Beantwoord

hoe moet ik een router achter de experiabox v10 aansluiten?

  • 7 June 2021
  • 6 reacties
  • 1043 keer bekeken

hoi, ik heb onlangs een nieuwe router gekocht (tweedehandse juniper srx100) hoe moet ik deze aansluiten op de experiabox v10? want als ik een ethernet kabel van de lan poort naar de router laat lopen heb ik een verbinding maar geen internet. en als ik een ethernet kabel van het wan poort naar de router laat lopen heb ik helemaal geen verbinding, kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Nick83 7 June 2021, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de juniper al eens gereset? Dat lijkt me verstandig aangezien er mogelijk nog instellingen van de vorige gebruiker op staan. 

Verder: kunt u inloggen op dat ding? Zo dat u instellingen aan kunt passen?

Ik ben ingelogd en heb nu internet maar maakt het uit of ik de router in het wan of lan poort doe?

Reputatie 1

Ik ben ingelogd en heb nu internet maar maakt het uit of ik de router in het wan of lan poort doe?

Ligt eraan of je alle routeringstaken van de KPN modem door de juniper wilt laten doen. Als je hem simpelweg als een switch wilt gebruiken, dan hoef je de wan poort niet te gebruiken. 

Maar als ik mijn eigen router wil gebruiken ipv de kpn experiabox router moet ik de kabel in het wan poort doen en als ik hem als switch wil gebruiken kan het in het wan poort maar is het het beste als ik het in de lan poort doe? Heb ik hem goed begrepen?

Op de experia box in een Lan poort, op de Jiniper in de Wan poort en die instellen als acces point mits beschikbaar.

Maar lees net wel.dat het instellen niet zo makkelijk is, wel wat kennis voor nodig.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @joris2906, zie dat al wat adviezen hebt gekregen van mede forumgebruikers.  Lees ook gerust het topic, dat door de forumgebruiker @wjb hier speciaal voor gemaakt, is eens rustig door: