Vraag

Hoe sluit ik internet aan in een huis in Italiƫ?

  • 20 March 2023
  • 20 reacties
  • 625 keer bekeken

Wij hebben een huis in italie gekocht provincie Liguria 2 uur onder Milaan. Wij willen daar digitale internet aansluiting of via antenne. Er lopen geen kabels. Nu lukt dit niet om her voor elkaar te krijgen. Bij Fodafone en TIM geprobeerd in italie. Maar elke keer zeggen ze weer wat anders. Ik heb een codice fiscale daar. Etc. Maar alleen Italianen kunnen een internet abonnement afsluiten zeggen ze. Zucht! Hoe doen andere het dan in italie met hun 2e huis. Ik wil internet voor een goede WiFi verbinding.Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Weleens aan Starlink van Elon Musk gedacht? Wellicht wat prijzig, maar dan heb je goed internet en je bent niet van ITalianen afhankelijk.

Dank je Arjan. Maar niet echt reĆ«el.Ā 

Vraag blijft wel.....hoe kan ik een internetverbinding abonnement afsluiten in italie. Digitaal of via antenne.

Reputatie 7
Badge +9

Misschien dat ze je bij Tweakers verder kunnen helpen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4

Reputatie 7
Badge +19

Misschien dat ze je bij Tweakers verder kunnen helpen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4

Wellicht heb je naast Tweakers nog wat aan:Ā https://www.justlanded.com/nederlands/Italie/Just-Landed-Gids/Telephone-Internet/Internet-in-Italie

@Charles163Ā 

Reputatie 7
Badge +7

is een mifi router met een Italiaanse (unlimited) data sim een oplossing?

is een mifi router met een Italiaanse (unlimited) data sim een oplossing?

@Charles163Ā Wij hebben sinds kort een huis in Liguria (omgeving Albenga) en hebben dezelfde vraag.

De opmerking van Emiel Stroeve is ook het advies wat wij gekregen hebben. In Albenga zit een WIND TRE winkel (naam winkel DHLAB Telefonica) waar Gianluca werkt. Hij schijnt hier veel verstand van te hebben. Eind april gaan we hem bezoeken en hopen dan snel internet te hebben (en ook televisie te kunnen kijken). Niet van levensbelang natuurlijk maar wel prettigĀ šŸ˜€

Als jij inmiddels al een oplossing hebt dan hoor ik dat ook graag, wie weet is er nog een alternatief.

Ik heb ondertussen een aanvraag lopen bij Fodafone in italie. Zij zeggen het wel te kunnen. Via digitaal of antenne. Even afwachten.

Alleen waren er problemen met, dat ik buitenlandse ben. Ivm Iban, Codice fiscale, 3 voornamen etc.Ā 

Elke was er wat anders, waarom het stagneerde.Ā 

Nu kon het opeens wel. Zeggen ze. Elke keer wat anders.Ā 

Hier loop ik tegen exact hetzelfde aan. Ook bezig met internet voor ons tweede huis in Italie (Piemonte). Geen Italiaanse telefoonnummers kunnen niet worden geregistreerd online. Dus de enige oplossing is langs de Vodafone shop ter plekke. Handig weer.Ā 

Hoi Thomas. Ik heb een Italiaanse contact persoon in italie, die ook Nederlands spreekt.Ā 

Zij heeft het online voor de zoveelste keer aangevraagd voor mij, en met haar telefoonnummer erbij.Ā 

Dat werkt wel.Ā 

Groet CharlesĀ 

Hoi Thomas. Ik heb een Italiaanse contact persoon in italie, die ook Nederlands spreekt.Ā 

Zij heeft het online voor de zoveelste keer aangevraagd voor mij, en met haar telefoonnummer erbij.Ā 

Dat werkt wel.Ā 

Groet CharlesĀ 

Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik zal een goede vriend eens vragen of ik zijn telefoonnummer mag gebruiken.Ā 

Dan kan het beter via die goede vriend gaan, als contactpersoon. Email en telefoonnummer.Ā 

Geeft hij jouw Codice fiscale, Iban, ID nummer en adres door etc.Ā 

Dan bellen ze hem voor een afspraak,Ā  wanneer de Technicus kan komen kijken en meten etc.Ā 

Als het abonnement eenmaal loopt kun je Email en telefoonnummer aanpassen.Ā 

Succes Thomas.

Groet CharlesĀ 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid025mDGetm75ywcaCU8CnBpYoEngas8tryXqD8PEw6usCJZb16pyGj2LswvrQqvUNtkl&id=100084687157843&sfnsn=scwspwaĀ 

Hoi Thomas. Dit is ook een goede optie.Ā 

Hi Charles,Ā 

Dank! Ik zal er eens induiken!

Ā 

Groet,Ā 

Thomas

Hallo, wij hebben ook een huis gekocht in de Piemonte en ik ben heel benieuwd of iemand hier inmiddels is geslaagd met internet en tv?

mvgroet

Johannes Feenstra

Reputatie 7
Badge +19

Mogelijk kunnen @Thomas1234567Ā & @Charles163Ā jou verder helpen @Johannes VallumidaĀ 

Gefeliciteerd met jullie huis. Mijn huis is in Liguria.Ā 

Als internet zwak is....., en afgelegen woont, is de enige en super goede oplossing, Starlink.com! Via satelliet verbinding.Ā 

Groetjes CharlesĀ 

Btw....via je smart tv kun je dan alles ontvangen. En apps!Ā 

Zo kijkenĀ  wij heel veel Italiaanse zenders, films, series, muziek etc. Gratis.

Netflix is ook geen probleem en wij kijken kpn itv. Over kpn itv, kan ik je meer uitleggen,Ā  mocht je dat willen?

Alle Nederlandse zenders.Ā 

Bedankt @Jeroen_dBĀ en bedankt @Charles163Ā !

Ons huis staatĀ dichtbij Asti. In september krijgen we de sleutel.Ā 
Yes, ik zag je link naar Starlink en zal me daar eens in verdiepen. Italiaanse zenders klinkt goed!

Ik zag lokaal ook een aanbieding van Sky Box met glasvezel internet. Eens kijken of dat bij ons ook ligt.

Bedankt voor de hulp!

Ā 

Als we internet hebben lukt het wel met de NL zenders ;).
Ā 

BedanktĀ @Jeroen_dBĀ en bedanktĀ @Charles163Ā !

Ons huis staatĀ dichtbij Asti. In september krijgen we de sleutel.Ā 
Yes, ik zag je link naar Starlink en zal me daar eens in verdiepen. Italiaanse zenders klinkt goed!

Ik zag lokaal ook een aanbieding van Sky Box met glasvezel internet. Eens kijken of dat bij ons ook ligt.

Bedankt voor de hulp!

Ā 

Als we internet hebben lukt het wel met de NL zenders ;).
Ā 

Ā 

Wat leuk! Wij zitten net rechtsboven Asti (Vignale Monferrato). Ik ben naar de Vodafone winkel gegaan in een winkelcentrum in Turijn. Wij hebben hier een prepaid internet abonnement afgesloten met eenmalige modem kosten.Ā 

Het gekke is wel dat het internet reeds 3 maanden het doet maar ik geen enkele factuur ontvang. Dit is wel vaker het probleem in Italie (ook met energie bijvoorbeeld) en kan er voor zorgen dat je ineens afgesloten raakt. Dit hoorde ik van een bekende met exact dezelfde situatie met ook een huis in Italie.Ā 

Goed opletten dus. Het hebben van een Italiaans telefoonnummer en een Italiaanse bankrekening maakt zaken wel veel gemakkelijker.Ā 

@Thomas1234567, dat is zeker dichtbij! Het is allemaal zo mooi daar!

Grappig, ik hoorde gisteravond van vrienden die een huis hebben in Nizza Monferrato en die heeft exact hetzelfde gedaan; lokaal een modem gekocht met een sim kaartje. ā‚¬9 per maand. Dat zal via het GSM netwerk gaan verwacht ik. Maar eens kijken hoe ons bereik is daar en hopen dat we facturen krijgen, haha.Ā 

We hebben inderdaad een Italiaanse bankrekening en fiscaal nummer. Italiaans telefoonnummer is een goeie! Die gaan we ook regelen.

Dankjewel.