb je nummer behoud gedaan? Dan moet je volgens mij wachten tot je nummer over is, CC geeft wel groen dat er verbinding is maar niet met een nummer.

@PeterG, Waarom zou je niet bij Budget willen zitten, ze huren ruimte en spulletjes van KPN wholesale, dus is het hetzelfde als KPN sales alleen iets oudere apparatuur en goedkoper, maar als het draaid is er niks mis mee.

Nou. Niet echt hetzelfde hoor. Sinds mijn buurvrouw bij Budget zit moet ze 2 x per week modem en ook de tv-ontvanger herstarten. 

Soms heb je pech, maar is misschien wel opgelost met een eigen routertje.😉😉

Heb je nummer behoud gedaan? Dan moet je volgens mij wachten tot je nummer over is, CC geeft wel groen dat er verbinding is maar niet met een nummer.

@PeterG, Waarom zou je niet bij Budget willen zitten, ze huren ruimte en spulletjes van KPN wholesale, dus is het hetzelfde als KPN sales alleen iets oudere apparatuur en goedkoper, maar als het draaid is er niks mis mee.

gewoon een nieuw nummer genomen , bij aanmelden op de fritzbox is het oke  (groen)

Nou. Niet echt hetzelfde hoor. Sinds mijn buurvrouw bij Budget zit moet ze 2 x per week modem en ook de tv-ontvanger herstarten. 

ik heb verder geen probleem met budget , alleen mijn dect phones werken niet

Reputatie 7
Badge +18

Nou. Niet echt hetzelfde hoor. Sinds mijn buurvrouw bij Budget zit moet ze 2 x per week modem en ook de tv-ontvanger herstarten. 

Dat had mijn moeder ook toen het nog Telfort was en ze een Experiabox V8 had, modem omruilen wilde Telfort ook niet zomaar (het is een vrij lange draad geworden op het Telfort forum).

Pas toen ik mijn Zyxel (ook ooit van Telfort geweest en mocht ik houden) daar had neergezet en die het wel zonder enige internet en tv-ontvanger problemen bleef doen wilde ze een nieuwe sturen, gelukkig kreeg ze toen een EB V10, daarna geen problemen meer, ze gebruikt hem nog steeds, zelfs de overgang naar de KPN verbinding ging probleemloos.

Ze kreeg tijdens de test met de Zyxel ook allerlei mails van Telfort dat er een verouderd modem was aangesloten. 😂

 

Lijkt mij waarschijnlijker dat ze een slecht modem heeft, weet je ook welk modem die buurvrouw heeft?

Reputatie 7
Badge +8

Nou. Echt wel hetzelfde hoor. Mijn buren van een paar huizen verderop zijn een half jaar geleden overgestapt naar Budget. Die  kregen van Budget dezelfde apparatuur opgestuurd als die retour gestuurd moest worden naar KPN. En het werkt allemaal als voorheen.

Budget levert echt geen ander internet of TV dan KPN doet of Telfort deed. Het werkt eigenlijk net als gas en elektriciteit: als je naar een andere energieleverancier overstapt, krijg je echt hetzelfde gas en de zelfde elektriciteit, het wordt alleen door een andere partij gefactureerd. 

@GeSp 

Buurvrouw heeft v10a met Budget.