Beantwoord

Hoe sluit ik SuperWifi's aan op de V10A in een goed geïsoleerd huis?

  • 17 July 2021
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

Dag allen, 

 

Ik heb wat topics gelezen en kan het antwoord niet letterlijk vinden, dus ik stel ze maar gewoon.

Ik overweeg superwifi aan te schaffen. Ik woon in een redelijk nieuw huis, uitstekend geïsoleerd. Ik heb een Experia 10a modem. Kan ik het eerste superwifipunt bedraad (via loze leiding) op de eerste verdieping neerzetten of moet die letterlijk naast de experiabox staan?
 

En ik begreep dat het modem ook nog een WiFi-punt blijft, klopt dat? 

 

Ik ben benieuwd naar de antwoorden. 
 

Alvast bedankt! 
 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 July 2021, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik het eerste superwifipunt bedraad (via loze leiding) op de eerste verdieping neerzetten

Ja, dat kan prima. Heel goed idee zelfs.

Reputatie 7
Badge +24

En ik begreep dat het modem ook nog een WiFi-punt blijft, klopt dat? 

Ja. Bij de v10a wel ja. Bij oudere modellen niet.

Kan ik het eerste superwifipunt bedraad (via loze leiding) op de eerste verdieping neerzetten

Ja, dat kan prima. Heel goed idee zelfs.

Kijk dat hoor ik graag. Dank je wel! 

Kan ik het eerste superwifipunt bedraad (via loze leiding) op de eerste verdieping neerzetten

Ja, dat kan prima. Heel goed idee zelfs.

Ik heb al eerder connectors aan ethernetkabels gemaakt. Maar “vroeger” had je daar niet veel keus in. Nu wel… wat kan ik het beste voor kabels en connectors kopen voor het aansluiten van superwifi? 

@vgkarto Met UTP kabels cat.5e of cat. 6 ben je helemaal up to date.

CAT5e kabel kopen, morgen in huis | Allekabels , CAT6 kabel kopen, morgen in huis | Allekabels

Netwerk stekker Winkel Online - Goedkoopste Netwerk stekkers (allekabels.nl)

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou dan zelf gewoon een kabel op rol kopen, kost niet zo veel meer en je geduld is je dankbaar. Kabels met connectoren vanuit de fabriek vind ik persoonlijk een hoop gedoe om de connector goed te krijgen omdat het stranded-kernen zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar kabels met solide kernen zoals bijvoorbeeld deze Cat5e van Danicom in combinatie met deze connectoren. Ook een aanrader is het gebruik van tules om de kabel te beschermen bij de connector.

 

Als het een loze leiding is met aan de andere kant een inbouwlasdoos dan zou ik ook een afwerkdoosje plaatsen, ziet er toch een stuk netter uit dan een losse kabel uit de muur.

 

Mocht je er zelf niet zo veel zin in hebben dan kan je ook een servicemonteur laten komen die een kabel plaatst (eventueel met afwerkdoosje tegen kosten) en test. Deze zou je dan ook gelijk de Superwifi-punten kunnen laten installeren. Deze punten zijn tevens ook bij de monteur te koop. De kosten voor een servicemonteur zijn €60 euro en daarbij zit 45 minuten werk inbegrepen, exclusief materiaalkosten en eventueel meerwerk. Een servicemonteur kan je hier aanvragen.

Reputatie 7
Badge +24

Als je aan beide kanten een stekkertje aan de kabel zet, dan kan je beter soepele kabel nemen. Waarvan de adertjes geen harde kern hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik het eerste superwifipunt bedraad (via loze leiding) op de eerste verdieping neerzetten

Ja, dat kan prima. Heel goed idee zelfs.

En ik begreep dat het modem ook nog een WiFi-punt blijft, klopt dat? 

Ja. Bij de v10a wel ja. Bij oudere modellen niet.

:point_up_tone1:

Toch nog een extra vraag. De verbinding is op bepaalde plekken erg slecht. Hoe zit het met de gratis WiFi-versterkers dan? Of bestaat dat niet meer? Wifimanager laten lopen, maakt geen verschil in snelheid… Geen gratis wifiversterker te kiezen daarna. Wel superwifi tegen betaling. Veel goedkoper dan vorige week, dat dan weer wel. Voor 100/100 Abo vind ik het wel erg traag...

 

Reputatie 7
Badge +24

Zet je eigen SuperWiFi's uit, herstart de Experiabox en probeer het nog een keer zou ik zeggen...

Zet je eigen SuperWiFi's uit, herstart de Experiabox en probeer het nog een keer zou ik zeggen...

Ik bezit nog geen superwifi en de experiabox is herstart door de WiFimanager. Geen verschil voor en na de herstart, dat staat ook op het plaatje. 

Reputatie 7
Badge +24

Op basis van die 3,9 download hoor je wel in aanmerking te komen voor de goedkopere SuperWifi's, zou je dit nogmaals willen proberen? Welke snelheid meet je overigens als je de test met een kabel uitvoert?