Vraag

Hoe zet ik ICMP aan en/of de firewall uit op de Experiabox v10?

  • 23 April 2019
  • 4 reacties
  • 805 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik heb een probleem. Omdat kpn (bij mij) nog steeds geen IPv6 bied ben ik aangewezen op een tunnel van Hurricane Electric die deze dienst gratis aanbieden (tunnelbroker.net). om hier gebruik van te kunnen maken is er echter 1 voorwaarde: je router moet te pingen zijn i.v.m. checken van de verbinding of iets dergelijks. Alleen is mijn modem niet van buitenaf te pingen, dus mijn vermoeden is dat ICMP in de firewall van mijn modem word geblokkeerd geblokkeerd. In de modem lijkt het uit te staan onder het mom van "Anti-hacking" en geen optie om het uit te zetten. (Status > Geavanceerd >Firewall).
Bij de servicedesk wisten ze het allemaal niet en werd ik al gauw afgewimpeld omdat het erg druk zou zijn. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen en dit kan oplossen?
Het gaat om de Experiabox v10 H369A

Alvast bedankt!

4 reacties

Hallo @janwieman ,
Kan geen van beide op de V10.
Reputatie 7
Als je een apparaat als DMZ host van de V10 instelt en deze laat reageren op een pingverzoek, dan gaat dat gewoon werken.
Als AVM in hun OS 7 voor de Fritzboxen de KPN settings toevoegen net zoals voor Telfort is gedaan was je probleem op gelost en kan de Experia de doos in.
Reputatie 7
Ik zal IPv4-ICMP nooit accepteren en mijn IP adres zal daarom niet te pingen zijn.
Voor IPv6 is dat een ander verhaal aangezien IPv6 sterk leunt op ICMP verkeer.
Voor IPv6-ICMP heb ik mijn firewall richting mijn EdgeRouter dus wel open staan.

Reageer