Beantwoord

Hoe zet ik 5Ghz uit om mijn LSC camera in te stellen?

  • 23 May 2023
  • 8 reacties
  • 510 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag internet van KPN.

Voor mijn camera's van LSC moet ik verbinden via 2.4 GHZ.

Ik krijg het niet voor elkaar om de 5 GHZ verbinding uit te zetten.

Hoe doet ik dit???

icon

Beste antwoord door Reactz 29 May 2023, 04:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het makkelijkst is om in te loggen op het modem en de functie "extra wifi" aan te zetten. Hierop kan je selecteren dat deze enkel op de 2.4gHz band uit zend voor je smarthome apparatuur.

 

Zie hier meer uitleg hoe je dit eenvoudig zelf kunt doen.

forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

Als ik dit doe krijg ik een extra wifi. Maar deze extra wifi werkt heel slecht. Ik krijg mijn telefoon hier ook niet op verbonden. 

Zie de extra wifi er nu niet eens bij staan. Hij staat op ON

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u? Een Experiabox? Of KPN Box 12? Heeft u versterkers? SuperWiFi's? 

Kpn box 12. Verder geen extra's. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Reactz en welkom op het forum! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 

Gezien je alleen de Box 12 hebt, wat als je de stappen voor het aanzetten van Extra Wifi op de Box 12 volgt? Lukt het dan wel en is het netwerk dan ook zichtbaar voor andere apparaten?

Reputatie 1
Badge +1

Waarom zou je de 5gHz uitzetten? Het gaat erom dat je de 2.4gHz aan staat. Want die LSC kan alleen maar overweg met 2.4gHz. 
Dus die 5gHz zit helemaal niet in de weg.

Het is wel zo dat je bij het installeren je telefoon OOK op 2.4gHz aansluit. Want die telefoon geeft de informatie (via bluetooth) door aan het LSC apparaat.

Na de installatie kun je je telefoon gewoon weer aan de 5gHz hangen.

Met de kpn box is het niet gelukt. Ik heb er zelf een losse router tussen gezet. Hiermee kan ik alles wel connecten. 

Reageer