Beantwoord

hoe verwijder ik iemand van mijn wifi

  • 4 February 2020
  • 10 reacties
  • 13442 keer bekeken

oke ik heb dus mensen over de vloer gehad die soms ons internet gebruiken maar ik hun geen toestemming meer heb gegeven en nu is me vraag hoe ik iemand uit me wifi router kan halen ik heb een website van H369A maar ik krijg nergens gevonden hoe je iemand kan verwijderen pls help me 

 

m.v.g kevin

icon

Beste antwoord door Nadia 6 February 2020, 15:17

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Dat kan niet. Je moet dan je WiFi wachtwoord wijzigen zodat deze personen niet meer over je WiFi gegevens beschikken.

Reputatie 7
Badge +10

Zorg er ook dat dat gast en public wifi uit staan. 

Als je Android hebt is er een app in de Playstore die Fing heet daarmee kun je de meelifters blokkeren op je WiFi 

Reputatie 6
Badge +8

Dat is voor je telefoon. Maar deze app kan geen gebruikers blokkeren die inloggen op de WiFi van de Experia Box. De Experia Box heeft zelf niet eens de optie om gebruikers te blokkeren.

 

Plus lijkt dat enkel in de betaalde versie te kunnen.

Ssid en wachtwoorden veranderen is het meest effectief. 

Blokkeren kan niet op basis van mac toelaten wel.

@Galdor68 ik heb al jaren de gratis fing app en kan alle vreemde meelifters gewoon uitzetten en dus blokkeren en inderdaad is de "kortste" manier de SSID en WW veranderen 

Reputatie 7
Badge +24

Als je Android hebt is er een app in de Playstore die Fing heet daarmee kun je de meelifters blokkeren op je WiFi 

Dat is onzin. Een app op uw telefoon heeft echt geen mogelijkheid om andere apparaten te blokkeren.

Reputatie 7
Badge +24

Blokkeren kan niet op basis van mac toelaten wel.

Rare zin… maar als je dr een komma in zet, dan klopt die wel:

Blokkeren kan niet, op basis van mac toelaten wel.

:wink:

Op basis van mac-adres toelaten is niet op alle Experiaboxen mogenlijk.

 

 

@Nick83 oeps daar had ik even niet bij stilgestaan omdat ik het vaak gebruik via mijn tablet als ik meelifters op mijn eigen modem op de camping eruit gooi 

Reputatie 7

Hoi @kevin rorive, welkom op het KPN forum. Zo te zien al veel adviezen en tips ontvangen. Top! Laat ik het samenvatten;  

1. Maak gebruik van de servicetool om je gebruikersnaam en wachtwoord (SSID) van je modem te wijzigen. Alle apparaten die verbonden zijn, moeten dan weer opnieuw verbinding maken met het draadloze netwerk. Dus wanneer je ‘gast’ bij jou op bezoek is, kan er geen verbinding meer worden gemaakt met de ‘oude’ WiFi-gegevens. 

2.Maak voor je gasten een gastaccount voor WiFi aan. Die is afgeschermd van je persoonlijke WiFi-netwerk. 

Reageer